AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #1 Skrevet 14. november 2018 Hei! Jeg skal omregistrere en bil som står på meg, til en annen person. Bilen er ikke EU-godkjent. Jeg har sendt salgsmelding. Når ny eier har godkjent salgsmelding, er jeg da kvitt bilen? Må bilen være EU-godkjent for å få ny eier, og må jeg vente til at han har ordnet forsikring på den? Jeg sikter til denne setningen "Køyretøyet må ha godkjent EU-kontroll" og det med forsikring i øverste punkt. Er dette noe jeg eller ny eier må ta hensyn til? Lurer også på om forsikringen jeg har på den automatisk blir stanset, eller om jeg fysisk må gjøre det selv? Håper på svar fra noen som har gjort dette før Anonymkode: a7433...24d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #2 Skrevet 14. november 2018 Det selges mange biler som ikke er registrert, så nei, EU-godkjenning er ikke en nødvendighet. Det må bare være klart fra hvilken dato du ikke lenger eier kjøretøyet, så du ikke har noe ansvar videre. Du er ikke ansvarlig for at kjøper har forsikring. Anonymkode: b25c9...7e6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #3 Skrevet 14. november 2018 Er alt i orden nå? Har bilen og navnet mitt ikke lengre noe med hverandre å gjøre? : ) Anonymkode: a7433...24d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #4 Skrevet 14. november 2018 Bare å sende regnr bilskiltet til 2282 så finner du ut Anonymkode: 31e57...172
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #5 Skrevet 16. november 2018 ...Og; er den omregistrert, selv om at vedkommende ikke har betalt omregistreringsavgiften? Må det skje først? Anonymkode: a7433...24d
Duff Skrevet 16. november 2018 #6 Skrevet 16. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ...Og; er den omregistrert, selv om at vedkommende ikke har betalt omregistreringsavgiften? Må det skje først? Anonymkode: a7433...24d Nei. Bilen har byttet eier. Om eier vil ha den godkjent må den sørge for det, samme med avgiften. Du har ikke noe ansvar for noe nå. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #7 Skrevet 16. november 2018 4 minutter siden, Duff skrev: Nei. Bilen har byttet eier. Om eier vil ha den godkjent må den sørge for det, samme med avgiften. Du har ikke noe ansvar for noe nå. Takk for svar! 😄 Anonymkode: a7433...24d
Whistler Skrevet 19. november 2018 #9 Skrevet 19. november 2018 Faar ikke sagt opp forsikringen foer ny eier har tegnet egen, eller at bilen er avregistrert.
andy capp Skrevet 20. november 2018 #10 Skrevet 20. november 2018 11 timer siden, Whistler skrev: Faar ikke sagt opp forsikringen foer ny eier har tegnet egen, eller at bilen er avregistrert. https://www.if.no/privat/forsikring/bilforsikring/kjope-og-selge-bil/forsikring/ved-salg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå