Gå til innhold

Mine og dine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fatter ikke at folk vil ha så mange barn med forskjellige mødre og fedre. Hvis du har 2 barn med en mann, det blir slutt, og du får 1 nytt barn med en ny mann. Og han har 3 fra før. Herregud for en grøt! 

Noen enige? Tenk på barna! 

Anonymkode: 9153a...b56

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det er opp til en hver hva som gjør dem lykkelige, de som tenker annerledes er fordomsfulle..

Anonymkode: e4a58...11f

• Liker 3
Skrevet

Joa, men tenk på barna oppi det hele? Flytta hit og dit. Stress og påkjenning tenker jeg da.

Skrevet

Jeg er helt enig med TS... Mine, dine, våre... Ingen som tar ansvaret for hvordan disse barna har det. Barn som sendes mellom foreldrene som om de var en koffert selv... Hvordan ville dere voksne følt dere om dere byttet bosted hver uke? Eller 2 ganger i uka? JÆVLIG stressende vil jeg tro! Det er helt uansvarlig det disse voksne personene gjør mot disse barna.

Jeg har lest et en del bøker om dette med barn som lever med skilte foreldre, og hvordan de takler dette. På utsiden kan det se ut som det meste er ok, og ting fungerer greit. Men i realiteten er det ikke slik. Det som ble påvist er at små barn er verdensmestere i å skjule ordentlig skyldfølelse eller følelse av skam!

Vi vet jo alle at små barn kan reagere voldsomt når de f.eks ikke får viljen sin, får ikke leke med mobilen, når de ikke vil lke på seg osv osv.. altså de kan vise sterke følelser og protestere over små bagateller. Men som sagt ovenfor, de er VERDENSMESTERE i å skjule skam, smerte og skyld. Dette er noe flere barnepedagoger og psykologer har jobbet med og skrevet disse bøkene.

Uansett.. voksne som danner forhold, går fra hverandre, danner nye forhold, lager barn i hytt og pine er rett og slett uansvarlige og egoistiske.

Anonymkode: 8d867...818

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med TS... Mine, dine, våre... Ingen som tar ansvaret for hvordan disse barna har det. Barn som sendes mellom foreldrene som om de var en koffert selv... Hvordan ville dere voksne følt dere om dere byttet bosted hver uke? Eller 2 ganger i uka? JÆVLIG stressende vil jeg tro! Det er helt uansvarlig det disse voksne personene gjør mot disse barna.

Jeg har lest et en del bøker om dette med barn som lever med skilte foreldre, og hvordan de takler dette. På utsiden kan det se ut som det meste er ok, og ting fungerer greit. Men i realiteten er det ikke slik. Det som ble påvist er at små barn er verdensmestere i å skjule ordentlig skyldfølelse eller følelse av skam!

Vi vet jo alle at små barn kan reagere voldsomt når de f.eks ikke får viljen sin, får ikke leke med mobilen, når de ikke vil lke på seg osv osv.. altså de kan vise sterke følelser og protestere over små bagateller. Men som sagt ovenfor, de er VERDENSMESTERE i å skjule skam, smerte og skyld. Dette er noe flere barnepedagoger og psykologer har jobbet med og skrevet disse bøkene.

Uansett.. voksne som danner forhold, går fra hverandre, danner nye forhold, lager barn i hytt og pine er rett og slett uansvarlige og egoistiske.

AMEN! :) Dette burde vært folkeopplysning! Folk må våkne opp altså!!

Skrevet

Hvorfor har en person flere unger med mange forskjellige?

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

AMEN! :) Dette burde vært folkeopplysning! Folk må våkne opp altså!!

Jeg lurer noen ganger på om folk skjønner dette, altså foreldre som er skilt. Men at de likevel velger sine egne preferanser forran barna sine. Ett argument jeg hører ofte: "Barnet har det verre om mor/far er ulykkelig. Da er det bedre å skilles"

Vel mitt svar er: Dere er JÆVLIG EGOISTISKE! Voksne mennesker skal kunne finne ut av ting. Det går ann å løse ting uten å alltid måtte skilles. Folk tar så jævlig lett på dette idag. Jeg skulle bare ønske en av disse voksne mått eleve i to forskjellige hus med flytting frem og tilbake en eller to ganger i uken. Så får de sett selv hvordan dette føles.

Skrevet

Jeg orket ikke tanken på det "mine,dine og våre barn", så jeg har vært alene i 10 år. Nå er de i slutten av tenårene og klarer seg stort sett selv, men nå tror jeg at jeg er blitt for sær til å klare å bo sammen med en mann igjen.....  (Noen kortvarige halv-seriøse forhold har jeg hatt uten at barna har vært involvert i det hele tatt)   Jeg trives rett og slett veldig godt med tilværelsen slik den er :) 

Anonymkode: 98fac...f0d

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg orket ikke tanken på det "mine,dine og våre barn", så jeg har vært alene i 10 år. Nå er de i slutten av tenårene og klarer seg stort sett selv, men nå tror jeg at jeg er blitt for sær til å klare å bo sammen med en mann igjen.....  (Noen kortvarige halv-seriøse forhold har jeg hatt uten at barna har vært involvert i det hele tatt)   Jeg trives rett og slett veldig godt med tilværelsen slik den er :) 

Anonymkode: 98fac...f0d

Ok..  Tråden handler om noe helt annet, men litt ifo om livet ditt skader ingen....

Skrevet

Jeg jævligste jeg har lest om på Kvinneguiden en gang var hun som hadde en velstående far til det ene barnet, som fikk i overflod, og en ikke-rik til den andre ungen, og selv kunne hun ikke kompensere. Så forskjellsbehandlingen ble tydelig. Tragisk, og tankeløst.

Anonymkode: 5c600...c90

Skrevet

Jeg er helt enig.

Jeg synes synd på barn som skal leve med mine, dine og våre barn.

Det ene barnet får oppleve en sydentur i ferien, ett par andre reiser ofte på hytta, mens ett annet ferierer hjemme. Det er forskjell som barn virkelig ikke har godt av, men som blir sånn av naturlige grunner.

• Liker 1
Skrevet

Enig med Ts. Jeg ble også samboer igjen tilslutt. Barna var store og hadde sine vaner. Min var mye mer bortskjemt på materielle ting enn hans, og det ble det jo litt problemer av da. Den ene får mye mer gaver enn de andre. Synes det står respekt av hun oppe i tråden her som har valgt å leve alene av hensyn til barna. Det kommer en tid når barna blir store og vi igjen kan prioritere oss selv. 

Anonymkode: c11c8...f42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...