Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat

Fremhevede innlegg

Skrevet
oss-to skrev (3 minutter siden):

https://www.tv2.no/mening_og_analyse/influensere-bidrar-til-a-sementere-de-holdningene-vi-sa-hardt-kjemper-mot/18058696/    

Dette er høyaktuelt. Henrik Troy fekk iallefall stå applaus i fagmiljøet for å sette saken på dagsorden.

Veldig godt skrevet. Hun der nevnt er jo helt latterlig. 
En annen er jo Christina Ygre Skovre som konstant zoomer på den handikappede ungen for å selge billige smykker eller hva som helst. Latterlig å få sympati og følgere på en så gjennomskuelig måte

• Liker 6
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens snapper kan til nå få to tomler opp iallfall. Ingen navn eller bilder av noen av ungene, nydelig!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Oxana skrev (På 3.9.2025 den 20.35):

Veldig godt skrevet. Hun der nevnt er jo helt latterlig. 
En annen er jo Christina Ygre Skovre som konstant zoomer på den handikappede ungen for å selge billige smykker eller hva som helst. Latterlig å få sympati og følgere på en så gjennomskuelig måte

Ja, de har virkelig ingen grenser. Det er selfier med ambulansehelikoptre og filming i sårbare situasjoner. Selene fortjener denne kritikken 100%! 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Nå er familien med fem barn på igjen.

• 1 måned senere...
Skrevet

Åh, lørdag var Familien K på. 3år siden sist! En familie som jeg synes har vært fin å følge ❤️

• Hjerte 1
Skrevet
shab skrev (14 timer siden):

Åh, lørdag var Familien K på. 3år siden sist! En familie som jeg synes har vært fin å følge ❤️

Det synes jeg også. Ikke så ofte det er så ålreite og ressurssterke folk på kanalen som i tillegg informerer om tema UTEN å smøre ungens helse utover snap på en utleverende måte 🥰

• Liker 2
Skrevet
Oxana skrev (På 3.9.2025 den 20.22):

Mye dårlige gener som disse folkene insisterer på å reprodusere igjen og igjen. Hurra for velferdsstaten som må dekke både barna og foreldrene som visst ikke kan jobbe. 

Er dette menneskesynet ditt, så har du en lang vei å gå. 

• Nyttig 1
Skrevet
Kålrota skrev (12 timer siden):

Ja… Slemt sikkert. Men enkelte av disse folkene er jo sikkert en egen post på kommunebudsjettet. Alle ungene har ørten diagnoser og vanligvis er mor ufør i tillegg. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Kålrota skrev (12 timer siden):

Jeg er usikker om oxana tenker på samme familie som meg, og jeg er enig i at det hen skriver er voldsomt. Jeg personlig har ingen problemer med vår velferdsstat støtter foreldre og alvorlig syke barn. Det sagt så er det en familie på løvemmmaene, der begge foreldrene er leger. De har mange barn, den ene født tidligere enn den andre. Og jeg stusser også veldig over denne gjengen. Ikke fordi de har pleiepenger elle whatever, men jeg tviler på at det er tilfeldig at alle barna er født for tidlig, og jeg tviler heller ikke på at foreldrene er det bevisst. Jeg syns det er vanskelig å forstå at de velger å få barn etter barn med alvorlige tilstander som gir lavere livskvalitet, mye tid tilbragt på sykehus, smerter osv... Måten mor snapper på gjør det hele mye verre, hun snapper som underholdning, hele måten hun ordlegger seg på og alt, det er ekkelt.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Sammy! skrev (21 timer siden):

Jeg er usikker om oxana tenker på samme familie som meg, og jeg er enig i at det hen skriver er voldsomt. Jeg personlig har ingen problemer med vår velferdsstat støtter foreldre og alvorlig syke barn. Det sagt så er det en familie på løvemmmaene, der begge foreldrene er leger. De har mange barn, den ene født tidligere enn den andre. Og jeg stusser også veldig over denne gjengen. Ikke fordi de har pleiepenger elle whatever, men jeg tviler på at det er tilfeldig at alle barna er født for tidlig, og jeg tviler heller ikke på at foreldrene er det bevisst. Jeg syns det er vanskelig å forstå at de velger å få barn etter barn med alvorlige tilstander som gir lavere livskvalitet, mye tid tilbragt på sykehus, smerter osv... Måten mor snapper på gjør det hele mye verre, hun snapper som underholdning, hele måten hun ordlegger seg på og alt, det er ekkelt.

