AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #1 Skrevet 14. november 2018 Hei. Hadde besøk i helga som svidde popcorn (svidde så det ble skikkelig røykutvikling), og fire dager senere stinker microen fortsatt svidd, og den er lysegul på innsiden. Før helga var den hvit... Har prøvd å vaske den med kjøkkenspray, spraye den og la den ligge for så å vaske ut, samt å vaske den med ei blanding av vann og bakepulver. De første rundene kom noe av gulfargen ut, men nå får jeg ikke ut mer. Har selvfølgelig kjørt fatet og snurretingen inni i oppvaskmaskin, så de er ihvertfall rene. Er det noen her som har noen erfaringer med dette, og vet hvordan jeg kan få den ren igjen? Anonymkode: 6ed39...553
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #2 Skrevet 14. november 2018 Salmiakk. Anonymkode: d8f13...dc6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #3 Skrevet 14. november 2018 En av dem jeg delte kjøkken med i studietiden gjorde akkurat det samme med min nyinnkjøpte microbølgeovn. Den funket som før, men lukten satt en god stund samme hva jeg gjorde for å vaske den, og gulfargen satt så lenge jeg hadde den. Dvs. rundt 10 år. Verken Jif skurekrem eller Klorin bet på, om jeg husker riktig. Lukten kan du kanskje hjelpe på med eddik, dvs. tørke over med eddikvann og/eller la en skål eddik stå i (kald!) ovn. Funker ikke dette må den bare få lufte seg, så forsvinner lukten etter hvert. Men når det gjelder misfargingen hadde jeg bare spart meg den jobben, det funker antakelig ikke likevel. Anonymkode: 639dc...49a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå