Gå til innhold

Hva tenker dere når små barn hyyyler på bussen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et på 1,5 og burde sikkert være overbærende med andre foreldre. Jeg kommer sikkert også til å måtte bite i meg disse ordene når min kommer i trassalderen, men det irriterer meg sånn! Jeg prøver å ikke være den kjipe medpassasjeren som sender blikk eller sukker, men innerst inne tenker jeg, hvor vanskelig er det da? 

Jeg skjønner at et hvert barn kan hyle til, men at mor eller far ikke greier å stoppe dem, stopp etter stopp etter stopp. Jeg tror faktisk jeg hadde gått av. Er det jeg som har urealistiske forventninger? 

Anonymkode: 921d7...e3f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det er slitsomt, plagsomt, at jeg får garantert forverret tinnitus. 

Anonymkode: 1b1c8...e2b

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

At det er irriterende og plagsomt, men det verste er når foreldrene ikke gidder å prøve å roe ned ungen, de bare lar den hyle og skrike.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et på 1,5 og burde sikkert være overbærende med andre foreldre. Jeg kommer sikkert også til å måtte bite i meg disse ordene når min kommer i trassalderen, men det irriterer meg sånn! Jeg prøver å ikke være den kjipe medpassasjeren som sender blikk eller sukker, men innerst inne tenker jeg, hvor vanskelig er det da? 

Jeg skjønner at et hvert barn kan hyle til, men at mor eller far ikke greier å stoppe dem, stopp etter stopp etter stopp. Jeg tror faktisk jeg hadde gått av. Er det jeg som har urealistiske forventninger? 

Sånn kan det være med trassutbrudd. Noen ganger må det bare gå sin gang, ikke alltid like lett å få ett lite barn til å være stille. 

Sitter man på bussen så skal man mest sannsynlig ett sted, da blir det jo for dumt å gå av alt for tidlig. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg syntes det er forferdelig irriterende, men små barn er små barn. De lager lyd, sånn er det bare. 

Er det barn som lager "vanlige" barnelyder så bryr det meg lite, men barn som bråker uten at foreldrene prøver å løse situasjonen irriterer meg grenseløst. Jeg forstår at det ikke alltid er like enkelt og kontrollere alt som kommer ut av munnen på et lite barn, men forsøk nå iallfall og gjøre noe med situasjonen.... 

• Liker 9
Skrevet

Forventer egentlig at foreldrene går av bussen for å roe ned ungen i stedet for å plage medpassasjerer. Samme gjelder ved bæsjebleie på bussen. Husker en gang at ungen hadde bæsj langt oppetter ryggen og folk snudde i døra på vei inn, og likevel hadde ikke moren vett nok til å gå av.

Dette er i Oslo, forøvrig, på busslinjer som går hvert femte minutt.

Anonymkode: 38243...880

• Liker 12
Skrevet
6 minutter siden, Catalina Culès skrev:

At det er irriterende og plagsomt, men det verste er når foreldrene ikke gidder å prøve å roe ned ungen, de bare lar den hyle og skrike.

Ja, det irriterer jeg meg også på, men det kan jo være de har en mening bak det. Kanskje er det en bevisst strategi å overse denne type atferd, hva vet vi. Men etter så så lang tid då blir man jo irritert...

ts

Skrevet

At moren deres skulle ha svelga

Anonymkode: 661ca...53f

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forventer egentlig at foreldrene går av bussen for å roe ned ungen i stedet for å plage medpassasjerer. Samme gjelder ved bæsjebleie på bussen. Husker en gang at ungen hadde bæsj langt oppetter ryggen og folk snudde i døra på vei inn, og likevel hadde ikke moren vett nok til å gå av.

Dette er i Oslo, forøvrig, på busslinjer som går hvert femte minutt.

Anonymkode: 38243...880

Men hva hjelper det at det går hvert 5 min? Store deler av året kan man ikke bare skifte bleie utendørs, man må bare komme seg hjem raskest mulig. 

• Liker 24
Skrevet

Veldig glad jeg ikke tar bussen lenger til jobb, kjører bil. Pendlet med buss lenge og det var noe DRITT! Pluss veldig glad jeg ikke bor i Oslo eller annet bystrøk og må trøkke meg inn i bussen med en haug med folk!!

Anonymkode: a8230...0bc

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker stakkars foreldre som strever...

