Gå til innhold

Gave fra svigerinne som jeg kunne vært foruten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvert år får jeg bursdagsgaver og julegaver av tantebarna mine og svigerinna mi som inneholder bilder av tantebarna mine. Jeg er glad i dem og elsker å være med dem, men jeg kunne aldri tenkt meg å ha bøker med bilder av dem, håndavtrykk/fotavtrykk, kjøleskapsmagneter osv på veggen/kjøleskapet. Jeg får slike gaver hvert år, og svigerinna mi og broren min har 5 barn. Blir derfor mange slike gaver hvert år...

Hvordan kan jeg si ifra om at jeg heller ønsker meg ordentlige ting? Nesten så jeg vurderer å gi dem bilder av bikkja mi og katta mi til jul isteden for ordentlige ting/klær/gavekort osv slik jeg gjør nå...

Anonymkode: 971e5...9c7

• Liker 48
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er oppskriften på å ødelegge et forhold. Hun kommer til å føle at du avviser ungene og at klær betyr mere for deg. 

Anonymkode: ab61c...b6b

• Liker 14
Skrevet

Det går jo an å si forsiktig at "nå har jeg så mange bilder av ungene at jeg har rett og slett ikke plass til mer"

• Liker 23
Skrevet

Seriøst? Ta det du får.....

• Liker 16
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvert år får jeg bursdagsgaver og julegaver av tantebarna mine og svigerinna mi som inneholder bilder av tantebarna mine. Jeg er glad i dem og elsker å være med dem, men jeg kunne aldri tenkt meg å ha bøker med bilder av dem, håndavtrykk/fotavtrykk, kjøleskapsmagneter osv på veggen/kjøleskapet. Jeg får slike gaver hvert år, og svigerinna mi og broren min har 5 barn. Blir derfor mange slike gaver hvert år...

Hvordan kan jeg si ifra om at jeg heller ønsker meg ordentlige ting? Nesten så jeg vurderer å gi dem bilder av bikkja mi og katta mi til jul isteden for ordentlige ting/klær/gavekort osv slik jeg gjør nå...

Er det sånn at du trenger riktige gaver? Pga økonomi? Eller kan du kjøpe ordentlige ting selv? Hvis du kan kjøpe ting selv så spiller det vel ingen rolle om du får bilder og lignende av ungene? Du trenger ikke å henge dem opp.

Anonymkode: 1cae9...e6e

• Liker 3
Skrevet

Ærlig talt. Det er DIN BROR som ikke gir deg ordentlige gaver. Det er han som burde brydd seg mer, kjent deg bedre, unnet deg bedre. At din svigerinne velger enkle løsninger på vegne av barna er å en ting. Tror du de ikke snakker sammen? Hvorfor tror HAN at du blir glad for dette? Og kjenner du ikke han godt nok til å be ham bremse?

Anonymkode: bdd6f...5b3

• Liker 38
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at du trenger riktige gaver? Pga økonomi? Eller kan du kjøpe ordentlige ting selv? Hvis du kan kjøpe ting selv så spiller det vel ingen rolle om du får bilder og lignende av ungene? Du trenger ikke å henge dem opp.

Er jo kjedelig å få masse ting som bare tar opp plass. 

Anonymkode: e27f4...f0b

• Liker 11
Skrevet

Putt fjorårets i en eske og bruk/heng opp det nye?

Skrevet
21 minutter siden, Rotemor said:

Seriøst? Ta det du får.....

Helt uenig. Det er dritsært å gi bort bilder av egne barn til andre enn besteforeldre.

Anonymkode: 17ae3...ccf

• Liker 40
Skrevet

Bytt ut fjordårets med årets. Putt fjordårets i en boks å lagre det

Anonymkode: dfd95...1b8

• Liker 6
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde hatt mer bruk for feks. kjøkken utstyr enn bilder/avtrykk/tegninger av 5 barn to ganger i året. Jeg er 20 år og studerer, bor alene i egen leilighet. Svar på spørsmålet ditt: Ja, jeg trenger det du kaller "riktige" gaver pga. økonomi. En tegning 4åringen har laget i barnehagen er superkos å få, men er ikke akkurat det jeg ønsker meg til bursdag/jul..

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo kjedelig å få masse ting som bare tar opp plass. 

Anonymkode: e27f4...f0b

Helt enig. Det er begrenset med plass i en 40kvm leilighet som jeg leier..

• Liker 24
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

De gavene du ønsker deg, må du kjøpe selv. Det er bare sånn det er.

Anonymkode: 343a6...767

Skrevet

Du trenger ordentlige gaver pga økonomi og bor på 40 kvadrat, men har både hund og katt...?

Å klage på eller legge føringer på gaver gjør man bare ikke. Har du ikke plass så bare pakk det bort (eller kast det, for den saks skyld), men dette er ikke noe du kan ta opp med dem (og jeg lurer også på hvorfor du legge alt ansvar på din svigerinne, ikke din bror).

