AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #1 Skrevet 14. november 2018 I år vil ikke 16 åringen feire bursdagen sin...Vi har alltid feiret bursdager, men i år vil hun altså ikke.. Vi tenkte å arrangere stor fest, leie lokal og invitere alle vennene hennes fordi 16 årsdagen er jo en stor dag. Jeg har prøvd å prate med henne om hvorfor hun ikke vil, men da blir hun rett og slett irritert på meg... Jeg vet ikke hva som kan være årsaken. Hun har jo venner og er en sosial person.. Hva synes du? Blir det galt av meg å presse henne til å feire bursdagen? Jeg er så forvirret.. 16 årsdagen skal jo være en stor dag! Anonymkode: d45a9...f2d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #2 Skrevet 14. november 2018 Hvorfor er det en stor dag?? 16 år.....ikke myndig og ikke rundt..... Anonymkode: c8410...366 24
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #3 Skrevet 14. november 2018 Hu er stor nok til å bestemme sjøl. Er ikke alle som ser viktigheten i storslåtte feiringer. Anonymkode: be7a7...dc3 9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #4 Skrevet 14. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det en stor dag?? 16 år.....ikke myndig og ikke rundt..... Anonymkode: c8410...366 Sikkert påvirket av «sweet 16» fra USA Anonymkode: be7a7...dc3 10
rambo Skrevet 14. november 2018 #5 Skrevet 14. november 2018 Ikke alle ønsker å gjøre en så stor greie av dagen sin, slik er det bare. Noen synes det er mye koseligere å spise god mat med de nærmeste vennene f.eks. Ser ikke hvorfor du skal presse henne til å feire om hun ikke har lyst. Handler det om din egen lyst eller hennes? Det er hennes bursdag. 5
Elán Skrevet 14. november 2018 #6 Skrevet 14. november 2018 Synes du skal la henne feire slik hun vil feire. Om hun ikke vil feire, så neivel. Det er HENNES dag, ikke din. Og 16 er heller ikke en «stor dag». 16
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #7 Skrevet 14. november 2018 4 minutter siden, Elán skrev: Synes du skal la henne feire slik hun vil feire. Om hun ikke vil feire, så neivel. Det er HENNES dag, ikke din. Og 16 er heller ikke en «stor dag». DETTE!! Anonymkode: b94d8...679 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #8 Skrevet 14. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert påvirket av «sweet 16» fra USA Anonymkode: be7a7...dc3 Ja, jeg tenkte noe i den duren da. Trodde det skulle være en stor og minnerik dag, har lenge planlagt hvordan den skulle gjennomføres... Men hun vil rett og slett ikke feire i år, ble litt skuffet. Anonymkode: d45a9...f2d
Aragorn ll Elessar Skrevet 14. november 2018 #9 Skrevet 14. november 2018 Så la henne slippa da vel. 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #10 Skrevet 14. november 2018 Vil hun ikke feire så vil hun ikke. Jeg er ikke glad i bursdager, så for meg er bursdagen min hvilken som helst hverdag. Anonymkode: 12d51...e15 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #11 Skrevet 14. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tenkte noe i den duren da. Trodde det skulle være en stor og minnerik dag, har lenge planlagt hvordan den skulle gjennomføres... Men hun vil rett og slett ikke feire i år, ble litt skuffet. Anonymkode: d45a9...f2d Dette går kun på DINE følelser for feiringen. La nå jenta være Anonymkode: be7a7...dc3 9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #12 Skrevet 14. november 2018 6 minutter siden, Elán skrev: Synes du skal la henne feire slik hun vil feire. Om hun ikke vil feire, så neivel. Det er HENNES dag, ikke din. Og 16 er heller ikke en «stor dag». Bra svar. Skjønner 16-åringen godt jeg. Anonymkode: 45c9a...751 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #13 Skrevet 14. november 2018 Seksten er vel ikke særlig stort. Atten er jo selvfølgelig hakket større... Anonymkode: bc030...968 2
