Gå til innhold

Dere barnehageansatte og foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi tilbakelagt oss sommerferie der dere i forkant muligens har mottatt gaver osv av foreldre og barn. Vi står også overfor en høytid der dere sikkert vil motta noe...

Jeg vil gjerne gi et kort til barnehagen der jeg forteller hvor fornøyd jeg er. Dette er ikke ment som smøring som enkelte påpeker her. Burde jeg gjøre det? Og hva setter dere i så fall pris på å få?

Og til dere foreldre. Hva har dere gitt om dere pleier å gi. Til info har jeg aldri gitt, men tenker at det ikke skader ettersom jeg har kjent de lenge.

Anonymkode: e449c...b88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier alltid å gi sjokolade jeg. Har aldri tenkt på det som smøring eller noe. Tenker at det er koselig for dem å vite at jeg setter pris på alt de gjør for barnet mitt i barnehagen. Ja jeg vet de får betalt, men likevel så vet jeg jo at de gjør mye for mitt barn. Må en overtenke det å gjøre det lille ekstra for andre? 

Anonymkode: c9928...b8d

Skrevet

Vi pleier å gi en liten gave til de ansatte hver jul og sommerferie. Ikke noe stort, en liten eske sjokoladetrøfler/konfekt e.l. Og så skriver vi et personlig kort til hver av dem, det ser ut til å bli svært godt mottatt. Det er selvfølgelig ikke smøring og det tenker ikke de heller. Det er en fantastisk barnehage som hver dag tar vare på det kjæreste vi har og de fortjener alle gaver og godord de kan få. ❤️ 

• Liker 2
Skrevet

Alltid kjekt når foreldre kommer med en liten gave. Det kan være en eske sjokolade på deling og et kort eks. Veldig koselig, og jeg ser ihvertfall ikke på det som smøring. Barna får lik behandling uansett gave eller ikke. 

Anonymkode: a1349...085

Skrevet

Jeg gir noe godt til pauserommet og et kort hvor jeg takker for at de gir minsten en super barnehagehverdag. 

Skrevet

Hvem er det forresten som kaller dette smøring? Og hva skulle denne smøringen oppnå? Slippe å stå i kø på huska? 🤣

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Elektra skrev:

Hvem er det forresten som kaller dette smøring? Og hva skulle denne smøringen oppnå? Slippe å stå i kø på huska? 🤣

Ja, det lurer jeg også på. Får de trøst først hvis to stykker gråter samtidig? Får de det siste eplet fra fruktfatet? Får de gå først i rekken på tur? Får foreldrene sitte fremst under juleforestillingen? :fnise:

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Arkana skrev:

Ja, det lurer jeg også på. Får de trøst først hvis to stykker gråter samtidig? Får de det siste eplet fra fruktfatet? Får de gå først i rekken på tur? Får foreldrene sitte fremst under juleforestillingen? :fnise:

Fremst på juleforestilling hadde vært interessant forresten. Jeg havner alltid bak foreldre som ta null hensyn og gjerne skal stå rett foran alle for å filme fra den beste vinkelen.. :sjenert:

Mulig det blir to konfektesker i år da. 

• Liker 1
Gjest Mammalivet
Skrevet

Dette synes jeg hørtes koslig ut :) Vår startet i barnehage i år, og vi er så fornøyde. Han koser seg, og vi ser hvor trygg han er. 

Men bare lurer på hva dere skriver på kortet annet enn god jul? 😄 

Skrevet
50 minutter siden, Elektra skrev:

Fremst på juleforestilling hadde vært interessant forresten. Jeg havner alltid bak foreldre som ta null hensyn og gjerne skal stå rett foran alle for å filme fra den beste vinkelen.. :sjenert:

Mulig det blir to konfektesker i år da. 

Åh, det irriterer meg hvert år. Synes det er utrolig lite hensynsfullt i forhold til de som sitter bak og samtidig synes jeg barna kunne trenge å se at foreldrene bare er til stede og ser på og ikke alltid er bak mobilen. Hvor mange ganger kommer du egentlig til å se på filmen av 70 barn som synger Bjelleklang halvsurt? Helt på siden av tråden selvsagt, men jeg måtte bare. :sjenert:

• Liker 2
Skrevet

Vi setter veldig pris på å få en liten oppmerksomhet, men obs: gjerne noe som kan spises opp eller brukes opp. Har ett helt skap med kopper jeg har fått oppigjennom. På kortene står det ofte god jul, hva de liker godt med barnehagen/personalet :) 

skal selv lage en godiskurv til avdelingene til mine barn, dette for at eventuelle vikarer også skal «få» gave. (Kan være vanskelig å vite hvem som burde få hvis det har vært litt utskiftninger, studenter, vikarer osv). 

Anonymkode: e3c11...403

• Liker 1
Skrevet

Jeg er barnehageansatt og forelder. 

Har fått gaver som ansatt, julekort/lys/kopp/sjokolade/håndkrem er alltid hyggelig. Ikke gi noe mye over 100kr. Det er kleint å ta imot. 

Jeg gir ikke gave til alle ansatte selv som forelder, men har kjøpt sjokolade de kan kose seg med på pauserommet i adventstiden.

Anonymkode: e1332...e65

• Liker 1
Skrevet

Veldig viktig å påpeke at det er helt greit å bare si god jul og ingenting mer også! Ingen foreldre skal føle de må kjøpe eller gi noe, vi ansatte sitter ikke å tenker at mora til Anna er kjip fordi vi ikke fikk julekort eller gave! Mesteparten av foreldrene gir ikke noe gave til jul og i hvertfall ikke sommeren. 

På skolen gir man gjerne til sommeren men da ordner foreldrekontakter det på vegne av alle i så fall. 

Anonymkode: 1b2cd...652

• Liker 5
Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og et kort med et sånt innhold hadde vært mer enn godt nok. Godt i hjerte.

Anonymkode: 5003d...f3f

Skrevet
6 timer siden, Elektra skrev:

:fnise:

Skrevet
6 timer siden, Arkana skrev:

Det er da innlysende: foreldrene gir gaver slik at de senere kan kreve at det kun serveres økologisk, kortreist vegansk mat i barnehagen til lille Maximillian Leander Chrisander.

Anonymkode: 89bc0...716

Skrevet

Ett kort hvor det står en ting den ansatte er flink til, en egenskap dere setter pris på. Alt fra godt humør til faglig dyktighet. Det er veldig koselig med noe man kan dele på pauserommet men det å få ett løft fordi man gjør noe som betyr noe er enda bedre. 

Anonymkode: 3926b...8d7

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig viktig å påpeke at det er helt greit å bare si god jul og ingenting mer også! Ingen foreldre skal føle de må kjøpe eller gi noe, vi ansatte sitter ikke å tenker at mora til Anna er kjip fordi vi ikke fikk julekort eller gave! Mesteparten av foreldrene gir ikke noe gave til jul og i hvertfall ikke sommeren. 

På skolen gir man gjerne til sommeren men da ordner foreldrekontakter det på vegne av alle i så fall. 

Anonymkode: 1b2cd...652

Som lærer har jeg fått noen gaver opp gjennom årene. Jeg skjønner at den som gir føler et behov for å gi, men helst kunne jeg godt ha sluppet gavene. Det er dessverre mange gaver opp gjennom årene som forsvinner ut når vi rydder ut av kontorene ved slutten av året. Jeg tror ikke jeg har noen som har tatt med hjem, bortsett fra en tegning som en klasse tegnet sammen engang.

Anonymkode: 0b940...124

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...