Anonymkode: d642c...7a2

• Liker 13
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde hatt mer bruk for feks. kjøkken utstyr enn bilder/avtrykk/tegninger av 5 barn to ganger i året. Jeg er 20 år og studerer, bor alene i egen leilighet. Svar på spørsmålet ditt: Ja, jeg trenger det du kaller "riktige" gaver pga. økonomi. En tegning 4åringen har laget i barnehagen er superkos å få, men er ikke akkurat det jeg ønsker meg til bursdag/jul..

Det er jo helt greit det! Da bør du kvinne deg opp og si fra om dette :) "Det er koselig med bilder, men nå har jeg ikke plass til flere. Ønsker meg kjøkkenutstyr i år" 

• Liker 10
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Mamma,mamma! Se hva jeg har tegnet til tante til bursdagen. Tror du hun blir glad?"

"Nei det blir hun ikke. Vi må ta penger fra sparegrisen din å kjøpe en spagetti sil. Tegninger i gave fra fireåringer er ikke på ønskelisten så det betyr ingenting hvor mye arbeid og følelser du la i den. Kom så hentervi hammeren" 

Anonymkode: 2fd49...433

• Liker 22
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Mamma,mamma! Se hva jeg har tegnet til tante til bursdagen. Tror du hun blir glad?"

"Nei det blir hun ikke. Vi må ta penger fra sparegrisen din å kjøpe en spagetti sil. Tegninger i gave fra fireåringer er ikke på ønskelisten så det betyr ingenting hvor mye arbeid og følelser du la i den. Kom så hentervi hammeren" 

Anonymkode: 2fd49...433

Det er helt greit med tegninger, men jeg blir helt ærlig skuffa om jeg får tegninger til bursdag/jul av svigerinna mi. Det er ikke snakk om at jeg ikke vil ha det av tantebarna mine, men når det er gaven fra henne blir det noe annet. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ordentlige gaver pga økonomi og bor på 40 kvadrat, men har både hund og katt...?

Å klage på eller legge føringer på gaver gjør man bare ikke. Har du ikke plass så bare pakk det bort (eller kast det, for den saks skyld), men dette er ikke noe du kan ta opp med dem (og jeg lurer også på hvorfor du legge alt ansvar på din svigerinne, ikke din bror).

Anonymkode: d642c...7a2

Jeg har hund hos mamma og en katt jeg og naboen på 90 år deler på. Naboen kjøper mat, men jeg passer den når hun er på avlastning på sykehjem, når hun er på sykehus osv. 
Og broren min gir meg ordentlige gaver. Er svigerinnen min det er snakk om, ikke broren eller barna

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit med tegninger, men jeg blir helt ærlig skuffa om jeg får tegninger til bursdag/jul av svigerinna mi. Det er ikke snakk om at jeg ikke vil ha det av tantebarna mine, men når det er gaven fra henne blir det noe annet. 

Jeg har hund hos mamma og en katt jeg og naboen på 90 år deler på. Naboen kjøper mat, men jeg passer den når hun er på avlastning på sykehjem, når hun er på sykehus osv. 
Og broren min gir meg ordentlige gaver. Er svigerinnen min det er snakk om, ikke broren eller barna

Eh, du forventer gave både fra broren og svigerinne separat? Det vanlige er at man gir gave sammen fra de voksne og tegninger/bilder fra barna.

Anonymkode: 6f5b9...5ea

• Liker 30
Skrevet

Hvorfor får du ikke en fellesgave fra broren din og kona hans? Vel, når du synes det fra han og ungene er bra, så bør du egentlig bare stå over at det du får fra svigerinnen din ikke passer deg. Alle får et eller annet til jul man ikke er så begeistret for. 

• Liker 4
Skrevet

Hvis du faktisk får skikkelig gave fra broren din, så ser jeg virkelig ikke problemet. Er da svært uvanlig at par gir hver sin gave

• Liker 27
Skrevet

Hihi, vi får også mye "fint" med bilder av tantebarna og onkelbarna våre. Krus, kjøleskapsmagneter, kalendere, bilder, grytekluter og gudene vet hva. Ikke akkurat det som står aller øverst på ønskelisten, hvis jeg skal være helt ærlig. Det er jo en grense hvor mye stæsj man har lyst til å ha av andres barn - til tross for at vi elsker disse barna. Tegninger eller hjemmelagde ting som barna selv ønsker å gi er jo en ting, men alt det andre kunne jeg styrt meg for. Lurer nok litt på hva foreldre som tror hele bekjentskapskretsen vil ha krus med barnet deres på egentlig tenker.

MEN jeg ville jo så klart aldri si noe på det. 

Uansett hva man får så er det jo bare frekt å klage på gaven, og be om å få noe ordentlig. Hvis noen hadde sagt til meg at de ikke ville ha "sånn gave som vi pleier å få, men noe skikkelig i stedet" så hadde det ikke blitt noen gave i det hele tatt altså!

Anonymkode: 0a754...964

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...