Stoltskeiv Skrevet 14. november 2018 #14 Skrevet 14. november 2018 (endret) Kanskje hun ikke vil feire pga dine planer? Noen liker ikke stor feiring. Noen klarer ikke fordra det. Og det er helt greit. Spør om hun heller bare vil ha sine nærmeste venner eller familie. Kanskje hun svarer ja? Spør hva hun vil og ikke planlegg noe som du vil. Det er hennes dag. Du kan heller ha en stor feiring på din bursdag. Endret 14. november 2018 av gladjenta96 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #15 Skrevet 14. november 2018 Som 16 åring kan det være hun kanskje nettopp har begynt på vgs. Kanskje hun er usikker på hvilke og hvor mange venner hun skal invitere? Anonymkode: 2db6b...d54 1
Kalevala Skrevet 14. november 2018 #16 Skrevet 14. november 2018 16 er en stor dag for noen. Hun kan begynne øvelseskjøring med bil, ta lappen på moped/lett motorsykkel, etc. Det betyr ikke at alle ønsker å markere det. Dette er jo en alder hvor mange har motstridende følelser og forhold til venner/kjærester/familie kan være ambivalent. Fasiten er å la henne gjøre som hun vil, og helst uten at dere voksne lager noe dramatikk verken den ene eller andre veien. 16-årsdagen er en gyllen anledning for oss foreldre å vise at vi er klare for å stole på, og overlate litt ansvar til henne. 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #17 Skrevet 14. november 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: I år vil ikke 16 åringen feire bursdagen sin...Vi har alltid feiret bursdager, men i år vil hun altså ikke.. Vi tenkte å arrangere stor fest, leie lokal og invitere alle vennene hennes fordi 16 årsdagen er jo en stor dag. Jeg har prøvd å prate med henne om hvorfor hun ikke vil, men da blir hun rett og slett irritert på meg... Jeg vet ikke hva som kan være årsaken. Hun har jo venner og er en sosial person.. Hva synes du? Blir det galt av meg å presse henne til å feire bursdagen? Jeg er så forvirret.. 16 årsdagen skal jo være en stor dag! Anonymkode: d45a9...f2d Pleier du alltid å arrangere stort? Det kan være at hun er lei av det. Anonymkode: 0ec54...b8b 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #18 Skrevet 14. november 2018 La henne feire som hun selv vil, tenker hun føler det er for mye styr. Selv likte jeg ikke kake og kaffe-greiene mamma arrangerte med besteforeldre og tanter/onkler, det er noe med det at det blir for mye med folk, og påtvunget ikke minst, da man er i "sentrum" for anledningen. Fiks en kake eller vafler for datteren din og vær fornøyd med det. Anonymkode: e751b...db8 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #19 Skrevet 14. november 2018 Stor dag?! Dame chill litt da. Personlig feiret jeg aldri mine bursdager noe særlig når jeg ble større. Med unntakk av 18 årsdagen og 20 årsdagen, det er liksom til mer «store» dager. Er du 18 blir du jo myndig, og når du er 20 er livet enda fetere fordi man slippes inn på flere utesteder osv. Det et hennes dag, ikke din! La hun feire den slik hun vil 😉 Anonymkode: c933d...ef5 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #20 Skrevet 14. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pleier du alltid å arrangere stort? Det kan være at hun er lei av det. Anonymkode: 0ec54...b8b Ja, hun likte å feire bursdager før og kom med innspill selv. Plutselig i år vil hun ikke det... Skjønner hvorfor hun ikke vil, hun har alltid likt å feire sånne dager og kom med mange kreative ideer. Ut av det blå vil hun ikke, jeg gledet meg så masse til dagen... Når jeg spørr hvorfor, svarer hun: «Hva er meningen?» Anonymkode: d45a9...f2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå