Gå til innhold

Hva ville du ha kjøpt i en nettbutikk fremfor ekte butikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) 

Jeg skal starte egen nettbutikk. Jeg ønsker å selge klær til barn/voksen som er ekte ull og er håndlaget. På mitt kurs fikk jeg beskjed om at alt selges ikke like bra over nette. Folk kjøper som aldri før på nett - men hva kjøper du på nette? Ville du ha kjøpt klær og annet på nett. Tenker jeg da på min ull nettbutikk :) 

Anonymkode: 10987...9e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville kjøpt til barna, ikke til meg. Jeg er str. xl eller xxl alt ettersom passform og synes barneklær sånn sett er mye enklere.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper kun ting til håret og kosmetikk på nett :) Liker ikke å handle klær der, fordi man aldri vet om det passer (med mindre man kjøper noe man har prøvd i butikk eller vet passer).

Men om det er gode returordninger så er jeg villig til å kjøpe, jeg har bare ikke det som en vane. 

Anonymkode: d9a83...1f3

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper kun ting til håret og kosmetikk på nett :) Liker ikke å handle klær der, fordi man aldri vet om det passer (med mindre man kjøper noe man har prøvd i butikk eller vet passer).

Men om det er gode returordninger så er jeg villig til å kjøpe, jeg har bare ikke det som en vane. 

Anonymkode: d9a83...1f3

Enig. Returordninger er også hellig.

Og pick up i butikk eller levering på døren. Orker bare ikke å stå i køen på post i butikk.

Skrevet

Kjøper friluftstøy/treningstøy og tilbehør på nett!:)

Anonymkode: 15e2f...7c9

Skrevet

Hjemmelagde produkter vil jeg ikke kjøpe på nett. Da ikke bilder sier stort og jeg da trenger å se og føle produktet.

Anonymkode: 0957b...c6f

• Liker 1
Skrevet

Jeg handler på nettet dersom det er varer jeg ikke får tak i på en butikk, eller hvis jeg kan få veldig gode tilbud på dyre varer.

Jeg kan kjøpe klær til barn på nettet, men aldri til meg selv. Men forutsetningen er at det er gratis og enkelt å returnere varen. 

Men ullklær er jeg ganske kresen på, så det kommer an på hvilket merke du har tenkt å føre, om jeg hadde blitt kunde.

Anonymkode: 715e7...a2b

Skrevet

Jeg kjøper mye klær siden vanlige butikker ikke har særlig mye til en høy kvinne, men det jeg savner veldig ofte er flere detaljer om klærne. Jeg forstår at det er mer jobb, men jeg lar ofte være å kjøpe ting fordi det ikke er nok detaljer om størrelsen/passform.

Jeg vet ikke om det er relevant for andre i normal størrelse, men nevner det allikevel.

Om jeg ville kjøpt ullprodukter på nett kommer helt an på. Det bør være litt spesielt før jeg gidder å bruke penger på det.

Anonymkode: df7d3...07d

Skrevet

Tusen takk for tilbake mld :) 

Så klær er i grunn er ikke så aktuelt å kjøpe på nett... 

Men hvis det er eks: ullsokker, vognpose i ull, ull tøfler eller varer som er til barn, hvor man ikke kan ta feil av str?

Hva annet ville dere kjøpt på en nettbutikk? Hva er viktig med den nettbutikken...  For min egen del har jeg bare kjøpt spesielle bøker eller CD, så jeg har gammel dags syn på kjøp av varer ;) 

Skrevet

Ullsokker må jeg se før jeg kjøper. Liker å se fastlegen i strikk, om det er verdt å betale kontra å strikke selv. Så det hender jeg kjøper sokker på boder i byen når de har slikt, men ville ikke kjøpt uten å se. 

Som jeg tidligere nevnte er det umulig å se kvaliteten påhjemmelagd kun utifra bilder og derfor utelukket å handle på nett.

Skrevet

«Ullprodukter» kan være så mangt. Jeg kjøper gjerne klær fra Lilleba, Wooland osv. til barna på nett, men er skeptisk til hjemmestrikk siden jeg ikke vet hva slags garn som er brukt. Jeg kan altså ingenting om strikk, så dersom det står «Strikket i SISU fra Sandnes Garn» så sier ikke det meg nødvendigvis noe (nå vet jeg hva akkurat det er siden jeg ga bestemor et «strikkeprosjekt» og fant ut at jeg syntes den garntypen er litt for lite mykt) 

Når det gjelder hjemmestrikkede klær til barn ønsker jeg altså den mykeste merinoullen, og som lite bereist i strikkingens verden tør jeg ikke kjøpe noe på nett siden jeg da ikke aner om det er mykt nok og kløfritt. 

