Gå til innhold

Omregistrete bil som ikke er EU-godkjent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal omregistrere en bil som står på meg, til en annen person. Bilen er ikke EU-godkjent. Jeg har sendt salgsmelding.

Når ny eier har godkjent salgsmelding, er jeg da kvitt bilen? Må bilen være EU-godkjent for å få ny eier, og må jeg vente til at han har ordnet forsikring på den?

23qx9pw.png

Jeg sikter til denne setningen "Køyretøyet må ha godkjent EU-kontroll" og det med forsikring i øverste punkt. Er dette noe jeg eller ny eier må ta hensyn til?

Lurer også på om forsikringen jeg har på den automatisk blir stanset, eller om jeg fysisk må gjøre det selv?

Håper på svar fra noen som har gjort dette før :) 

Anonymkode: a7433...24d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det selges mange biler som ikke er registrert, så nei, EU-godkjenning er ikke en nødvendighet. Det må bare være klart fra hvilken dato du ikke lenger eier kjøretøyet, så du ikke har noe ansvar videre. Du er ikke ansvarlig for at kjøper har forsikring.

Anonymkode: b25c9...7e6

Skrevet

wquct5.jpg

Er alt i orden nå? Har bilen og navnet mitt ikke lengre noe med hverandre å gjøre? : )

Skrevet

Bare å sende regnr bilskiltet til 2282 så finner du ut

Anonymkode: 31e57...172

Skrevet

...Og; er den omregistrert, selv om at vedkommende ikke har betalt omregistreringsavgiften? Må det skje først?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

...Og; er den omregistrert, selv om at vedkommende ikke har betalt omregistreringsavgiften? Må det skje først?

Nei. Bilen har byttet eier. Om eier vil ha den godkjent må den sørge for det, samme med avgiften. Du har ikke noe ansvar for noe nå. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Duff skrev:

Nei. Bilen har byttet eier. Om eier vil ha den godkjent må den sørge for det, samme med avgiften. Du har ikke noe ansvar for noe nå. 

Takk for svar! 😄 

Skrevet

Du må si opp forsikringen selv... 

Skrevet

Faar ikke sagt opp forsikringen foer ny eier har tegnet egen, eller at bilen er avregistrert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...