Anonymkode: 295fb...209

• Liker 20
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det burde kanskje din mor også ha gjort. Su ble jo helt ufyselig!

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker stakkars foreldre som strever...

Ja, jeg tenker også det, eller jeg prøver å tenke det. Det er jo alltid værst for dem. 

Ts

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tenker at barnet sikkert har en grunn til det, at foreldrene gjør så godt de kan og at det uansett er verre for dem enn det er for meg. 

Forøvrig er ikke skrikende barn det eneste som kan være irriterende på busser. Jeg har ikke veldig lyst til å høre dunk-dunk-dunk fra øretelefonene til sidemannen, slafsing fra tyggegummityggere, lange foredrag om tante Magda som har fått gikt igjen, tenåringsjenter som hylflirer og sladrer høylytt om venninnene som ikke er der, telefoner som ringer i ett kjør for ikke å snakke om de som spiller på telefonen med lyden på høyt eller har lange samtaler på telefonen under bussturen osv osv. Når man er så tett på andre mennesker må man regne med mer støy og også ta mer hensyn. Jeg forventer mer av voksne mennesker som kan skjerpe seg de få minuttene bussturen varer, barn kommer derimot ikke med en av/på-knapp.

Endret av Arkana
  • Liker 20
Skrevet

Jeg smiler for meg selv, og er veldig glad det ikke er meg denne gangen, og for at det skjer andre også. Jeg ser at barnet er slitent/sultent og er bare medfølende til både foreldre og barn, det som funker (mat, hvile, avledning osv) er svært vanskelig å få til på en buss.

Folk som tar mobilsamtalene sine på bussen er mye mer plagsomt.

Anonymkode: b41e0...32f

• Liker 16
Skrevet

Hodepine! 

Nå venter jeg på alle kommentarene om at barnet kan ha alskens diagnoser og at foreldrene må være unnskyldt 😅

Anonymkode: 889fc...55d

• Liker 8
Skrevet

Jeg tenker stakkar foreldre. Husker jeg hadde en sånn episode med sønnen min når han var baby. Han hadde kolikk og hyyyylskrek. Jeg kunne ikke ta ham opp av vogna for bussene her kjører elendig. Uansett hadde det ikke hjulpet da han hylte uansett. Ikke kunne jeg gå av heller da vi skulle rekke en legetime. Uff nei, det er slitsomt, men mest slitsomt for foreldrene og barnet. 

Anonymkode: 858b0...86e

• Liker 12
Skrevet

Under forutsetning om at foreldrene prøver å roe ungen ned, tenker jeg stakkars mor/far. 

Vesla mi (1,5 år) gråter ikke så mye når vi er ute sånn, men har nettopp oppdaget at hun kan gå opp i skjærende falsett, og elsker å hyle i vilden sky bare for å forskrekke folk (og dyr). Tror hun synes det er supermoro når folk gjør grimaser og slikt. 

Jeg prøver etter beste evne å hysje, fortelle henne at hun ikke må hyle så høyt og hvorfor, eller avlede med diverse ting. Men av og til er hun ram, og gir seg ikke uansett hvor stressa, svett og flau mor blir... 

Så, unnskyld til alle som har fått trommehinnene ødelagt av min lille operasangerinne, jeg gjør så godt jeg kan. 😣

Anonymkode: 3b22e...928

• Liker 10
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mest idiotiske jeg har hørt på lenge. Det skulle ikke være lov for folk som deg å uttale seg 😡

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Under forutsetning om at foreldrene prøver å roe ungen ned, tenker jeg stakkars mor/far. 

Vesla mi (1,5 år) gråter ikke så mye når vi er ute sånn, men har nettopp oppdaget at hun kan gå opp i skjærende falsett, og elsker å hyle i vilden sky bare for å forskrekke folk (og dyr). Tror hun synes det er supermoro når folk gjør grimaser og slikt. 

Jeg prøver etter beste evne å hysje, fortelle henne at hun ikke må hyle så høyt og hvorfor, eller avlede med diverse ting. Men av og til er hun ram, og gir seg ikke uansett hvor stressa, svett og flau mor blir... 

Så, unnskyld til alle som har fått trommehinnene ødelagt av min lille operasangerinne, jeg gjør så godt jeg kan. 😣

Anonymkode: 3b22e...928

Dette er noe helt annet i min verden :) Unger lager lyd, sånn er det bare. Du som mor prøver å løse situasjonen, mer kan du ikke gjøre :) 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...