Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #2 Skrevet 27. mars 2005 Jeg var deprimert i hele fjor og spiser slike tabletter ennå. Redusert libido og likegyldighet er to viktige symptom på depresjon. Det eneste jeg har merka med tanke på seksualytelse er at jeg må holde på lenger for å få utløsning. Anti-depressiva tar ikke vekk følelsestoppene, men 'hever gulvet' i stemningsleiet - erm hvis det høres forståelig ut Det kommer også an på hvilket medikament han tar og hvor stor doseringa er.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #3 Skrevet 27. mars 2005 medisiner er bra, men desverre bivirkningene kan være mange. også de som din mann går på. Dere får ta tiden til hjelp.
Usikker Skrevet 27. mars 2005 #4 Skrevet 27. mars 2005 Er nok helt vanlige bivirkninger det du beskriver. Litt av "poenget" med antidepressiva er jo å sørge for å unngå de "store bølgedalene" - og da blir man jo litt "flat" .............. dessverre. Men hva er værst da? Å være litt "flat" eller å være dypt deprimert? Jeg velger å være "flat" jeg........ er tross alt bedre i det store og det hele. :-?
Gjest seroxata Skrevet 28. mars 2005 #5 Skrevet 28. mars 2005 er vanlige bivirkninger det der.. på meg gikk det ned en periode, men nå er den mer på topp enn noensinne Venninna mi hadde samme problemet, mistet totalt sexlysten.. Har hørt at det kan ha noe med hvilken type merke du bruker også, går kanskje ann å høre med legen om han kan bytte?
Gjest GreenSky Skrevet 28. mars 2005 #7 Skrevet 28. mars 2005 Ja, jeg har de bivirkningene du nevner.
Gjest Lizzi Skrevet 28. mars 2005 #8 Skrevet 28. mars 2005 Jeg har opplevd det samme som deg, og det har pågått i snart ett år. Jeg blir fryktelig frustrert over at vi så og si aldri har sex lengre, og jeg vil også si at det gjør at hele forholdet blir dårligere. Vi deler ikke denne "kjærestegreia" lengre. Håper det snart er over - ellers er kanskje forholdet det :-?
Gjest Gitte Skrevet 28. mars 2005 #9 Skrevet 28. mars 2005 Jeg har opplevd det samme som deg, og det har pågått i snart ett år. Jeg blir fryktelig frustrert over at vi så og si aldri har sex lengre, og jeg vil også si at det gjør at hele forholdet blir dårligere. Vi deler ikke denne "kjærestegreia" lengre. Håper det snart er over - ellers er kanskje forholdet det :-? hva er det du sier??? forholdet over?? er da virkelig ikke derfor jeg skrev inn her... som sagt før, jeg ville bare høre om dette gjelder andre også... jeg er ufattelig glad i han selv om han har de problemene han har, og jeg kan si at jeg har ikke vurdert å slå opp pga bivirkninger av medisinene... jo, vi har ikke så mye sex... men vi har sex, og han sier selv det plager han at "den" ikke funker som den skal... men jeg vil heller være i et forhold med mindre sex, enn at han går rundt å er kjempedeprimert... jeg bytter han ikke ut av den grunn.... *sjokkert*
Gjest Gitte Skrevet 28. mars 2005 #11 Skrevet 28. mars 2005 ooops... beklager :/ trodde forholdet allerede var over... beklager
Gjest Madam Felle Skrevet 28. mars 2005 #12 Skrevet 28. mars 2005 hva er det du sier??? forholdet over?? er da virkelig ikke derfor jeg skrev inn her... som sagt før, jeg ville bare høre om dette gjelder andre også... jeg er ufattelig glad i han selv om han har de problemene han har, og jeg kan si at jeg har ikke vurdert å slå opp pga bivirkninger av medisinene... jo, vi har ikke så mye sex... men vi har sex, og han sier selv det plager han at "den" ikke funker som den skal... men jeg vil heller være i et forhold med mindre sex, enn at han går rundt å er kjempedeprimert... jeg bytter han ikke ut av den grunn.... *sjokkert* Selv om du klarer å tolke innlegg som du vil, så må vel folk som har vært igjennom det samme få svare vel. Det er nok ikke alle forhold som tåler noe slikt, og det er jo faktisk bare virkeligheten. Selv om du vil gjøre alt for å få det til å fungere, så må det vel være litt greit å kunne få svar fra både de som allerede er i et slikt forhold, og av de som har vært i et slikt forhold. Problemer har det sikkert vært uansett, og de fleste har nok gjort mye rart for å få ting til å fungere. Der noen kanskje klarer det bedre enn andre. Men alle svar bør da være velkommen
Gjest Gitte Skrevet 28. mars 2005 #13 Skrevet 28. mars 2005 ehm...er gla for alle svar, men jeg misforsto det hun mente, og har allerede beklaget det... og virket på meg som om flere trodde jeg startet tråden i negativ ånd, og prøver å overbevise om at jeg ikke gjorde det... såklart alle svar er velkomne...
Gjest Gitte Skrevet 28. mars 2005 #14 Skrevet 28. mars 2005 og kall meg dum om du vil, men i farta syns jeg det virket som er "oppfordning" til å slå opp....derfor jeg svarte som jeg svarte...
Gjest Madam Felle Skrevet 28. mars 2005 #15 Skrevet 28. mars 2005 og kall meg dum om du vil' date=' men i farta syns jeg det virket som er "oppfordning" til å slå opp....derfor jeg svarte som jeg svarte...[/quote'] Har jeg kalt deg dum? :o
Gjest Gitte Skrevet 28. mars 2005 #16 Skrevet 28. mars 2005 nei, og det var da ikke det jeg skrev heller
Gjest Lizzi Skrevet 29. mars 2005 #17 Skrevet 29. mars 2005 hva er det du sier??? forholdet over?? er da virkelig ikke derfor jeg skrev inn her... som sagt før, jeg ville bare høre om dette gjelder andre også... jeg er ufattelig glad i han selv om han har de problemene han har, og jeg kan si at jeg har ikke vurdert å slå opp pga bivirkninger av medisinene... jo, vi har ikke så mye sex... men vi har sex, og han sier selv det plager han at "den" ikke funker som den skal... men jeg vil heller være i et forhold med mindre sex, enn at han går rundt å er kjempedeprimert... jeg bytter han ikke ut av den grunn.... *sjokkert* Ble vist ganske mye rot rundt innlegget mitt, og det var ikke meningen. For å gjøre det helt klart så snakket jeg kun om mitt eget forhold. Det jeg mente å si var at når vi ikke har sex så føler jeg at "nærheten" man får som kjærester/par faller delvis bort. Jeg vet ikke eksakt hva det gjør med meg, men det gjør iallefall ikke sitt til at forholdet blir sterkere. For meg er sex viktig. Og ja, jeg vet at det er en bivirkning og at det sannsynligvis forsvinner når han slutter på medisinen - men det kan ta lang tid enda. Grunnlaget mitt for eventuelt å gjøre det slutt er ikke at vi ikke har sex - men at det er en indirekte årsak til at forholdet går mot slutten - ja det kan jeg tro på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå