Gjest supernova_87 Skrevet 15. november 2018 #21 Skrevet 15. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen kalender, da vi er voksne mennesker. Anonymkode: bbde8...720 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Milde himmel! Anonymkode: a8914...cb4 6 timer siden, Fibula skrev: Min mann kunne ikke brydd seg mindre, så det ville vært bortkastet tid, krefter og penger. 😅 j Sykt med avsporing da. Jeg vet ikke hva det er med folk, mine teorier er at folk ikke unner andre noe godt og har det kjipt med seg selv eller at folk bare ikke forstår sosiale koder. Uansett, jeg sier helt ærlig at jeg synes det er kjipt at dere prøver å ødelegge tråden. Jeg forstår at du TS som sier "Milde himmel" prøver å få meg til å føle dårlig, og det går faktisk inn på meg at en fremmed går så inn for å rakke ned, men fremdeles jeg er så glad jeg er en som gleder seg over tøysete, koselige julekalendere til kjæresten heller enn noen som skriver sånt ræl bare for å være ekkel.
Gjest supernova_87 Skrevet 15. november 2018 #22 Skrevet 15. november 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: I pakkene har jeg alt fra flaxlodd, godterier, bilder, såper, julepynt.. Det er det jeg kommer på nå Anonymkode: c74e6...778 Bilder har jeg faktisk ikke tenkt på en gang, det var et godt tips! 14 timer siden, Vera skrev: Hmm, kanskje jeg også må lage til min kjære? Jeg ble så inspirert av denne tråden. Og, jeg elsker å kunne gjøre noe for han. Jeg ser at noen fokuserer på hva en får i gjengjeld..har det noe å si? Noen ganger gir man, noen ganger får man. Men, jeg vet at om jeg ikke får adventskalender tilbake, så får jeg kjærlighet i rikt monn ❤️ Jeg elsker den mannen der Har laget 4 kalendere dette året, 3 til barna (som i 3 barn), og 1 til mamma. Den til mamma er den aller kjekkeste, for hun er så takknemlig, og helt på gråten når jeg kommer med kurven til henne. Får en tlf hver eneste dag hvor hun forteller hva hun har fått (jeg har ikke nummerert pakkene), og takker. Jeg får ikke kalender tilbake, men slik jeg ser det, så får jeg kalender tilbake i form av en tlfsamtale med en kvinne som er mitt forbilde og som jeg føler enorm kjærlighet for - hver eneste dag Vinn-vinn! JA! Lag til kjæresten din! Det jeg liker så godt er at jeg frem til 1.desember får lov å ha følelsen av at jeg har en fin hemmelighet. Jeg føler meg jo så lur hver gang tenker på det. Muligens blir jeg skuffa av responsen, men shit au! Frem til da er det gøy og koselig å pusle med. Og jeg ble helt rørt av det du skriver om din mor! Så fint! Hva får hun da?
Cleopatra. Skrevet 15. november 2018 #23 Skrevet 15. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen kalender, da vi er voksne mennesker. Anonymkode: bbde8...720 Hvis det å ikke få kalender går under å være voksen, vil ikke jeg bli voksen og godt er det da 2
Vera Skrevet 15. november 2018 #24 Skrevet 15. november 2018 46 minutter siden, Rainstorm skrev: Bilder har jeg faktisk ikke tenkt på en gang, det var et godt tips! JA! Lag til kjæresten din! Det jeg liker så godt er at jeg frem til 1.desember får lov å ha følelsen av at jeg har en fin hemmelighet. Jeg føler meg jo så lur hver gang tenker på det. Muligens blir jeg skuffa av responsen, men shit au! Frem til da er det gøy og koselig å pusle med. Og jeg ble helt rørt av det du skriver om din mor! Så fint! Hva får hun da? Vet du, jeg tror jammen jeg skal kaste meg i det! Han reiser på jobb halvveis i desember, og er borte frem til 3.juledag, så da blir det kalender frem til da (får ikke lov å ta med kalender på helikopteret han reiser med). Jeg må bare lese denne tråden veldig godt for å finne tips til hva jeg skal gi. Åhåhå, jeg følger deg såå på den «føle seg lur» og hemmelighetskremmeri delen, beste følelsen som finnes! Når man vet at man skal overraske noen som man er så glad i, med noe fint, og nesten ikke klarer å vente, og bare bobler! ❤️ Kjæresten din er heldig. Egentlig burde vi lage en adventskalender-oppdaterings-tråd her inne. Dele hvilke respons vi fikk, til hvilke pakke. Lage litt julestemning og god stemning for oss her inne. Til mamma er det alltid noe julegreier. Hun elsker jul. Jeg samler hele året, og kjøper litt forskjellig julepynt fra de plassene vi besøker det året, og handler på salg året før her hjemme. Det blir kuler til juletreet, jule-te, julelys, servietter, et «mormorsmykke», tegninger/ting som barna har laget, bilder av minner fra året som har gått, og, rett og slett dilldall. Hvordan har du laget kalenderen? Hjemmelaget? Kjøpt? Tenker på selve «opphenget» 2
Gjest supernova_87 Skrevet 16. november 2018 #25 Skrevet 16. november 2018 13 timer siden, Vera skrev: Vet du, jeg tror jammen jeg skal kaste meg i det! Han reiser på jobb halvveis i desember, og er borte frem til 3.juledag, så da blir det kalender frem til da (får ikke lov å ta med kalender på helikopteret han reiser med). Jeg må bare lese denne tråden veldig godt for å finne tips til hva jeg skal gi. Åhåhå, jeg følger deg såå på den «føle seg lur» og hemmelighetskremmeri delen, beste følelsen som finnes! Når man vet at man skal overraske noen som man er så glad i, med noe fint, og nesten ikke klarer å vente, og bare bobler! ❤️ Kjæresten din er heldig. Egentlig burde vi lage en adventskalender-oppdaterings-tråd her inne. Dele hvilke respons vi fikk, til hvilke pakke. Lage litt julestemning og god stemning for oss her inne. Til mamma er det alltid noe julegreier. Hun elsker jul. Jeg samler hele året, og kjøper litt forskjellig julepynt fra de plassene vi besøker det året, og handler på salg året før her hjemme. Det blir kuler til juletreet, jule-te, julelys, servietter, et «mormorsmykke», tegninger/ting som barna har laget, bilder av minner fra året som har gått, og, rett og slett dilldall. Hvordan har du laget kalenderen? Hjemmelaget? Kjøpt? Tenker på selve «opphenget» Vet du jeg ble så glad for dette svaret! Noen som skjønner iveren min, og ikke bare er sånn "Milde himmel", KG virker å ha blitt mindre koselig enn før. Som om litt fjasete småprat og kos er å forakte. Julestemning på KG høres jo bare ut til å gjøre en advent enda bedre! Egentlig så er jeg litt sånn, jeg har ikke så mange venninner å fjase med så i perioder er det fint å ha det på KG, man kan jo finne fellesskap her også! Men min KG-utopi blir nok aldri sann. Kalenderen til din mor høres helt fantastisk ut! Jeg får den der gamle julestemningen fra jeg var barn i kroppen av å lese om andres juletradisjoner og juleforberedelser jeg rett og slett. Siden jeg har begynt å tenke på dette litt i seneste laget (eller jeg tenkte på det allerede i sommer, men da var forholdet så nytt at jeg følte meg litt teit for å begynne å fantasere om slike ting ) så har jeg tenkt å gå for en enkel (men kanskje litt artig) løsning på "opphenget". En hyssing på veggen (vannrett) der jeg fester en lapp for hver dag. Noen av "pakkene" mine er brev, så den dagen tenkte jeg å feste brevet. Og de der det bare er en lapp så er det en rebus til å finne pakken et sted i huset hans. Og de dagene jeg vet han skal dra til meg, så tror jeg at jeg bare kommer til å gi det uten noe mer om og men. Jeg er i planleggingsfasen, så dette er mest i hodet mitt enda, men nå er det jo bare 2 uker til og neste uke er jeg borte en hel uke, så i helga skal jeg kose meg med hemmelighetskremmeriet mitt!