Gå til innhold

Synkende S-TSH-verdier, bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble tatt noen prøver av stoffskiftet mitt blant annet, og ser å at S-TSH-verdiene  synker. Fra juni til november har S-TSH sunket fra 1.5 til 0.8. Referanseområdet blir jo reknet fra 0,35-4.9, så jeg er jo fremdeles innenfor normalen. Jeg leser jo at dersom TSH synker, så er det jo et bra tegn, fordi det er et tegn at man iallfall ikke er i nærheten av lavt stoffskifte, men kan ikke synkende TSH også indikere at man kanskje heller går mot høyt stoffskifte? Fra et prøvesvar i 2015 er forresten TSH på 1.94. 

FT4-prøve er det også tatt, og denne er helt innenfor normalen. Den ligger på 13. 

Anonymkode: d30c6...e88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer avhengig av når på dagen det er tatt søvnkvalitet, mat osv. Er det normalt så er det normalt.

Anonymkode: 4fa76...99d

• Liker 1
Skrevet

Veldig lav tsh kan være tegn på for høyt stoffskifte, men da vil også ft3 og ft4 være langt utenfor referanseverdiene. Disse tre på sees i sammenheng. Ofte kan også antistoffer påvises.

Anonymkode: cdb64...5f6

• Liker 1
Skrevet

Herlighet da: stoffskiftet ditt er ikke likt fra dag til dag! Det er ikke engang likt gjennom døgnet! Verdiene dine er kjempefine og dønn normale! Det er helt normalt at prøvesvarene varierer litt. 

Anonymkode: 92eee...217

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...