Den familien har jeg også stusset over. Å velge å få flere barn når man tydelig vet at det er risiko for å føde ekstremt prematurt er utrolig egoistisk. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Melus skrev (43 minutter siden):

Den familien har jeg også stusset over. Å velge å få flere barn når man tydelig vet at det er risiko for å føde ekstremt prematurt er utrolig egoistisk. 

Ikke bare føder hun ekstremt prematurt, men det er noe rart med de alle sammen. Mange diagnoser. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Durancell skrev (2 timer siden):

Ikke bare føder hun ekstremt prematurt, men det er noe rart med de alle sammen. Mange diagnoser. 

Okei, har ikke fått med meg det. Kan det komme av at de er premature?

Skrevet
Melus skrev (16 timer siden):

Okei, har ikke fått med meg det. Kan det komme av at de er premature?

Det er vel kun eldste som ikke har diagnoser. Virker å være mye forskjellig genetisk på de andre fire. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Maskopi skrev (10 minutter siden):

Det er vel kun eldste som ikke har diagnoser. Virker å være mye forskjellig genetisk på de andre fire. 

Veldig trist.

• Liker 2
Skrevet
Sammy! skrev (På 28.10.2025 den 19.02):

Det er ikke tilfeldig at flere av barna er født for tidlig, selvsagt. Hun har snakket om det, tror det var en fødselsskade i forbindelse med barn nummer to eller tre (på livmorhalsen), som først ikke ble oppdaget evt ikke tatt alvorlig. Men da et barn ble født i uke 23 (nummer fire) ble det tatt forholdsregler ifbm med barn nummer fem (gikk ikke helt da, men hun var mindre prematur enn #4). Det var jo først ved barn nummer fire at det gikk skikkelig galt helsemessig. Sånn sett er det bare begrunnelsen for å få barn nummer fem man kan stusse på. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Maskopi skrev (10 timer siden):

Nei, et av barna har vel en type kreft? Og et av barna tror jeg «bare» har plager knyttet til prematuritet. 
Når det er sagt: Jeg synes også denne snapperen deler altfor mye. Hun snapper for en annen kanal også. Til sammen deler hun MYE.

Endret av Mmmwhatever
Skrevet (endret)
Mmmwhatever skrev (1 time siden):

Nei, et av barna har vel en type kreft? Og et av barna tror jeg «bare» har plager knyttet til prematuritet. 
Når det er sagt: Jeg synes også denne snapperen deler altfor mye. Hun snapper for en annen kanal også. Til sammen deler hun MYE.

Ja, det er vel nr 3 som har en type kreft.

Hvilken kanal?

Endret av shab
Skrevet
shab skrev (41 minutter siden):

Hvilken kanal?

Nei, barn nr 2 har kreft. 

men ja det deles mye info! Totalen i flere medier er ekstrem. 

Skrevet
shab skrev (9 timer siden):

Hvilken kanal?

Prematurforeldrene, der er det mye oversharing fra mange. 

Skrevet

Som godt voksen og spesialpedagog i over 30 år har jeg den største takknemlighet og ydmykhet for den jobben Løvemammaene gjør.

De har gjort mer for å fremme rettighetene til barn med ulike funksjonsvariasjoner enn noen politikere noen gang har gjort. Uten dem hadde det ikke vært fokus verken på pleiepenger eller barnepalliasjon. Uten dem hadde MANGE familier ikke hatt noen å søke råd og støtte hos. For tror dere at kommunene står klare med støtteapparat når den nye familien kommer hjem fra nyfødtintensiven med et barn med store hjelpebehov?

Jeg har fulgt Løvemammaene i mange år og vet at de har retningslinjer for hva som skal deles. Jeg har aldri sett fulle bleier eller utlevering av barn i sårbare situasjoner. Det jeg har sett er mange innblikk i det som for disse familiene er en normal hverdag. Og denne åpenheten trengs. Det er ikke uten grunn at Løvemammaene blir bedt om å holde foredrag på ulike institusjoner som Frambu, ulike sykehus og læringsinstitusjoner. Foreldreperspektivet og det å synliggjøre hva disse familiene står i er uendelig viktig for at både de fagpersonene de møter og kommunene de bor i skal få bedre kunnskap.

Og til slutt. Dere som mener at barna utleveres. Prøv å stille dere spørsmålet om det er deres eget normalbegrep og fordommer som kommer til uttrykk.

For familiene og oss som ser disse barna hver dag,er det  HVERDAGEN.

• Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...