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #26 Skrevet 16. november 2018 Er fattig for tiden og synes ikke noe om å gi masse tulleting, så det blir en liten lapp med et ektefølt kompliment for hver dag. Jeg er dårlig på det i hverdagen, så håper han setter pris på det. Anonymkode: e8aa7...d59 1
Gjest supernova_87 Skrevet 16. november 2018 #27 Skrevet 16. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er fattig for tiden og synes ikke noe om å gi masse tulleting, så det blir en liten lapp med et ektefølt kompliment for hver dag. Jeg er dårlig på det i hverdagen, så håper han setter pris på det. Anonymkode: e8aa7...d59 Det høres jo kjempekoselig ut!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #28 Skrevet 16. november 2018 Ny samboer av året spurte om jeg ville være med på en slik kalender. Den tok jeg på strak arm, og i går tok jeg en skikkelig manne-handletur der jeg gjorde unna julegaver til hele min side samt 4 kalendergaver til henne og mer til på 40 minutter 🤣 Da fikk hun fullstendig hetta fordi HUN ligger etter 🤣🤣🤣 Ønsker meg en eller annen litt sexy gave i kalenderen eller til jul, men regner absolutt ikke med det - de fleste av "dere" er ikke tøffe nok til slikt :-p Anonymkode: 98544...21f
Epictetus Skrevet 16. november 2018 #29 Skrevet 16. november 2018 Jeg får Gulating-kalender. Hun får en erotisk variant.
regine Skrevet 16. november 2018 #30 Skrevet 16. november 2018 Folk må gjerne lage kalendre til hverandre, det er i seg bare hyggelig. Nå kommer ikke vi hjemme til å gjøre det, eller kanskje jeg skal kjøpe en flax-lodd kalender, for spenningens skyld. Men jeg lurer egentlig på hvor mye penger folk faktisk bruker på sånt - ut fra gaveforslagene her ser det ut til å være MYE. jeg mener - hvis man skal kjøpe klær, duppeditter, dataspill ol i kalendergaver - hva skal kjæresten få til jul da? rakett? tur til månen? Det blir kjapt noen tusenlapper når man skal ha 24 gaver - og det, på toppen av julegave, blir for meg altfor dyrt. hadde jeg brukt så mye på en kalender, så tror jeg det måtte vært julegaven, ikke en gave i tillegg....... Jeg mener ikke å være negativ, undrer meg kun.
Gjest Faerunpedia Skrevet 16. november 2018 #31 Skrevet 16. november 2018 28 minutter siden, regine skrev: Folk må gjerne lage kalendre til hverandre, det er i seg bare hyggelig. Nå kommer ikke vi hjemme til å gjøre det, eller kanskje jeg skal kjøpe en flax-lodd kalender, for spenningens skyld. Men jeg lurer egentlig på hvor mye penger folk faktisk bruker på sånt - ut fra gaveforslagene her ser det ut til å være MYE. jeg mener - hvis man skal kjøpe klær, duppeditter, dataspill ol i kalendergaver - hva skal kjæresten få til jul da? rakett? tur til månen? Det blir kjapt noen tusenlapper når man skal ha 24 gaver - og det, på toppen av julegave, blir for meg altfor dyrt. hadde jeg brukt så mye på en kalender, så tror jeg det måtte vært julegaven, ikke en gave i tillegg....... Jeg mener ikke å være negativ, undrer meg kun. Jeg bruker ikke så mange hundrelappene, og en del er billigting (småsjokolader, ulike tesorter, flaxlodd, «gavekort» på yndligsrett, tykke sokker kjøpt på tilbud osv). På julegaven bruker jeg ca 1000-1200 kr. Men vi har ingen barn og lite familie å gi til.
