Gjest meya84 Skrevet 27. mars 2005 #1 Del Skrevet 27. mars 2005 det er jo ekstremt fokus på sukker å alle sykdommene man kan få av det.. Før drakk jeg brus bare i helgene.. men etter jeg fikk prolaps i ryggen i jula for litt over et år siden har jeg blitt så å si avhengi.. (tok så mye smertestillende at jeg ikke orka annet enn cola da) Siden jeg ikke legger på meg av det har jeg ikke tenkt så mye over det før nå i det siste.. Ikke at det er så mye, men drikker cola nesten hver dag,(ca en boks kanskje) å det er kanskje ikke så smart?? Er det så usundt som man skal ha det til? (er ikke spesiellt usunn ellers) Har en tendens til at jeg må ha cola når jeg er sliten, å det er jo IKKE sjelden Noen som har forslag til "avvenning"??hehe.. Lightbrus er ikke noe alt. det er æsj... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2005 #2 Del Skrevet 27. mars 2005 Drikk kaffe, da får du koffeina men ikke sukkeret og den fæle syren på tenna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meya84 Skrevet 27. mars 2005 #3 Del Skrevet 27. mars 2005 jeg drikker kaffe også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2005 #4 Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg må bytte reparere 2 fortenner pga brusavhengighet 8000,- rett ut ... Det synes ikke, men tennene foran er kjempesvake pga syre. Ellers vet jeg ikke, jeg sluttet med cola og gikk over til pepsi max. Men har ikke helt klart gi meg med pepsien enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 27. mars 2005 #5 Del Skrevet 27. mars 2005 Pepsi max og cola er like surt. Begynte du med pepsi max for å unngå sukker eller syra? Jeg er veldig glad i cola, men prøver å drikke sukkerfri. Så får jeg bare beskymre meg for syren brus er jo så godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #6 Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg må bytte reparere 2 fortenner pga brusavhengighet Bruk sugerør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2005 #7 Del Skrevet 27. mars 2005 Sukkeret selfølgelig Jeg sier ikke at det var et godt valg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2005 #8 Del Skrevet 27. mars 2005 Bruk sugerør! Du får uansett syra i munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2005 #9 Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg må bytte reparere 2 fortenner pga brusavhengighet 8000,- rett ut ... Det synes ikke, men tennene foran er kjempesvake pga syre. Ellers vet jeg ikke, jeg sluttet med cola og gikk over til pepsi max. Men har ikke helt klart gi meg med pepsien enda Hørt om å bruke sugerør..jeg er også cola fan...synes vann smaker helt pyton uansett hvor sunt det skal være... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #10 Del Skrevet 27. mars 2005 I tillegg til syra i cola og annen brus, fosforsyre og mange andre mindre helsefremmende stoffer, er _sukkeret_ rimelig farlig, med effekten det har via blodsukkeret. Et kosthold som gir et stabilt blodsukkernivå er mye sunnere, både fysisk og psykisk. Brus burde vært merka som helseskadelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meya84 Skrevet 27. mars 2005 #11 Del Skrevet 27. mars 2005 takk for svar :-) synes vann er godt også jeg altså. Men så er det det colasuget som kommer når jeg blir sliten... Nå er det ikke tennene jeg er mest bekymra for, men heller helsa.. Stått mye om diabetes å brus i det siste.. Å det er jo begrenset hvor aktiv jeg klarer å være for tida :-? Sukkerfri brus er ikke noe alternativ, for det smaker uansett pyton.. jaja... jeg skal i hvertfall prøve å drikke litt mindre nå etter påske :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2005 #12 Del Skrevet 28. mars 2005 Stått mye om diabetes å brus i det siste.. Å det er jo begrenset hvor aktiv jeg klarer å være for tida :-? I boken "sukkerbomben" står det at hvis man jevnt over i 10-15 år inntar mer enn den anbefalte dagsdosen med sukker er sjansen for diabetes enorm... Du burde teste ut light-brus! Fanta free (orange) og sprite zero er veldig gode!! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebe Skrevet 28. mars 2005 #13 Del Skrevet 28. mars 2005 For ikke å snakke om nye Solo Jordbær lett. NAM! 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #14 Del Skrevet 28. mars 2005 Colasuget når du er sliten skyldes sikkert blodsukkersvingninger. Som Hixerbear er inne på er ikke dette særlig bra. Disse svingningene er verre og hyppigere enn de som skyldes "normal" sult og utslitthet. Du bør absolutt prøve å finne noe annet å stille suget med. En søt frukt, nøtter, juice, feks. Har en samboer som drikker halvannen liter cola om dagen omtrent, uten å legge på seg, og uten skader på tennene - enn så lenge. Men jeg merker at humøret og allmentilstanden hans påvirkes av denne vanen, og jeg er IKKE spent på å se hvordan han blir over lengre tids bælming... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meya84 Skrevet 29. mars 2005 #15 Del Skrevet 29. mars 2005 oj da... med min sykdom er det nok av humørsvigninger fra før :o prøve å kutte ned nå tror jeg :-) men, jeg har i en alder av 21år aldri hatt et eneste hull (enn så lenge...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #16 Del Skrevet 29. mars 2005 (men nå er ikke en boks om dagen så enormt mye, da, selv om jeg vil anta at et er et sted mellom fem og ti sukkerbiter i hver boks. men min egen erfaring med kostholdsvaner og søthunger er at man egentlig bare gjør "hullet" som vil fylles fort opp med sukker større ved å fore det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå