Emmelise Skrevet 21. november 2018 #21 Skrevet 21. november 2018 Det må isåfall være en midlertidig og kortvarig bug hos gmail ettersom olanordmann@gmail og [email protected] er to forskjellige brukere og behandles deretter. Når epostene derimot er såpass like og det tikker inn flybilletter, så er det nok dessverre fordi de har klart å skrive sin egen epostadresse feil. Hvis ola.nordmann allerede eksisterer så kan jeg derimot forstå at de dermed sperrer for olanordmann@ også rett og slett for å forhindre at forvirring blant to epostbrukere som krangler om hvems adresse som er "riktig". Det stopper liksom ikke med epost heller. Jeg hadde en kunde som ville ha et domene.. La oss kalle det aol.no , men aol.no er selvsagt tatt, så hun bestilte aolnorge.no istedet. Tre måneder etterpå fikk jeg en klage om at aol.no viste feil hjemmeside. Det var da jeg måtte forklare at det faktisk var aolnorge.no hun hadde og den viser for all del riktig hjemmeside. Så jeg sliter ikke med å forstå at gmail har gjort som de har...
Midgard Skrevet 21. november 2018 #22 Skrevet 21. november 2018 11 minutter siden, Emmelise skrev: Det må isåfall være en midlertidig og kortvarig bug hos gmail ettersom olanordmann@gmail og [email protected] er to forskjellige brukere og behandles deretter. Når epostene derimot er såpass like og det tikker inn flybilletter, så er det nok dessverre fordi de har klart å skrive sin egen epostadresse feil. Hvis ola.nordmann allerede eksisterer så kan jeg derimot forstå at de dermed sperrer for olanordmann@ også rett og slett for å forhindre at forvirring blant to epostbrukere som krangler om hvems adresse som er "riktig". Det stopper liksom ikke med epost heller. Jeg hadde en kunde som ville ha et domene.. La oss kalle det aol.no , men aol.no er selvsagt tatt, så hun bestilte aolnorge.no istedet. Tre måneder etterpå fikk jeg en klage om at aol.no viste feil hjemmeside. Det var da jeg måtte forklare at det faktisk var aolnorge.no hun hadde og den viser for all del riktig hjemmeside. Så jeg sliter ikke med å forstå at gmail har gjort som de har... olanordmann og o.l.a.n.o.r.d.m.a.n.n er akkurat samme epost adresse. I følge google i allefall det samme gjelder olanordmann+<hvaduennoenskeraataste>
Midgard Skrevet 21. november 2018 #23 Skrevet 21. november 2018 har akkurat testet på min egen epost. Det er ikke mulig å fjerne punktum eller legge til punktum på etter hvert tegn. Det funket heller ikke å legge inn punktum på vilkårlige plasser. Alt tyder på at det er slik google sier. Alle punktum blir ignorert og det er derfor ikke mulig å benytte samme navn bare skilt med punktum.
Skywalker Skrevet 21. november 2018 #24 Skrevet 21. november 2018 Google support: Punktum spiller ingen rolle i Gmail-adresser 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #25 Skrevet 21. november 2018 Det er ikke noe nytt at Gmail ignorerer punktum, det har vært sånn siden starten i 2004. https://itsmygmail.blogspot.com/2004/07/gmail-address-variations.html Når det gjelder det med at alt etter + blir ignorert så er det en del av epost-standarden, og gjelder alle epostleverandører som følger den på riktig måte. Anonymkode: c5aca...d38
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #26 Skrevet 22. november 2018 Jeg har tydeligvis kjøpt bolig i Minnesund, drevet med oversettelser for et forlag, reklamert på ymse produkter og ignorert invitasjoner til festligheter. Anonymkode: 70aea...5c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå