AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #1 Skrevet 14. november 2018 Vi har kjent hverandre i 10 år, men vi har hele tiden vært veldig forskjellige. Hun tar mye mer initiativ til å treffes enn jeg hva gjør, sikkert fordi hun ikke har så mange andre venner. Ikke bare har vi lite til felles når det gjelder væremåte og interesser, men nå er jeg også skikkelig lei av at hun er så selvsentrert, sur og uhøflig. Jeg orker ikke mer. Men hvordan gjør man det egentlig? Anonymkode: a5e22...d87
Gjest O.G. Skrevet 14. november 2018 #2 Skrevet 14. november 2018 Kan du ikke bare gi en beskjed om at du ikke har tid til henne mer?
exictence Skrevet 14. november 2018 #3 Skrevet 14. november 2018 Sier du mange ganger nei til henne, så tar hun vel ikke initiativ mer, eller?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #4 Skrevet 14. november 2018 22 minutter siden, O.G. skrev: Kan du ikke bare gi en beskjed om at du ikke har tid til henne mer? "Hei, jeg kommer aldri mer til å tid til deg, bare de andre vennene mine", liksom? Høres ikke så veldig gjennomførbart ut. Ts Anonymkode: a5e22...d87
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #5 Skrevet 14. november 2018 17 minutter siden, exictence skrev: Sier du mange ganger nei til henne, så tar hun vel ikke initiativ mer, eller? Det trodde jeg også, men det har ikke skjedd til nå. Hun gir seg ikke, og blir bare skikkelig sur. Ts Anonymkode: a5e22...d87
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #6 Skrevet 14. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det trodde jeg også, men det har ikke skjedd til nå. Hun gir seg ikke, og blir bare skikkelig sur. Ts Anonymkode: a5e22...d87 Da får du si det som det er: at du ikke vil være venner med henne lenger. (Klart hun blir sur når hun føler seg avvist: det blir de aller fleste) Anonymkode: bbad0...c98 2
Gjest O.G. Skrevet 14. november 2018 #7 Skrevet 14. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Hei, jeg kommer aldri mer til å tid til deg, bare de andre vennene mine", liksom? Høres ikke så veldig gjennomførbart ut. Ts Anonymkode: a5e22...d87 Men det er jo det som sant er....
exictence Skrevet 14. november 2018 #8 Skrevet 14. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får du si det som det er: at du ikke vil være venner med henne lenger. (Klart hun blir sur når hun føler seg avvist: det blir de aller fleste) Anonymkode: bbad0...c98 Nei, det er ikke klart at man blir sur når man blir avvist, og det har man heller ingen grunn til å bli. Skuffet og såret, ja, men det er ikke rett å bli sur.
exictence Skrevet 14. november 2018 #9 Skrevet 14. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det trodde jeg også, men det har ikke skjedd til nå. Hun gir seg ikke, og blir bare skikkelig sur. Ts Anonymkode: a5e22...d87 Det er litt merkelig at hun ikke gir seg da. Og hvis hun virkelig blir skikkelig sur for det, så kan du jo enkelt svare tilbake at du ikke orker å ha kontakt med henne. Du føler hun blir så sur, og det orker du bare ikke.
Måbarefåsiat... Skrevet 14. november 2018 #10 Skrevet 14. november 2018 Jeg hadde en venninne som faset meg ut. Typisk skulle ringe over helgen og aldri ringte... Jeg tok hintet og tenker at det er hennes tap. Ikke sikkert hun synes det, men det er helt greit. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #11 Skrevet 14. november 2018 11 minutter siden, exictence skrev: Nei, det er ikke klart at man blir sur når man blir avvist, og det har man heller ingen grunn til å bli. Skuffet og såret, ja, men det er ikke rett å bli sur. Sur er nå gjerne et uttrykk for såret og skuffet da. Hun forstår vel at hun blir avvist, men forstår ikke at ts ikke vil være venner med henne mer. Anonymkode: bbad0...c98
exictence Skrevet 14. november 2018 #12 Skrevet 14. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sur er nå gjerne et uttrykk for såret og skuffet da. Hun forstår vel at hun blir avvist, men forstår ikke at ts ikke vil være venner med henne mer. Anonymkode: bbad0...c98 Sur er noe helt annet enn å bli såret eller skuffet. Men riktig at når man viser seg sur, så er grunnen gjerne at man er skuffet eller såret. Det er ikke akkurat noe gøy å være sammen med sure og uhøflige mennesker. Det kan være en grunn for den oppførselen som man kanskje kan hjelpe med. Men hvis personen stadig er sur og uhøflig, er det slitsomt å være sammen med slike.
EvaLena Skrevet 14. november 2018 #13 Skrevet 14. november 2018 Skyld på jobb og unger, det er så mye å gjøre. Priser meg lykkelig for at jeg har en skiftjobb. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt jeg er på jobb eller skal på jobb. Etterhvert har ikke de få jeg har faset ut spurt noe mer og siden jeg ikke tar initiativ så er saken løst. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #14 Skrevet 14. november 2018 Ja, det er vel det man må når man ikke vil si det rett ut. Nå har jeg faktisk 4 barn, så det høres vel troverdig ut at jeg er travel 😊 Ts Anonymkode: a5e22...d87
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #15 Skrevet 14. mai 2024 Vil få liv i denne tråden. Er ikke ts, men lurer på det samme. flere tips? Anonymkode: bbf80...db3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #16 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vil få liv i denne tråden. Er ikke ts, men lurer på det samme. flere tips? Anonymkode: bbf80...db3 Hei, ts her. Det fungerte å «ikke ha tid» til å treffes, det tok bare lang tid. Nå snakkes vi aldri lenger. Litt dårlig samvittighet, men det var ikke et godt vennskap. Anonymkode: a5e22...d87
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #17 Skrevet 15. mai 2024 Bare svar henne sjeldnere og sjeldnere, til hun gir opp. Her har det hendt naturlig med enkelte da, hvem orker å bruke tid på folk som er sure og uhøflige? Dersom en god venn går gjennom noe i en periode aksepterer man mer, men dersom personligheten er slik, så er det bare å trekke seg unna. Anonymkode: b6104...d43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå