Gå til innhold

Hvorfor noen ikke vil akseptere en unnskyldning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var litt sarkastisk for en tid tilbake, og siden har jeg ikke hørt fra ham. Har prøvd å komme i kontakt med ham, og bedt om unnskyldning mange ganger, men har bare blitt ignorert. Hvorfor vil noen ikke akseptere en unnskyldning? Er det på grunn av ego, sårbarhet eller er det noe annet?

Anonymkode: bea01...443

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han liker vel ikke spydige folk da.

Anonymkode: 6bc86...b5a

• Liker 4
Skrevet

Han har vel åpnet øynene for noe med deg han ikke liker. Move on. 

Anonymkode: 9e4dd...d7c

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke sånn at jeg ikke er sarkastisk hele tiden og viser hensyn til andre mennesker. Sier også unnskyld hvis jeg går for langt om noe. Er jo ikke helt umenneskelig. Har bare litt rar humor av og til, og det er ikke snakk om hver dag, hele tiden.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han liker vel ikke spydige folk da.

Anonymkode: 6bc86...b5a

Sarkasme og spydighet er to helt forskjellige ting ...

Skrevet

Kommer jo veldig an på hva du sa. Hvis du sa noe direkte slemt som du visste kom til å treffe en vond nerve i ham,så er det ikke bare å slenge ut et unnskyld etterpå, slike ting kan såre veldig dypt . Dypt nok til å ødelegge mellom dere.

Anonymkode: cd0bd...4de

• Liker 1
Skrevet

Sarkasme er iblandet mye aggresjon og hån. Altså er det kanskje morsomt for en selv,men ikke for mottakeren.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommer jo veldig an på hva du sa. Hvis du sa noe direkte slemt som du visste kom til å treffe en vond nerve i ham,så er det ikke bare å slenge ut et unnskyld etterpå, slike ting kan såre veldig dypt . Dypt nok til å ødelegge mellom dere.

Det var ikke noe ondskapsfullt og heller ikke et personangrep, og jeg slengte ikke bare en unnskyldning til ham. Skrev til og med et brev for å be om oppriktig unnskyldning hvor jeg spurte om vi kunne snakke om det. Jeg er ikke hensynsløs.

Skrevet

Sarkasme er iblandet mye aggresjon og hån. Altså er det kanskje morsomt for en selv,men ikke for mottakeren.

Det hadde ikke noe med personen å gjøre, men om en situasjon.

Skrevet

Han syns vel ikke du er noe hyggelig da, alle kan ikke like alle. 

Anonymkode: 3bef4...2aa

• Liker 4
Skrevet

Det er bare det at vi hadde et tett bånd før så synes bare det hele er rart. Og selv om man er litt sarkastisk av og til (ikke hele tiden for å understreke det for de som ikke har forstått det)  er man ikke "dårlig" person av den grunn.

Skrevet

Hvis du er sikker på du ikke sa noe drøyt: det er ikke bare kvinner som oppfører seg som de er laget av glass. Ville ikke brukt med tid på det: du har sagt unnskyld på en veldig fin måte. Hvis ikke det var bra nok, er det like greit å bli kvitt den lille prinsen. 

Anonymkode: 54f58...7b4

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke noe ondskapsfullt og heller ikke et personangrep, og jeg slengte ikke bare en unnskyldning til ham. Skrev til og med et brev for å be om oppriktig unnskyldning hvor jeg spurte om vi kunne snakke om det. Jeg er ikke hensynsløs.

Så lenge det ikke var personangrep så vil det nok ordne seg tilslutt, under den forutsetning at du ikke pynter på det her da. Uansett, sarkasme er ikke noen hyggelig form for humor så kanskje det er på tide å parkere den?

Gjest hjertekaos
Skrevet

Så lenge det ikke var personangrep så vil det nok ordne seg tilslutt, under den forutsetning at du ikke pynter på det her da. Uansett, sarkasme er ikke noen hyggelig form for humor så kanskje det er på tide å parkere den?

Nei det var ikke personangrep og som sagt jeg er ikke sarkastisk hele tiden. Det er ikke min personlighet og kanskje kommer han tilbake etter å ha gitt ham space, ellers får man bare lære av det. Jeg har ikke pyntet på noen av innleggene i denne tråden for å gjøre meg uskyldig, men det føes ut som andre som har svart har det for seg at jeg er sarkastisk hele tiden, men det er jeg altså ikke. Det er heller ikke den egentlige siden av meg.

Gjest hjertekaos
Skrevet

Og svarer nå med mitt egentlige brukernavn istedet for anonymbruker for å ikke skjule meg selv og takker  for alle svar så langt. :)

Skrevet
2 minutter siden, hjertekaos skrev:

Nei det var ikke personangrep og som sagt jeg er ikke sarkastisk hele tiden. Det er ikke min personlighet og kanskje kommer han tilbake etter å ha gitt ham space, ellers får man bare lære av det. Jeg har ikke pyntet på noen av innleggene i denne tråden for å gjøre meg uskyldig, men det føes ut som andre som har svart har det for seg at jeg er sarkastisk hele tiden, men det er jeg altså ikke. Det er heller ikke den egentlige siden av meg.

Da er han kanskje en smule overfølsom, hvis det er tilfellet så høres det veldig anstrengende ut. Det skal jo ikke være nødvendig å legge bånd på seg hvis man er et helt vanlig menneske med mye empati. Men jeg vet jo ingenting om dere bortsett fra det du skriver her, så det der vet du best selv.

Skrevet

:) 

Anonymkode: 69a5b...de5

Skrevet

Var dette et enkeltstående tilfelle? Eller har du vært sarkastisk før og rett etterpå bedt om unnskyldning?

Anonymkode: a4e29...ca9

Skrevet

Jeg har ikke godtatt enhver unnskydning. Enkelte oppfører seg som om de kan gjøre alt mot alle, men at det er liksom greit bare man sier unnskyld. 

Vel, enkelte må leve med følgene av dens andre handlinger. En unnskyldning fikser ikke det. 

Mye mulig du traff et sårt punkt! 

Anonymkode: 5b692...2a9

Skrevet

Jeg tenker at vedkommende ut fra det du sa besluttet at du ikke er en person han vil ha noe med å gjøre. Og når du ber om unnskyldning og ikke aksepterer at han ikke godtar den og at hans beslutning om å ikke ha kontakt er endelig - så er du egentlig hensynsløs selv om du sier at du ikke er det. 

Ingen har krav på å få en unnskyldning godtatt - du kan håpe og ønske, men det er opp til ham om han vil akseptere den eller ikke.

Anonymkode: d1d85...eb6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...