Gå til innhold

Kostnad til å selge bolig i Oslo med megeler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har en selveier leilighet i Oslo med verdi circa 4.5 million, når alt er betalt ut,  hvor mye bør man regne som total salgskostnad (provisjon, tilretllegging, takst/boligrapport annonsering, oppgjør, osv) for å selge den hvis man bruker en megler. 

Snakker vi om 100000 kr? 150000?

Anonymkode: 200b1...547

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt 100 000 kanskje, spørs hvor den ligger også, det er dyrere på vestkanten. 

Anonymkode: d92f0...bb3

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker godt over 100 000 kr. Jeg selv betalte 80 000 kr da jeg brukte megleren for salg av leilighet til 1,7 mil.

Anonymkode: b36c1...a0e

Skrevet

Tips: OBOS-meglere har en fastpris pr oppdrag i tillegg til det tilbudet du normalt får fremlagt. De reklamerer ikke for det, for de tjener bedre på det andre. Er du Obos-medlem får du også 5000kr i rabatt.

Anonymkode: c363f...ead

• Liker 2
Skrevet

Jeg betalte ca. 85 000 for å selge en leilighet for 3,55 millioner ifjor. Bekjent selger nå en til ca. samme pris og betaler ca. 120 000 men har nok valgt en mer profilert megler enn jeg gjorde og har mer inkludert i prisen av markedsføring og slikt. Jeg fikk tilbud mellom 79 og 90 000 fra de meglerene jeg pratet med før salg. Dyrere leilighet gir ofte litt høyere pris pga de fleste meglere tar provisjon. Ville beregnet rundt 100 000.

Anonymkode: 4f1e9...857

Skrevet

Spør dem. Alle sammen.

Anonymkode: 84149...5e4

Skrevet

Vi fikk tilbud som varierte fra 90 000 til 160 000, skal selge en leilighet til et sted rundt 4,5 mill. I Oslo. 

Anonymkode: f6e58...2bf

• Liker 1
Skrevet
On 11/14/2018 at 10:27 PM, Kendall said:

Betalte 80.000 kr

På salg av leilighet song solgt til..?

Skrevet

Vi betalte 80k alt inkludert for å selge en 55 kvm leilighet til 2,7 i fjor. Dette i Oslo. 

Anonymkode: c8c3d...323

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi betalte 80k alt inkludert for å selge en 55 kvm leilighet til 2,7 i fjor. Dette i Oslo. 

Kan også legge til at vi inkludert i dette kjøpte en ekstra markedsføringspakke rettet mot facebook. Husker ikke eksakt pris på den, men reell sum for alt annet ville nok blitt noe lavere. 

Vi brukte Aktiv eiendomsmegling og var godt fornøyd med de. Var på en del visninger selv da vi kjøpte nåværende bolig og på bakgrunn av erfaringene på visning så ville jeg skydd langt unna Privatmegleren. De meglerene virket alltid litt late og uinteresserte. 

Skrevet

Vi solgte bolig i Oslo i fjor til 3,5 og fikk tilbud fra 3 meglere, prisene varierte fra ca 75 - 95.000. I tillegg kom faktura fra takstmann og styling, på totalt ca 10.000. En del av meglers pris var % av salgspris, husker ikke nøyaktig hva, men det gir likevel en idé om omtrentlig beløp. 

Anonymkode: 46745...8b3

• 2 uker senere...
Skrevet
On 11/17/2018 at 8:38 AM, AnonymBruker said:

. Var på en del visninger selv da vi kjøpte nåværende bolig og på bakgrunn av erfaringene på visning så ville jeg skydd langt unna Privatmegleren. De meglerene virket alltid litt late og uinteresserte. 

Dessverre hadde samme erfaring med Privatmegleren i fjor - dyreste og uinteressert etter man tegner kontrakt.

Skrevet

Skal selge bolig i Bergen, og her har prisen lagt på 75 000 og oppover. Jeg valgte ikke den rimeligste, men en jeg følte at jeg fikk god kjemi med, og som jeg vet har god kjennskap til mitt nærområde. Rimeligste megler ga nok prisen fordi han er nyutdannet, og var hyggelig nok. Men jeg vil heller legge noen tusen ekstra i en som vet hva han driver med. Særlig nå som boligmarkedet er litt vrient. 

Vet du spør om Oslo, men tenkte bare jeg ville minne på at pris ikke alltid er det viktigste.

Anonymkode: 282b0...3c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...