Safiye Skrevet 16. november 2018 #32 Skrevet 16. november 2018 Tråden er ryddet for kommentarer om modereringen -Safiye, mod
Gjest supernova_87 Skrevet 16. november 2018 #33 Skrevet 16. november 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ny samboer av året spurte om jeg ville være med på en slik kalender. Den tok jeg på strak arm, og i går tok jeg en skikkelig manne-handletur der jeg gjorde unna julegaver til hele min side samt 4 kalendergaver til henne og mer til på 40 minutter 🤣 Da fikk hun fullstendig hetta fordi HUN ligger etter 🤣🤣🤣 Ønsker meg en eller annen litt sexy gave i kalenderen eller til jul, men regner absolutt ikke med det - de fleste av "dere" er ikke tøffe nok til slikt 😛 Anonymkode: 98544...21f Haha, min får! Han kommer helt sikkert til å si "Hva ER dette!? Skal jeg bruke den?". Eller kanskje jeg overvurderer hans uskyld. 6 timer siden, regine skrev: Folk må gjerne lage kalendre til hverandre, det er i seg bare hyggelig. Nå kommer ikke vi hjemme til å gjøre det, eller kanskje jeg skal kjøpe en flax-lodd kalender, for spenningens skyld. Men jeg lurer egentlig på hvor mye penger folk faktisk bruker på sånt - ut fra gaveforslagene her ser det ut til å være MYE. jeg mener - hvis man skal kjøpe klær, duppeditter, dataspill ol i kalendergaver - hva skal kjæresten få til jul da? rakett? tur til månen? Det blir kjapt noen tusenlapper når man skal ha 24 gaver - og det, på toppen av julegave, blir for meg altfor dyrt. hadde jeg brukt så mye på en kalender, så tror jeg det måtte vært julegaven, ikke en gave i tillegg....... Jeg mener ikke å være negativ, undrer meg kun. Forstår at du undrer, selv om jeg synes undringen din er litt malplassert. Men jeg svarer deg gjerne jeg! Kanskje du finner ut at du også vil gjøre det siden det ikke trenger å være dyrt, og jo er så hyggelig! Noe av det jeg gir koster ingenting. Brev f.eks. Andre ting er aktiviteter som jeg uansett hadde brukt penger på i desember og som ikke koster noe mer selv om jeg gjør det om til en overraskelse (konsert og pepperkakehusbaking). Noen av de andre dagene får han noe som jeg kjøpte til ham i oktober som en overraskelse men som jeg kom på at jeg skulle spare og heller gi i kalenderen over flere dager. Andre ting igjen er egoistisk nok ting jeg synes han burde ha i hus (litt julepynt! ), noe jeg gjerne hadde gitt ham uansett (jeg vil ha det koselig rundt meg), kanskje jeg til og med finner noe jeg har jeg kan gi videre. Noe er ting vi ville kjøpt uansett f.eks julebrus. Jeg er både opptatt av å ikke være materialistisk og drive et helt enormt overforbruk så kjøper ikke masse ræl som vi/han ikke har glede eller nytte av, men samtidig ser jeg ikke problemet med å kjøpe noe han trenger (la oss si sokker) og lage det til en kalendergave heller enn "hei, du mangler julestjerne så jeg kjøpte ei du kunne ha fordi jeg vil ha det koselig her når jeg er her" eller "hei, jeg kjøpte noen sokker til deg". Og i tillegg har jeg et nevrotisk forhold til penger der det er enklere å bruke på noen andre enn meg selv. Da blir det en fin ting å bruke noen kroner på ham når det gir sånn glede, også for meg. Jeg har absolutt ikke tenkt å bruke noen tusenlapper på det her, jeg kan jo oppdatere deg når jeg har gjort det ferdig hvor mye det blir? Det går også an å lage sex-kalender (noe jeg kom på nå ), eller kompliment-kalender, eller julemusikk-liste-kalender. Det er så mange alternativer som ikke koster noe som helst. Jeg er vel der at jeg synes at hvis det å bruke noen ekstra kroner på ham og meg kan glede oss og være en moro ting så er det verdt hver ei krone. Jeg har jo aldri gjort dette før, og det er en slags ... takknemlighet også i det, over at jeg har kommet meg ut av et sykdomshelvete og nå finner meg i en slik situasjon der jeg har muligheten til å lage en sånn kalender til noen. Kanskje det var noe nytt til den undringen din.
Vera Skrevet 26. november 2018 #34 Skrevet 26. november 2018 På 16.11.2018 den 12.40, Rainstorm skrev: Vet du jeg ble så glad for dette svaret! Noen som skjønner iveren min, og ikke bare er sånn "Milde himmel", KG virker å ha blitt mindre koselig enn før. Som om litt fjasete småprat og kos er å forakte. Julestemning på KG høres jo bare ut til å gjøre en advent enda bedre! Egentlig så er jeg litt sånn, jeg har ikke så mange venninner å fjase med så i perioder er det fint å ha det på KG, man kan jo finne fellesskap her også! Men min KG-utopi blir nok aldri sann. Kalenderen til din mor høres helt fantastisk ut! Jeg får den der gamle julestemningen fra jeg var barn i kroppen av å lese om andres juletradisjoner og juleforberedelser jeg rett og slett. Siden jeg har begynt å tenke på dette litt i seneste laget (eller jeg tenkte på det allerede i sommer, men da var forholdet så nytt at jeg følte meg litt teit for å begynne å fantasere om slike ting ) så har jeg tenkt å gå for en enkel (men kanskje litt artig) løsning på "opphenget". En hyssing på veggen (vannrett) der jeg fester en lapp for hver dag. Noen av "pakkene" mine er brev, så den dagen tenkte jeg å feste brevet. Og de der det bare er en lapp så er det en rebus til å finne pakken et sted i huset hans. Og de dagene jeg vet han skal dra til meg, så tror jeg at jeg bare kommer til å gi det uten noe mer om og men. Jeg er i planleggingsfasen, så dette er mest i hodet mitt enda, men nå er det jo bare 2 uker til og neste uke er jeg borte en hel uke, så i helga skal jeg kose meg med hemmelighetskremmeriet mitt! Hvordan går det med kalenderen? Her fikk både jeg og barna verdens beste førjulsoverraskelse - ektemann og far blir hjemme i julen ❤️ Jeg ble så glad at jeg begynte å sippe som ei skikkelig sippekjerring 😅 Jeg visste ikke hvor mye jeg hadde gruet meg til at han skulle reise bort i julen, før han sa at han hadde ordnet seg fri 😍 Å jul med din glede Kjærlighet er det fineste vi har i verden, så hvorfor skal vi spare på det?? Hvorfor ikke vise dem vi er glad i hvor mye vi setter pris på dem? Gnien kan man være på penger, aldri kjærlighet, og jeg har til gode å se noen bli elsket i hjel. Men, samtidig ser jeg at samfunnet vi lever i blir kaldere og kaldere, og dreier mer og mer mot «meg selv først». Dette tror jeg mange drar med seg inn i forholdet sitt også. Og i vennerelasjoner. Så da får de sitte der, i sitt ensomme hierarki, mens du og jeg øser og pøser på kjærlighet til dem som fortjener det 😁 Jeg er forresten som deg - har ikke noen stor omgangskrets, fordi jeg ikke trives i store grupper, og ikke klarer overfladisk smalltalk og sladder. Så når jeg ble voksen valgte jeg bort mennesker som ikke tilfører meg noe. Har et par ekstremt gode venninner som er der, alltid, men det er familien min som er det viktigste. Jeg syns det er så fantastisk bra at du bare nevner det helt enkelt i en liten bisetning. Samfunnet har blitt sånn at man skal ha minst 200 nære venner, og man er mislykket om man ikke har det. For noe tull! Heller et par gode, enn mange dårlige. Oppdater oss på julekalender 😀 2
Gjest supernova_87 Skrevet 4. desember 2018 #35 Skrevet 4. desember 2018 På 26.11.2018 den 8.57, Vera skrev: Hvordan går det med kalenderen? Her fikk både jeg og barna verdens beste førjulsoverraskelse - ektemann og far blir hjemme i julen ❤️ Jeg ble så glad at jeg begynte å sippe som ei skikkelig sippekjerring 😅 Jeg visste ikke hvor mye jeg hadde gruet meg til at han skulle reise bort i julen, før han sa at han hadde ordnet seg fri 😍 Å jul med din glede Kjærlighet er det fineste vi har i verden, så hvorfor skal vi spare på det?? Hvorfor ikke vise dem vi er glad i hvor mye vi setter pris på dem? Gnien kan man være på penger, aldri kjærlighet, og jeg har til gode å se noen bli elsket i hjel. Men, samtidig ser jeg at samfunnet vi lever i blir kaldere