AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #1 Skrevet 14. november 2018 Er det noen her som er det? Og hva med ung uføre? Hvor mye arbeidsutprøving hadde du? Anonymkode: ff8ec...176
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #2 Skrevet 14. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som er det? Og hva med ung uføre? Hvor mye arbeidsutprøving hadde du? Anonymkode: ff8ec...176 Jeg har det. Ingenting fordi jeg var innlagt. Anonymkode: f621b...759
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #3 Skrevet 14. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som er det? Og hva med ung uføre? Hvor mye arbeidsutprøving hadde du? Anonymkode: ff8ec...176 Uføre med ung uføre særtillegg pga traumer,ptsd,anoreksi,OCD osv. Ingen. Var (og er) såpass syk at jobb dessverr var utelukket Anonymkode: 7d467...4fd
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #4 Skrevet 15. november 2018 Drømmer om å bli uføre, men er vanskelig. Ville klart meg fint på trygda, hatt et verdig liv. Nå er jeg helt utslitt av arbeidslivet, bare jag og stress. Klarer ikke slappe av, all fritid går til å hvile/sove. Jobbet i over 20år. Bytte jobb hjelper ingenting. Anonymkode: cb4a1...15a 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #5 Skrevet 15. november 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drømmer om å bli uføre, men er vanskelig. Ville klart meg fint på trygda, hatt et verdig liv. Nå er jeg helt utslitt av arbeidslivet, bare jag og stress. Klarer ikke slappe av, all fritid går til å hvile/sove. Jobbet i over 20år. Bytte jobb hjelper ingenting. Anonymkode: cb4a1...15a Et mareritt for de som faktisk er det, en drøm for de som ikke aner hva det handler om . Anonymkode: dab0c...ebe 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #6 Skrevet 15. november 2018 Det heter UFØR. Ufør er noe man er, uføre er noe man havner i! Hvorfor skriver dere "jeg vil bli uføre"? Det heter IKKE det!! Anonymkode: 9ff0e...698 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #7 Skrevet 16. november 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Et mareritt for de som faktisk er det, en drøm for de som ikke aner hva det handler om . Anonymkode: dab0c...ebe Du må tenke litt lenger, det er folk med uføretrygd som har det veldig bra. Jeg snakker for min del, å få en sum inn på konto hver mnd for å leve hadde passet meg veldig bra. Om det var 15000kr eller 18000kr. Uansett ville jeg klart meg bra 🙂 Kunne startet å leve, gjøre andre ting enn arbeid. Anonymkode: cb4a1...15a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #8 Skrevet 16. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må tenke litt lenger, det er folk med uføretrygd som har det veldig bra. Jeg snakker for min del, å få en sum inn på konto hver mnd for å leve hadde passet meg veldig bra. Om det var 15000kr eller 18000kr. Uansett ville jeg klart meg bra 🙂 Kunne startet å leve, gjøre andre ting enn arbeid. Anonymkode: cb4a1...15a Jeg er ufør og ville gjerne byttet ut sykdom og ufør mot god helse og jobb. Savner å ha kollegaer og et nettverk utenfor, savner å føle meg verdifull og nyttig. Anonymkode: dab0c...ebe 9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #9 Skrevet 16. november 2018 Er ufør,uten tillegg for ung ufør. Utprøving i 11år før Nav satt ned foten og sa nok er nok. Jeg lever greit på det jeg får og synes jeg er heldig som har det sånn. Men noen ganger blir jeg misunnelig på de som kan jobbe ekstravakter el.overtid o.l. når det kommer på noe ekstra,uforutsette regninger o.l. Jeg kan jo ikke bare være ekstra deprimert en mnd.og få litt mer😂 Anonymkode: d5bbd...f26 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #10 Skrevet 16. november 2018 Jeg har ung ufør hovedsaklig grunnet angst. Hadde ingen arbeidsutprøving i regi av nav, men var i praksis to plasser. For meg var ufør en lettelse. Anonymkode: beaf9...dbf
Atania Skrevet 16. november 2018 #11 Skrevet 16. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må tenke litt lenger, det er folk med uføretrygd som har det veldig bra. Jeg snakker for min del, å få en sum inn på konto hver mnd for å leve hadde passet meg veldig bra. Om det var 15000kr eller 18000kr. Uansett ville jeg klart meg bra 🙂 Kunne startet å leve, gjøre andre ting enn arbeid. Anonymkode: cb4a1...15a Bare ta med i betraktningen at noen uføre er såpass alvorlig syke at de ikke kan ‘starte å leve og gjøre andre ting enn arbeid’ når de blir uføretrygdet. Og noen har høy utdanning og en jobb de virkelig likte, ikke alle blir frivillig ufør. Du kunne så gjerne fått min stønad mot at du overtok MS’en og kreftspredningen min også. 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #12 Skrevet 16. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må tenke litt lenger, det er folk med uføretrygd som har det veldig bra. Jeg snakker for min del, å få en sum inn på konto hver mnd for å leve hadde passet meg veldig bra. Om det var 15000kr eller 18000kr. Uansett ville jeg klart meg bra 🙂 Kunne startet å leve, gjøre andre ting enn arbeid. Anonymkode: cb4a1...15a Ikke særlig kunnskapsrik Anonymkode: 7d467...4fd 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #13 Skrevet 17. november 2018 14 hours ago, Atania said: Bare ta med i betraktningen at noen uføre er såpass alvorlig syke at de ikke kan ‘starte å leve og gjøre andre ting enn arbeid’ når de blir uføretrygdet. Og noen har høy utdanning og en jobb de virkelig likte, ikke alle blir frivillig ufør. Du kunne så gjerne fått min stønad mot at du overtok MS’en og kreftspredningen min også. Spørsmålet gjaldt den nye folkesykdommen depresjon og angst. Det er tydeligvis mange som koser seg hjemme med den diagnosen. Anonymkode: 497a9...805
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #14 Skrevet 17. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet gjaldt den nye folkesykdommen depresjon og angst. Det er tydeligvis mange som koser seg hjemme med den diagnosen. Anonymkode: 497a9...805 Ja om du synes at å sove store deler av døgnet, såvidt greie å få i seg mat, ikke orke noe sosialt og miste gleden over alt du tidligere følte glede for er kos, så velbekomme! Gir deg gjerne min depresjon, skulle gitt alt for å komme tilbake i jobb. Får håpe du aldri blir rammet av depresjon eller angst da, du som sitter der på den høye hesten. Anonymkode: 251ca...f99 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #15 Skrevet 17. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet gjaldt den nye folkesykdommen depresjon og angst. Det er tydeligvis mange som koser seg hjemme med den diagnosen. Anonymkode: 497a9...805 Denne «angsten» er nok for mange, jf. Facebook og dens grupper, mer «angst for å yte». Angsten er som blåst vekk i helgene og når noe gøy skjer. Tragisk at så mange unge, som såvidt har startet livet, skal bare sitte og visne bort istedenfor å ta imot litt hjelp og kunne skape seg et liv og en sikker økonomisk framtid. Anonymkode: 1dcc9...403 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå