AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #1 Skrevet 14. november 2018 Jeg har to barn på 11 og 8 år og i alle år har nissen kommet på besøk på julaften med en liten gave. Selvom de vet at nissen ikke finnes på ordentlig, synes de det er stas at nissen kommer. Men ved hvilken alder slutter nissen å komme..? Anonymkode: d8179...35a
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #2 Skrevet 14. november 2018 Hadde aldri nisse når jeg var liten. Trodde aldri på han heller. Anonymkode: 74441...b44 2
altflyter Skrevet 14. november 2018 #3 Skrevet 14. november 2018 Jeg tenker at når ingen av ungene lenger tror på nissen, så er det på tide å slutte Vi hadde nisse til jeg var 12, og det var bare fordi minsten i familien på den tiden var 5 år og fortsatt trodde på nissen. Året etter sluttet han å tro på nissen, så da sluttet vi med nisse
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #4 Skrevet 14. november 2018 Nissen bruker å komme til oss natt til julaften og legge en gave til ungene under treet. Den ekte nissen. De nissene som kommer inn døra på kvelden har bare kledd seg ut. Anonymkode: ff950...9bb 1
Sokkar Skrevet 14. november 2018 #5 Skrevet 14. november 2018 Her tror vi på nissen. 6 og 8 år. Håper han kommer i noen år til ;)
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #6 Skrevet 15. november 2018 Hva er poenget med å fortelle barn at nissen, påskeharen, tannfeen etc. finnes? Dere lyver jo til ungene! Anonymkode: b1a0d...4bf
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #7 Skrevet 15. november 2018 Vi som barn fikk aldri se den typiske utkledde nissen og det er jeg glad for, for alle serjo at det er bare tull. MEN, hver julaften kom nissen og spiste grøt vi satt ut i skogen til han og han etterlot seg noen pakker. Dette gjorde det magisk for oss, siden vi aldri så han men visste at han var der. Vi trodde på dette til vi var ganske så store Anonymkode: 458ee...feb 2
Gjest Mammalivet Skrevet 15. november 2018 #8 Skrevet 15. november 2018 Hos oss sluttet aldri nissen å komme Jeg var det «minste barnet» i hele slekta før søstra mi fikk sin første. Da var jeg 15 år Nissen har dukka opp hele veien. Nå har jeg også barn, så nå må jo nissemann bare fortsette.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #9 Skrevet 15. november 2018 TS her. Selvom barna vet at nissen ikke finnes lenger, så er det en del av julemagien, det at nissen kommer, hvilke historier nissen forteller, kjenne på litt av spenningen og de synes det er en koselig tradisjon - samt det å høre på hva slags dårlig unnskyldning feks onkel har for å ha gått glipp av nissen - iår igjen På samme måte som at påskeharen legger ut egg til rebusløp for å finne de andre påskeeggene eller at tannfeen kommer og legger igjen en mynt og et brev når de har mistet tenner. Selvom de vet at de ikke finnes i virkeligheten, så synes de det er moro med fantasi og barnslige tradisjoner Anonymkode: d8179...35a 1
Gjest Mammalivet Skrevet 15. november 2018 #10 Skrevet 15. november 2018 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Selvom barna vet at nissen ikke finnes lenger, så er det en del av julemagien, det at nissen kommer, hvilke historier nissen forteller, kjenne på litt av spenningen og de synes det er en koselig tradisjon - samt det å høre på hva slags dårlig unnskyldning feks onkel har for å ha gått glipp av nissen - iår igjen På samme måte som at påskeharen legger ut egg til rebusløp for å finne de andre påskeeggene eller at tannfeen kommer og legger igjen en mynt og et brev når de har mistet tenner. Selvom de vet at de ikke finnes i virkeligheten, så synes de det er moro med fantasi og barnslige tradisjoner Anonymkode: d8179...35a Ja, er enig i at nissen er en koslig tradisjon Begge barna til søstra mi vet at nissen som regel er mormor eller onkel nå Kan buse ut med «ekke nissen, det er bare onkel». Da pleier vi å si at selve julenissen har ikke sjans til å møte opp hos alle barn i verden på en kveld. Han er nødt til å ha ansatte, men følger med, for han ser alt Barna tii søstra mi er 9 og 11 nå, men man kan uansett se gleden og spenninga hver gang nissen kommer, tross for at de kan si «ååh, nissen finnes jo ikke»🙈 De syns det er gøy uansett. Vi voksne syns jo også det er gøy, så det spørs jo hvilke juletradisjoner man har. For oss er nissen like «viktig» som å høre kirkeklokkene. Det er noe vi må ha med oss hver julaften. Tradisjon Endret 15. november 2018 av Mammalivet
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #11 Skrevet 15. november 2018 Hos oss kom nissen til alle barna var i tenårene Husker ikke i hvilken alder vi sluttet å tro på nissen, men det året ble onkel byttet ut med pappa som nisse. Onkel sa han skulle ut en liten tur, og vi barna skjønte tegninga. Men da fulgte jo ingen med på at pappa var borte. Så kommer nissen og barna tøffet seg med at det var jo bare onkel. Men så kom onkel gående inn igjen samtidig med at nissen var. Da var vi 4 barn som så ca sånn ut 😳😳😳😳 Og vi var igjen litt usikre på om nissen kanskje fantes. Anonymkode: 9bb3d...357 1
Chablis Skrevet 15. november 2018 #12 Skrevet 15. november 2018 Synes nissen skal komme til dere så lenge dere synes det er koselig! Alder er ingen hindring for litt julemagi, jeg vet til og med om eldrehjem som får nisse på besøk! Hos oss legger vi ut kaker og melk om natten, så kommer nissen innom og legger igjen julestrømpe. Både fordi jeg ikke har tenkt å gi nissen kred for gaver jeg har kjøpt (🤣) men også av praktiske årsaker da vi ikke har hatt noen nisse tilgjengelig på julekvelden. Mitt eldste barn er 18 og synes fortsatt det er koselig at mora er tullete og ordner sånt, hun sier selv at det ikke blir ordentlig jul dersom vi ikke følger de tradisjonelle tingene vi er vant til. Så lenge de er hjemme så kommer nissen innom med strømpe til alle barna uansett alder, han har til og med lagt igjen strømpe til oss foreldrene i blant også 😎 2
Oslogs Skrevet 15. november 2018 #13 Skrevet 15. november 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi som barn fikk aldri se den typiske utkledde nissen og det er jeg glad for, for alle serjo at det er bare tull. MEN, hver julaften kom nissen og spiste grøt vi satt ut i skogen til han og han etterlot seg noen pakker. Dette gjorde det magisk for oss, siden vi aldri så han men visste at han var der. Vi trodde på dette til vi var ganske så store Anonymkode: 458ee...feb Denne likte jeg!! Når på "døgnet" var dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå