Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å jobbe i NAV. Jeg har rett utdanning og erfaring, har et grunnleggende ønske om å hjelpe andre, vil helst jobbe i det offentlige - for å nevne noe. Det har seg imidlertid slik at jeg ikke har så god selvtillit og jeg sliter forferdelig med å skrive jobbsøknader. Er det noen her som jobber i NAV og ønsker å dele hva de skrev i sin søknad, folk som jobber i NAV og leser søknader? Hva er en god søknad til NAV? Tar gjerne imot tips!

Anonymkode: 534b8...18e

Skrevet

Har egentlig fortrengt søknaden min litt, men jeg fikk frem hvorfor jeg ønsket å jobbe der, og hvorfor jeg mente jeg kunne være en ressurs for kontoret. Mener også at jeg trakk frem både at jeg har god kunnskap om det lokale arbeidsmarkedet og at jeg er god på å forholde meg til ulike mennesker. I tillegg sa jeg vel noe om hvilke av mine personlige egenskaper som gjorde at jeg følte at jeg kunne ha en slik jobb. Jobber på et lokalkontor, så søknaden ville nok sett litt annerledes ut dersom jeg f.eks. søkte jobb på kontaktsenteret. 

På intervju var de forresten veldig opptatt av hva jeg visste om NAV, hvorfor jeg ønsket å jobbe der, og hvordan jeg taklet ulike situasjoner som kunne oppstå i samhandling med brukere. De var mer opptatt av meg som person enn å sjekke vitnemålet mitt, og det var faktisk en av de hyggeligste intervjuene jeg har vært på. 

Anonymkode: 04f9e...771

Skrevet

Les om verdiene til NAV og skriv søknaden din etter det.

NAV ansetter de fleste så lenge de har rett utdanning og har lyst.

Anonymkode: ab67d...636

Skrevet

Jeg skrev at jeg ville jobbe med noe meningsfylt. At jeg er tålmodig og omgjengelig. At jeg hadde greid å holde motet og humøret oppe da jeg hadde en del utfordringer i min daværende stilling. At jeg bidrar til et godt arbeidsmiljø. Og i tillegg hadde jeg en lang og passende utdannelse. Og litt ledereerfaring. 

Jeg passet på at søknaden svarte godt på utlysningen. Akkurat det er veldig viktig.

Jeg fikk jobb i NAV etter noen forsøk☺

Anonymkode: a942f...10e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...