AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1 Skrevet 15. november 2018 VI er uforklarlig barnløse. Alle prøver er fine, men vi skal nå i gang med prøverør. Har lest mye om folk som tar alle slags tilskudd. Selen, sink, jod, b-vitamin osv for å bedre fertiliteten. Er det noen som har hatt mislykkede forsøk, prøvd dette, og opplevd at det har gitt bedring? Anonymkode: 2e7ea...573
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #2 Skrevet 15. november 2018 Det har ingen beviselige effekt. Jeg hadde ikke kastet bort penger på en haug av vitaminer/mineraler. Det ender bare opp som veldig dyr urin for din del. Du kan jo spørre legen når du er inne på forsamtale, hva de ev anbefaler å gjøre. Noe kosttilskudd kan også ødelegge effekten av medisiner. Anonymkode: 4beaa...1d2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #3 Skrevet 15. november 2018 Nå er det mange gravide some r lave på diverse vitaminer, så muligens derfor. Det er uvanlig vanlig (!) at norske gravide kvinner er lave på for eks jod, folat, b12 og jern Anonymkode: 05fcc...857
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #4 Skrevet 15. november 2018 Jeg tok multivitamin og folat gjennom hele prøveperioden, og jern (hadde påvist jernmangel) q10, sink og bidronninggelé det forsøket jeg ble gravid. Folat vet man er viktig, og multivitamin kan nok være greit. Ellers spørs det om det har så mye for seg, og det er fort gjort å bruke masse penger fordi man blir desperat. Det var vel nettopp det jeg ble, vi var i ferd med å gi opp, og jeg måtte bare prøve alt. Jeg tror det først og fremst var høyere dose hormoner og flaks som gjorde at jeg ble gravid til slutt, men det føltes godt å ta de ekstra vitaminene. Så gjorde jeg noe liksom. Så sånn sett var det egentlig verdt det for meg, selv om jeg egentlig ikke tror det påvirket resultatet. Hvis du ikke har gjort det, kan det være lurt å sjekke ut om du har mangel på noe. Anonymkode: f9093...642
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå