AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #1 Skrevet 14. november 2018 Jeg prøver skikkelig å ha noe å snakke om. Men er ikke så flink til smaltalk. Føler jeg bare smiler under lunsj og ser ut som en dust Noen råd? Anonymkode: a3ee5...4d3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #2 Skrevet 14. november 2018 Hva snakker de andre om da? Hos oss går det mye i jobbrelaterte ting, familie, nyheter og politikk osv. Har du ting du følger med på på fritida kan du snakke om det, har du lest noe interessant i avisen, har du hatt en morsom hendelse på jobb... Og ikke bekymre deg så mye for at du ikke skravler mest. Vi er alle forskjellige. Anonymkode: 12640...233 2
Zienna Skrevet 14. november 2018 #3 Skrevet 14. november 2018 Vi er alle forskjellige. Du trenger ikke å ta initiativ til samtaleemner. Vær interessert og positivt imøtekommende, så er det helt ok
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #4 Skrevet 14. november 2018 Takk for svar dere Ble litt gladere å høre det. Anonymkode: a3ee5...4d3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #5 Skrevet 15. november 2018 Helt enig, vær deg selv. Det er lov å være den stille personen i gruppa. Folk er ulike, som andre påpeker over. Noen andre er mer brautende, noen av mine kolleger sitter og taster på mobilen hele lunsjen, og noen snakker bare om seg og sitt. Det er den siste kategorien folk som blir mest irriterende i lengden. Det som er viktig er å huske på å smile og være hyggelig, og når noen spør deg hvordan det går, må du huske på å følge opp med å spørre dem om det samme. (Det er noe jeg må øve litt på, jeg er også stille og liker meg i skyggen av folk). Anonymkode: ccd49...8f0 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #6 Skrevet 15. november 2018 Kan det ha noe med sosial trivsel å gjøre? At du føler deg litt utrygg på hva du skal si/utrygg på personene? Her har jeg det motsatte problemet. Jeg snakker ofte før jeg får tenkt meg om, og det er ikke alltid bra det heller. Trygge samtaleemner på jobb: Været, spørre om de andre skal gjøre noe spesielt i helgen som kommer, spørre om de har familie i nærheten av der de bor (rett og slett for å bli bedre kjent med den personen, og spør du folk om det så føler de seg sett), spørre om antall søsken de eventuelt har, om de har noen faste hobbyer de liker å holde på med og hva det er som fenger de med den hobbyen/hvor lenge de har holdt på med det etc. Samtaleemner som du ikke bør snakke om på jobb: Politikk, skilsmisser, om de andre vurderer familieforøkelse personlig. Tips: Si alltid "Hei!" i tillegg til navnet på vedkommende når du ser vedkommende tidlig på arbeidsdagene. Å bruke navnet til personer en gang om dagen er også med på at den andre føler at den blir sett. Husk at øyekontakt er viktig, men det er viktig å finne en balansegang slik at man ikke stirrer. Vær rak i ryggen og gå med oppreist rygg. Det kan hjelpe noe på selvfølelsen/måten du blir oppfattet på. Anonymkode: 57841...f75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå