Gå til innhold

Høstbukett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nå nærmer det seg oktober med stormskritt.

Og vi har ennå ikke funnet buketten, eller blomstene til bordene.

Trenger litt hjelp.

Ønsket opprinnelig oransje gerbraer og/eller roser m.m. En skikkelig høstbukett.

Men etter å ha besøkt lokalet er gulv og gardiner i mer burgunder (m/rosaskjær). Men veggene er mørk vanilje/fersken (DE passer bra til høstfargene mine, men gulv/gardiner skjærer vel litt.)

Ellers vil duker, servietter og lys være hvite, og når rommet er fullt av gjester vil jo ikke gulvet synes så mye da! De sa at røsslyng er fint. Men det blir litt lite bryllup!!!

Kan dere komme med noen forslag? Trenger visst 8 oppsatser (smale lange sa dem, da bordet ikke er altfor bredt) og bukett (+ corsager).

Hvilke farger/blomster vil da passe? Jeg er ellers en fargerik person, og er litt stor, slik at buketten kan IKKE være liten og rund. Den må "trekke litt nedover også".

Jeg er kjempetakknemmelig for all hjelp. :kgsmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en slik bukett som jeg har på dette bildet da?

http://home.no/augustbrud02/110-1037_img.JPG

Den ser litt mørkere ut på dette bildet enn den egentlig var, men det er en bukett som hadde passet ypperlig om høsten. Rosene var gule roser med oransj kant. Jeg er også litt kraftig, men buketten min var helt perfekt!

Når det gjelder borddekorasjonene trenger du ikke bestemme dette selv. Blomsterbutikken ordnet fine borddekorasjoner i samme farger som buketten. Vi bestilte dette og de borddekorasjonene ble så utrolig flotte. Bare gi beskjed om fasongen, så ordner de resten.

Når det gjelder farger på gardinene kontra farger i buketten så er det INGEN som ser om dette skjærer eller ei. Tro meg, ingen legger merke til verken gardiner eller veggfarge, det er nemlig brudeparet som er i sentrum.

Gjest Anonymous
Skrevet

Spør de som vet det best : En blomsterdekoratør !! :wink: de har sikkert masse gode tips til både form og farge. Ellers kommer alle her inne til å anbefale sin egen bukett...for alle synes jo den er finest :D

Skrevet

Jeg foreslo kun min bukett fordi den hadde høstfarger altså. :wink:

Skrevet

Jeg syntes du hadde en flott bukett augustbrud02. Den gikk i høstfarger.

Men jeg mener å ha sett buketter her på KG der det gikk i litt mer røsslyngfarger også.

Jeg er ute etter noe som går i enten høst (mørkrød og oransj) eller burgunder/mørklilla.

En blomsterdekoratør har sikkert mange ideer. Men det hadde vært greit å være litt forberedt før men trasker rundt til forretningene.

Har noen disse linkene til de forskjellige rosetypene/fargene? Jeg forsøkte å søke men fant dem ikke.

Skrevet

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg noe mer med rosefarger, men her har du en bukett med høstfarger også:

http://wulff.dynip.com/~barbro/bryllup/bukett.jpg

Min personlige mening er at røsslyng faktisk blir veldig anonymt, men på en annen side er det jo flott om man bruker det som en "fyllblomst" og har andre blomster i samme fargetoner ved siden av.

Skrevet

Jepp, det blir nok ikke røsslyng.

Jeg hadde lurt på å plassere fire reagensglass samlet, med hver sin mørkoransje gerbra oppi+ et par grønne strå. Er nå litt usikker. Kanskje heller en mørk rød og en mørk oransj rose. Dette blir da i steden for oppsatser.

Så kan buketten gå i mørk rød og oransje roser med litt bær, grønne blad osv. Ønsker kanskje en litt strammere bukett enn din, men med da et par blomster som henger nedover. Cala kunne jo også vært noe til å henge ned, med et par i buketten også. Hmmm... jeg tenker så det knaker! :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde lurt på å plassere fire reagensglass samlet, med hver sin mørkoransje gerbra oppi+ et par grønne strå. Er nå litt usikker. Kanskje heller en mørk rød og en mørk oransj rose. Dette blir da i steden for oppsatser.

Jeg hadde noe liknende hjemme, en enkelt oransj gerbera i en brun flaske på bordet. Stilig! Jeg valgte det fordi jeg visste at det skulle være gerbera i buketten og selv om jeg ikke hadde sett den på forhånd passet det ganske bra sammen.

Så kan buketten gå i mørk rød og oransje roser med litt bær, grønne blad osv.

Det var forresten min bukett det ble referert til over, og jeg hadde akkurat det du nevnte.

(http://wulff.dynip.com/~barbro/bryllup/bukett.jpg)

Var kjempefornøyd med den. Du kan se flere bilder her http://wulff.dynip.com/~barbro/bryllup/foer.html

B.

Skrevet

Hmmm...

Kanskje noe liknende din hadde vært fint, men jeg ønsker mørkere røde roser, med kanskje litt mørkere rød/oransj farge. Og den må henge litt mer. Kan kanskje bare være noen blomster som henger mer ned, slik som på den første buketten.

Har noen litt flere bilder å komme med? :kgsmil:

Skrevet

Oi, augustbrud. Det var fint å se borddekorasjonene. Hvor mye kom en dekorasjon på? Og hva kostet buketten?

Skrevet
Oi, augustbrud. Det var fint å se borddekorasjonene. Hvor mye kom en dekorasjon på? Og hva kostet buketten?

Buketten kom på 1625, og det synes jeg ikke var så ille.

Vi hadde 4 borddekorasjoner og hver av dem kom på 150 kroner. Vi hadde opprinnelig tenkt til å ha 6 stykker, men siden de var litt langte trengte vi ikke mer enn 4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...