Topphemmelig99 Skrevet 14. november 2018 #1 Skrevet 14. november 2018 Hei. Jeg har nettopp begynt å studere, og har flyttet hjemifra for første gang. Jeg bor alene i hybel, noe jeg trives godt med da jeg ikke kunne tenke å bo med noen jeg ikke kjenner godt. Jeg hører likevel på musikk eller podcast konstant, da jeg blir trist og overtenker dersom det er stille rundt meg. Jeg er i et stabilt og bra forhold, og har vært i dette forholdet i litt over 3 år. Før jeg flyttet så vi hverandre hver eneste dag, og bodde omtrent sammen. Nå ser vi hverandre annenhver helg, noe jeg er glad for. Jeg har ikke vært singel siden barneskolen, da jeg kun har vært i 2 seriøse forhold. Pga dette er jeg veldig dårlig på å være alene, og er helt avhenge av å ha en kjæreste rundt meg. Det eneste jeg tenker på når jeg er i studentbyen min er at jeg savner han, og at jeg er ensom uten han. Jeg tror også jeg begynner å utvikle angst. Jeg blir veldig ukofertabel rundt mennesker, vil helst gråte og blir trist. Har fått 2 snille venner, men er også trist og ukomfortabel rundt dem. Er ikke likt meg å være sånn her. Når jeg er sammen med dem føler jeg meg nedstemt, jeg blir trist og føler meg veldig ukomfortabel. Jeg klarer ikke åpne meg opp, da jeg er en veldig innesluttet person som trenger mye tid for å åpne meg. Dette resulterer jo i at jeg føler meg mye nedstemt, gleder meg kun til å se kjæresten min i helgene, og opplever ikke så mye glede i hverdagen. Noen som har tips eller tanker? På forhånd takk.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #2 Skrevet 14. november 2018 Det høres veldig trist ut, høres ut som om du savner kjæresten din utrolig mye. Ofte dekker kjærester behovet for nærvær slik at vi ikke føler oss ensomme og alene. Det kan godt hende dette er situasjonen din? Kanskje prøve å være mer åpne med vennene dine i studiebyen din? eller være med på mer slik at du glemmer at du er nedstemt? Det verste man kan gjøre i en sånn situasjon er å slutte å være sosial med andre, holde seg hjemme alene og å fokusere å kjenne for mye på disse følelsene. Litt er jo normalt for å forstå hvordan vi har det, men om det blir så mye at du hele tiden er nedstemt og ensom, så vil jo det å gå rundt å kjenne på disse følelsene bare minne deg på at du er ensom/nedstemt. Så istedenfor bør du prøve å holde deg litt mer opptatt. Prøv ut noe nytt? se serier, spill osv. Anonymkode: 68ead...fe2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå