Gå til innhold

Stress.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Er det flere enn meg som opplever livet som småbarnsmor stressende?

I tilegg så er det det økonomiske.. både far og mor må jobbe 100%. Hadde vært gull om en av oss kunne vært hjemme på fulltid. 

Anonymkode: 4b7c5...4d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp... 2 barn i barnehagen her.. :) Tjaa,, stress opplever litt alle smpbarnsforeldre vil jeg tro.

Vi prøver å roe ned så mye vi kan, og tar det mer ro når vi kommer hjem. Jeg tror det meste handler om planlegging og rutiner, så vil stressnivået gå ned. Om man tar ting på sparket, fyker stressnivået i været.

Hverrdagen er så å si lik: Vi står opp, tar oss en kopp kaffe mens barna får se litt på tv eller leke litt så de våkner ordentlig. Så er vi i gang med påkledning og smøring av matpakker. Deretter må man også ha med rene klær til barnehagen. i høst og vinter er det mye skitne klær som bringes frem og tilbake fra barnehagen hver dag. Inn i bilen og kjør til barnehagen! Når ungene er levert, kjører man til jobb. Jobber i 8 timer, tilbake til barnehagen for å plukke opp ungene... igjen en del skitne klær som skal tas med hjem og vaskes. Vi kommer hjem, setter i gang med middagen og skifter på barna. Skitne klær må vaskes... så er det litt lek eller bading. Så kveldsmat og legging.

Når ungene har lagt seg, så er det litt rydding i huset og tørking av klær. Når alt er ferdig, er klokka 22.00. De dagene vi er heldige er vi ferdige kl 21.00. Og SLITEN! :) Synnes det er rart vi ikke har fått hjerteinfrakt eller hjerneslag enda...  :) 

Og sex? Jaah... skal ikke komentere så mye, men også dette må nærmest planlegges! :)

Anonymkode: a7c08...f24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...