Anonymkode: 6cf19...bc6

Skrevet

Jeg kjøper alle klærne mine på nett. Jeg ville kjøpt håndlagede klær som gensere og kofter hvis jeg fikk inntrykk at det var greit og enkelt å returnere hvis det ikke passer. Men hvis du strikker noe til meg på bestilling, så går jo ikke det.

Hvis det var enkelt å oppgi målene mine når jeg bestilte så ville det hjulpet. Eller hvis du oppgir målene på plagget.

Ellers ville jeg vært interessert i å kjøpe: sokker, tøfler, tights, luer, pannebånd, vanter, skjerf og sjal.

Anonymkode: 821e2...639

Skrevet

Så lenge det er ok retur/bytte-ordninger å er det lettere for folk å satse på å kjøpe på nett :) 

Det bør også stå informasjon om passform og om størrelsene er mindre eller større enn f.eks en vanlig "M". 

Jeg tror nok at jeg ville kjøpt ullundertøy, sokker, strømpebukser, sjal, luer, votter ol. i nettbutikk. Men ville kanskje ikke kjøpt ullkåpe, tykkere genser, skjørt, BH ol. Dette ser ofte veldig varierende ut på alt ettersom hvilken kroppsform man har. 

Skrevet

Veldig mange kjøper klær på nett. Eller så hadde jo ingen andre nettbutikker solgt klær så jeg ville ikke ha utelukket det kun på bakgrunn av svar i denne tråden.

Anonymkode: df7d3...07d

Skrevet

Tusen takk for deres tilbake melding :) 

Personlig selv synes jeg at det selges utrolig mye på nett. Mye som man kanskje ikke får bruk for. Derfor ønsker jeg å starte en nettbutikk hvor jeg kan selge varer som folk, flest trenger eller ønsker.

Mine ull klær - er antageligvis bedre å selge i fysisk format. Altså på messer og markeder. Hvilket trå som er brukt, kan alle se. Fordi jeg tar vare på den lappen som står på garnet når jeg kjøper garn. Der står det eks. hvor mye prosent ull, vaske tips osv.

Men - hva mer kjøper folk på nett? Som ikke nødvendigvis må være klær :) 

Skrevet

Ville dere ha kjøpt leker på nette eks...

Skrevet

jeg kjøper det meste på nett, også klær og sko. Men vanskeligst av alt er kanskje jeans/bukse for der passform er viktig og størrelse har ikke så mye å si. 

Men jeg kjøper sjeldent i norske butikker, på grunn av frakten blir for dyr. Så det beste du kan gjøre er å ordne billig frakt, og helst gratis. Det får du ikke selv som en liten nettbutikk, men kanskje om du blir med i komplett.no-marked? For det er så utrolig dumt å betale 100 kr i frakt i tillegg til hver eneste lille ting man ønsker å kjøpe på nett. La oss si ullbody til 199,? Ja fint, men dette blir 85 kr i frakt i tillegg. Og 85 kr igjen om du vil returnere varen. 

Anonymkode: 4d2aa...238

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ullsokker må jeg se før jeg kjøper. Liker å se fastlegen i strikk, om det er verdt å betale kontra å strikke selv. Så det hender jeg kjøper sokker på boder i byen når de har slikt, men ville ikke kjøpt uten å se. 

Som jeg tidligere nevnte er det umulig å se kvaliteten påhjemmelagd kun utifra bilder og derfor utelukket å handle på nett.

Jeg liker også å se fastlegen i strikk😂

Anonymkode: c1dd6...6ed

• Liker 4
Skrevet

Pentøy og sko som må sitte ordentlig kjøper jeg ikke på nett, men sokker, t-skjorter, joggedresser/ bukser og gensere/hettegensere som gjerne kan være litt for store kjøper jeg på nett om prisen er bedre. Jakker bør prøves om det ikke er treningsjakker, da vet jeg størrelsen, eventuelt går opp én for å være sikker. 

Anonymkode: a29e3...4d2

Skrevet

Er stort sett matvarer jeg ikke kjøper på nett. Men ikke lenge til jeg begynner med det også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...