Gå til innhold

SOS Snapchat! Greit å lese for alle som konsekvent IKKE legger ut bilder av barna på nett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et søskenbarn som er en del av en familie der barna i familien konsekvent ALDRI har fått bli med på bilder i sosiale medier uansett hvor på Internett det måtte være gjennom hele oppveksten sin. Først da de virkelig ble store nok til å danne sin mening har det kommet opp, og nå kommer det SÅ TIL DE GRADER OPP.

Søskenbarnet sender snap HVER MORGEN OG KVELD når vedkommende står opp og legger seg. Det blir liksom litt som at man har hindret barnet i å spise sukker gjennom hele oppveksten, og nå når barnet først har fått en godtepose i hendene, så blir hele godteposen spist på en gang..

Er det mulig å følge en person på snap uten å motta snap'er ever fra vedkommende? Vi bor ikke i samme by, og jeg har så å si ikke hatt kontakt med personen gjennom vedkommende sin oppvekst.

Hilsen irritabel person fra den eldre garden...

Anonymkode: d10cf...97f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hæ? Nå skjønner jeg ikke noe.

Mange bruker jo snap slik. Uansett om de har eller ikke har blitt eksponert eller ikke. 

Liker du ikke snap som er av dette slaget? Hva vil du se på snapp?

Selv har jeg ingen bilder på sosiale medier som facebook eller Instagram av barnas ansikter. Men på snap har jeg det. Masse. Men ser ikke på det som eksponering som i de andre kanalene. For det er jo helt forskjellige verdener. Helt forskjellig publikum. Helt forskjellig ytterpunkter.

Snap er bare på mobil. Ikke på ipad eller laptop/stasjonær. Så det er mer flyktig på snap. Man får beskjed om noen har tatt skjermbilde osv. Så helt sikkret er man jo ikke.  Få som får se noe fra meg på snap uansett, bare mine nærmeste og de jeg vet ikke sender bilder videre på samme måte som på for eksempel facebook.

Om man følger noen på snap som man ikke vil se på, ja, jeg gjør også det, så vet de om du har sett eller ikke. Det står levert eller mottatt. Ikke; åpnet, på det de har sent personlig til deg. Og på Storyene sine ser de også hvem som har sett på eller ikke.

Endret av Wonders
Skrevet

Nå har det seg da slik at 'dagens ungdom' snapper utrolig mye og at ditt søskenbarn sender deg snap hver morgen og kveld har nok lite med å gjøre at vedkommende IKKE ble eksponert på sosiale medier i sine tidligere år.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å følge en person på snap uten å motta snap'er ever fra vedkommende? Vi bor ikke i samme by, og jeg har så å si ikke hatt kontakt med personen gjennom vedkommende sin oppvekst.

Enten så følger man, eller så følger man ikke. Den som sender snap, velger selv hvem som skal få og hvem som står på sin 'my story'-liste. Den kan man selv gjøre endringer på.

Anonymkode: 748aa...ead

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...