Gå til innhold

Spist chilinøtter og peanøtt - alt ødelagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på diett nå, glemte meg bort og spiste en neve chilinøtter og en peanøtt (to halve). Er alt ødelagt nå? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Det er jo ikke bra... må jeg droppe kvelds? 

Anonymkode: 40552...895

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av. Med mindre du er hyperallegisk mot nøtter er det i alle tilfeller helt uproblematisk å spise noen nøtter. Ingenting er ødelagt, du bare fortsetter som  ingenting har skjedd. Fordi ingenting HAR skjedd. 

Det høres ut som du har et litt usunt forhold til denne dietten. 

Anonymkode: b2d01...13e

• Liker 16
Skrevet

Skaff deg hjelp.

NEI, ingenting er ødelagt. Dette sitter i hodet ditt. Nøtter er forresten sunt.

Anonymkode: f3ed8...ef0

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av. Med mindre du er hyperallegisk mot nøtter er det i alle tilfeller helt uproblematisk å spise noen nøtter. Ingenting er ødelagt, du bare fortsetter som  ingenting har skjedd. Fordi ingenting HAR skjedd. 

Det høres ut som du har et litt usunt forhold til denne dietten. 

Anonymkode: b2d01...13e

Bare tenker på at nøtter er så energitett 

Skrevet

Nøtter er kjempe bra for kroppen. Ekstremt bra faktisk. Ingenting er ødelagt. Du kan fremdels spise kvelds! 

Skrevet

Takk for svar. Er litt sint på meg selv. 

Skrevet

Du må slutte å være hysterisk. Du har ikke ødelagt noe som helst ved å spise en neve nøtter. Nøtter i den mengden er bare sunt. 

Anonymkode: 7285b...345

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Er litt sint på meg selv. 

Ikke vær det. Nøtter er ikke det verste. Og i morgen starter en ny dag, med nye muligheter. Man skal kose seg, innimellom. Uansett diett eller ei. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må slutte å være hysterisk. Du har ikke ødelagt noe som helst ved å spise en neve nøtter. Nøtter i den mengden er bare sunt. 

Og nå lager de middag her (kylling og grønnsaker), det er jo ikke usunt men føler at jeg ikke fortjener middag siden jeg har failet uansett.. Men ja er vel "sunt"

Skrevet
4 minutter siden, IommI skrev:

Ikke vær det. Nøtter er ikke det verste. Og i morgen starter en ny dag, med nye muligheter. Man skal kose seg, innimellom. Uansett diett eller ei. 

Kan ikke kose seg midt i uka, det ødelegger for kaloriunderskuddet

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke kose seg midt i uka, det ødelegger for kaloriunderskuddet

Du kan kose deg midt i uka, hvis du lar være å kose deg i helga. Det går fint, kanskje bare litt lenge å vente til neste gang.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Går på diett nå, glemte meg bort og spiste en neve chilinøtter og en peanøtt (to halve). Er alt ødelagt nå? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Det er jo ikke bra... må jeg droppe kvelds? 

Alt er ødelagt. Kan ikke fikses. Bare legge deg på sofaen og gi opp. Hadde det vært èn halv peanøtt og ikke to, så kanskje... men, nei, nå er det for sent.

Anonymkode: 8abc2...dde

• Liker 6
Skrevet

Jeg har telt kalorier og spist sunt lenge nå, og gått ned i vekt. Jeg har til tross for det spist kake, potetgull, cookies, sjokolade, godteri og drukket alkohol.

En, to, tre eller fire ganger i løpet av en uke har ingenting å si om du spiser chilinøtter og peanøtter, eller andre ting, så lenge du fortsetter og være flink og holde deg. Den største feilen folk gjør (og som jeg selv har gjort) er å gi opp når man føler man har "ødelagt alt", og man gir faen og så plutselig kommer all vekta tilbake.

Spiser du sunt og holder deg noenlunde innenfor det du skal hver dag, så gjør det INGENTING å skeie ut av og til. Til helga skal jeg kooose meg med rødvin, god og kaloririk mat samt godis og potetgull med den beste samvittighet fordi jeg er flink alle andre dager :) Alt med måte selvfølgelig, jeg kommer ikke til å spise 4000 kalorier på en dag, men så lenge man holder det moderat er det ingen problem.

Anonymkode: 45922...9b2

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har telt kalorier og spist sunt lenge nå, og gått ned i vekt. Jeg har til tross for det spist kake, potetgull, cookies, sjokolade, godteri og drukket alkohol.

En, to, tre eller fire ganger i løpet av en uke har ingenting å si om du spiser chilinøtter og peanøtter, eller andre ting, så lenge du fortsetter og være flink og holde deg. Den største feilen folk gjør (og som jeg selv har gjort) er å gi opp når man føler man har "ødelagt alt", og man gir faen og så plutselig kommer all vekta tilbake.

Spiser du sunt og holder deg noenlunde innenfor det du skal hver dag, så gjør det INGENTING å skeie ut av og til. Til helga skal jeg kooose meg med rødvin, god og kaloririk mat samt godis og potetgull med den beste samvittighet fordi jeg er flink alle andre dager :) Alt med måte selvfølgelig, jeg kommer ikke til å spise 4000 kalorier på en dag, men så lenge man holder det moderat er det ingen problem.

Anonymkode: 45922...9b2

Tusen takk!

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og nå lager de middag her (kylling og grønnsaker), det er jo ikke usunt men føler at jeg ikke fortjener middag siden jeg har failet uansett.. Men ja er vel "sunt"

Jeg håper du ikke lar dietten gå over til en spiseforstyrrelse, TS. Ble litt bekymret over denne setningen. 

• Liker 9
Skrevet

Nei det er ikke «sunt» det er sunt(!). Herrefred da. Fortsetter du sånn ramler du snart rett i en spiseforstyrrelse 

• Liker 5
Skrevet

Dette er tegn på en spiseforstyrrelse...

Anonymkode: f3ed8...ef0

• Liker 7
Skrevet

Dette er ikke en sunn holdning, Ts. Ville tatt en prat med fastlege om jeg var deg.

Anonymkode: e5146...7e2

• Liker 7
Skrevet

Hvem lager middag nå? 

Anonymkode: 6a159...98f

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem lager middag nå? 

Anonymkode: 6a159...98f

Familien.

Man må være streng for å gå ned i vekt. Har ikke noe med spiseforstyrrelse å gjøre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...