og kaldere, og dreier mer og mer mot «meg selv først». Dette tror jeg mange drar med seg inn i forholdet sitt også. Og i vennerelasjoner. Så da får de sitte der, i sitt ensomme hierarki, mens du og jeg øser og pøser på kjærlighet til dem som fortjener det 😁 Jeg er forresten som deg - har ikke noen stor omgangskrets, fordi jeg ikke trives i store grupper, og ikke klarer overfladisk smalltalk og sladder. Så når jeg ble voksen valgte jeg bort mennesker som ikke tilfører meg noe. Har et par ekstremt gode venninner som er der, alltid, men det er familien min som er det viktigste. Jeg syns det er så fantastisk bra at du bare nevner det helt enkelt i en liten bisetning. Samfunnet har blitt sånn at man skal ha minst 200 nære venner, og man er mislykket om man ikke har det. For noe tull! Heller et par gode, enn mange dårlige. Oppdater oss på julekalender 😀 Åneimenhei! Takk som spør! For en fin overraskelse! Synes det høres flott ut at du begynner å sippe som ei sippekjerring, tenk på følelsen mannen din får da da! Når du blir så emosjonell og glad! Åhh, fint! Jeg er helt enig med det du skriver. Men jeg er dessverre ikke helt der som deg at jeg innfinner meg med det uten en liten sårhet. Men det gjelder å gjør som du sier være glad i dem man har, og være glad for det man har. I stedet for å prakke samfunnets standarder nedover sine egne ører når man egentlig har noe flott allerede! Kalenderen er stort sett ferdig! Jeg har noen brev igjen å skrive! De ble så lange! Men jeg tror det er de han kommer til å like best. Jeg skriver på en måte et langt brev, som jeg deler opp på fire forskjellige dager/kapittel, der han får den siste på julaften tenkte jeg. 1. desember var en sånn billig sjokoladekalender, og han var jo fornøyd og trodde det var det han fikk, så han ble ganske overrasket da jeg hadde hengt opp i vinduet 24 hjerter med rebus på baksiden dagen etter. Det eneste problemet var at en av de neste rebusene hadde han tilfeldigvis funnet frem allerede i går, fordi jeg bor jo ikke der og kunne ikke legge ut en og en så jeg har lagt ut for 2 uker, så jeg får krysse fingrene for at han ikke driver med storrengjøring før den tid! Ble det til at du ga til din mann?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #36 Skrevet 4. desember 2018 Jeg har dessverre ikke råd til julekalendre i år, hverken til ungene eller ham, men hadde jeg hatt, så skulle han fått en Gulating Øl-kalender, det fortjener han❤️ Får nøye meg med å gi ham gratis massasje, gode klemmer og skjemme ham litt bort i førjulstida😄🎄💖 Anonymkode: d8856...3e8
Gjest Monsieur Beau Skrevet 5. desember 2018 #37 Skrevet 5. desember 2018 På 14.11.2018 den 18.37, Rainstorm skrev: Tenkte siden det er så mange ukoslige og kjipe tråder her på forumet at det kunne være moro (og inspirerende ikke minst) å høre hva dere andre skal ha i kalenderen til kjæresten? (Evt. hva dere har laget ut av det tidligere år.) Jeg har aldri laget kalender til noen før, og jeg har tenkt på dette i ukesvis nå og gledet meg til å overraske ham. Tror kanskje jeg synes det er mer spennende å holde på med enn han synes det er å få. Men shit, la gå! Når jeg sier adventskalender så betyr det alt: både av aktiviteter og brev og lapper og gaver og sjokolade. Men at du har laget opplegget selv og ikke kjøpt en ferdig kalender, det er ikke like spennende. Gleder meg til å høre hvor søte og romlemantiske dere er! Til kona har jeg laget en hyssig med klessklyper hvor jeg henger lapper. Det er seksuelle ting jeg/vi skal gjøre, "billetter" på massasje og erotisk massasje. Jeg har "billetter" som betyr at jeg kjører henne dit hun vil (hun elsker det), erotiske/pornografiske dikt, hennes favoritt snop, kinderegg osv. Har også skrevet pene ting om henne noen dager. Det er første gang hun får kalender av meg. Hun digger det så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå