Gå til innhold

Mottar andres mail til min gmail-konto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må isåfall være en midlertidig og kortvarig bug hos gmail ettersom olanordmann@gmail og [email protected] er to forskjellige brukere og behandles deretter.

Når epostene derimot er såpass like og det tikker inn flybilletter, så er det nok dessverre fordi de har klart å skrive sin egen epostadresse feil.

Hvis ola.nordmann allerede eksisterer så kan jeg derimot forstå at de dermed sperrer for olanordmann@ også rett og slett for å forhindre at forvirring blant to epostbrukere som krangler om hvems adresse som er "riktig".

Det stopper liksom ikke med epost heller. Jeg hadde en kunde som ville ha et domene.. La oss kalle det aol.no , men aol.no er selvsagt tatt, så hun bestilte aolnorge.no istedet. Tre måneder etterpå fikk jeg en klage om at aol.no viste feil hjemmeside. Det var da jeg måtte forklare at det faktisk var aolnorge.no hun hadde og den viser for all del riktig hjemmeside.

Så jeg sliter ikke med å forstå at gmail har gjort som de har...

Skrevet
11 minutter siden, Emmelise skrev:

Det må isåfall være en midlertidig og kortvarig bug hos gmail ettersom olanordmann@gmail og [email protected] er to forskjellige brukere og behandles deretter.

Når epostene derimot er såpass like og det tikker inn flybilletter, så er det nok dessverre fordi de har klart å skrive sin egen epostadresse feil.

Hvis ola.nordmann allerede eksisterer så kan jeg derimot forstå at de dermed sperrer for olanordmann@ også rett og slett for å forhindre at forvirring blant to epostbrukere som krangler om hvems adresse som er "riktig".

Det stopper liksom ikke med epost heller. Jeg hadde en kunde som ville ha et domene.. La oss kalle det aol.no , men aol.no er selvsagt tatt, så hun bestilte aolnorge.no istedet. Tre måneder etterpå fikk jeg en klage om at aol.no viste feil hjemmeside. Det var da jeg måtte forklare at det faktisk var aolnorge.no hun hadde og den viser for all del riktig hjemmeside.

Så jeg sliter ikke med å forstå at gmail har gjort som de har...

olanordmann og o.l.a.n.o.r.d.m.a.n.n er akkurat samme epost adresse. I følge google i allefall

det samme gjelder olanordmann+<hvaduennoenskeraataste>

Skrevet

har akkurat testet på min egen epost. Det er ikke mulig å fjerne punktum eller legge til punktum på etter hvert tegn. Det funket heller ikke å legge inn punktum på vilkårlige plasser. 

Alt tyder på at det er slik google sier. Alle punktum blir ignorert og det er derfor ikke mulig å benytte samme navn bare skilt med punktum.

Skrevet

Jeg har tydeligvis kjøpt bolig i Minnesund, drevet med oversettelser for et forlag, reklamert på ymse produkter og ignorert invitasjoner til festligheter.

Anonymkode: 70aea...5c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...