Gå til innhold

Tips til gaveønsker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter hvert som vi nå har gjort folk oppmerksom på at vi gifter oss, har vi begynt å få spørsmål om hva vi ønsker oss i gave. Det er noe av det verste jeg vet å svare på.

Vi har alt vi trenger. Kjøpte det aller meste nytt for et år siden når vi flyttet inn i ny leilighet. Vi har heller ikke plass til mere. Penger synes vi er dumt og ønske oss, ikke vil vi ønske oss noe som er dyrt heller. Duker, håndklær, sengetøy er sånnt vi har flust av.

Har dere noen tips? Klør meg fælt i hodet her jeg sitter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hageutstyr, brannslukningsapparat, branntau, brannpledd, gavekort på ulike butikker, dørskilt, postkasse, noe nytt av elektriske ting (vi hadde eks en dritstygg slitt vannkoker).

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet noen sier at de ikke ønsker en gave til seg selv, men heller en pengegave til en organisasjon av noe slag, eks; Redd Barna, SOS Barnebyer, Røde Kors og lignende..

Skrevet

Gavekort på reise? Vet at mange ønsker seg til selve bryllupsreisen, men småturer er og koselig. Mange hoteller selger gavekort. Selv har vi vurdert gavekort på slott eller herregård i Sverige eller Danmark som gave alternativ til et bryllup vi skali til sommeren.

Skrevet

Vet at mange synes lite om å ønske seg penger, men vi har valgt en variant som venner av meg har brukt med hell.

Vi ønsker oss pengestøtte til Tempur-madrass og til en evnt. bryllupsreise med tid og stunder - litt avhengig av hvor mye vi får inn. :wink:

Kontonummeret til sparekontoen blir lagt ut på hjemmesiden, så kan de som vil gi penger til et av formålene sette inn en sum der, og bare gi et kort i bryllupet. Slik slipper man at penger blir borte og slikt.

Da er det fritt opp til gjestene å skrive et morsomt lite kort - da vennene mine ønsket seg pengebidrag til bryllupsreisen, fikk de småsummer med kommentarer som 'dette er til taxiturene tilbake til hotellet etter en god bytur' eller 'her har dere til en bedre middag på tirsdagen'. :-)

Fungerte fint, og gjør at dere kan spare inn til 'større' ting - ny seng, nytt kjøkken, fin tur eller hvor mye dere nå tror dere kan forvente å få inn.

Andre, mer spesielle forslag:

Gavekort på fallskjermhopping eller ridetur over Hardangervidda, løve- eller valsafari, overnatting på ishotellet eller noe annet 'minnerikt'. :-)

Skrevet

Syns du burde ønske deg noen lekre skreddersydde gotiske kjoler med korsett fra England, de kan dette der borte :) Hvilke jenter kan vel få nok av gotiske kjoler? Mannen din kan ønske seg en svart cape og rysjeskjorte, slikt er sexy :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...