Gå til innhold

Barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt om bidrag via NAV. Fikk vedtak i posten i forrige uke om at barnefar skal betale 6400,- pr mnd. Når kan jeg forvente første utbetaling? 

Anonymkode: 19723...344

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stod det ikke noe om utbetalingsdato i vedtaket?

Anonymkode: bea52...244

Skrevet

Det var mye?? 

Anonymkode: e670f...d97

Skrevet

Du får det først når den bidragspliktige velger å betale, eller blir tvangstrukket.

Anonymkode: 70197...9b1

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var mye?? 

Anonymkode: e670f...d97

For 3 barn og 0 samvær? 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, jonnejinta skrev:

For 3 barn og far ønsker ikke kontakt? 

Ignorer anonym. 

Selvfølgelig skal far betale for ungene sine. 

Du får penger når far betaler. Dersom han ikke betaler må du vente til de tvangstrekker og dette kan ta en stund. 

• Liker 6
Skrevet

Det kan ta tid. Det avhenger av når far betaler som andre skriver. Han kan også klage på vedtaket, men vil da måtte betale i mellomtiden -evt så løper gjelden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har akkurat vært gjennom samme greia. Har du bare fått vedtak om penger kan far betale når han vil, altså ikke betale. Du må også søke nav om å kreve inn bidraget dersom du ønsker det. I den søknaden kan du også krysse av for om du ønsker bidragsforskudd, dvs at du får utbetalt noe fra nav , dersom far ikke betaler til nav!

Skrevet
5 minutter siden, Icedcoffee skrev:

Jeg har akkurat vært gjennom samme greia. Har du bare fått vedtak om penger kan far betale når han vil, altså ikke betale. Du må også søke nav om å kreve inn bidraget dersom du ønsker det. I den søknaden kan du også krysse av for om du ønsker bidragsforskudd, dvs at du får utbetalt noe fra nav , dersom far ikke betaler til nav!

Takk for svar 😊 og råd. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Elektra skrev:

Ignorer anonym. 

Selvfølgelig skal far betale for ungene sine. 

Du får penger når far betaler. Dersom han ikke betaler må du vente til de tvangstrekker og dette kan ta en stund. 

Takk for svar 😊

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, jonnejinta skrev:

Takk for svar 😊 og råd. 

Bare hyggelig og masse lykke til😊 håper du klarer deg fint alene med tre❤️

• Liker 1
Skrevet

Har du søkt bidragsforskudd også? Da får du forskuddet innen den 10. hver måned etter du har fått vedtaket. Bidraget skal komme samtidig som forskuddet, men dersom far ikke betaler kommer kun forskuddet frem til dem begynner å tvangstrekke han.

Skrevet

Hvis du har søkt om offentlig innkreving forfaller fakturaen til far i slutten av måneden. Rundt 25. Og det betales ut til deg innen 10. I neste måned. 

Uten innkreving må dere lage privat avtale på hvilken dato han skal overføre penger til deg. Om dere har en god tone er dette en enkel og grei løsning. 

6400kr for 3 barn , da vil jeg tro dere begge tjener greit. 

Min mann betaler 12.000 for 2 , mor jobber ikke. 

Anonymkode: 71b27...ab1

Skrevet

Jeg får bidraget inn på konto slutten av måneden. Har også gjennom nav. Får 3200kr for 1 barn. Så jeg synes ikke det dobbelte var så mye for 3 barn?!

Anonymkode: 4b907...d28

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Min mann betaler 12.000 for 2 , mor jobber ikke. 

Anonymkode: 71b27...ab1

Selvfølgelig jobber ikke mor når hun får 12.000kr i måneder pluss alle trygd goder inn på konten sin.  

Anonymkode: 61e5a...ab6

Skrevet

Jeg har liten inntekt, såpass at jeg får supplement fra nav sosial. Allikevel får jeg kun minstesatsen på forskuddsbidrag som er 1200kr.

Far tjener godt men jobber for det meste svart og jeg får ikke bevist det. På papiret tjener han ingenting nesten.. 

Anonymkode: 0a48e...1af

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har liten inntekt, såpass at jeg får supplement fra nav sosial. Allikevel får jeg kun minstesatsen på forskuddsbidrag som er 1200kr.

Far tjener godt men jobber for det meste svart og jeg får ikke bevist det. På papiret tjener han ingenting nesten.. 

Anonymkode: 0a48e...1af

Om du er hevngjerrig kan du fortelle han at hvis han ikke betaler det han skulle betale om hele inntekten var beregnet, kommer du til å anmelde han til skattemyndighetene.  

Anonymkode: 61e5a...ab6

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for brukerangrep og avsporinger.

Edie, adm.

Skrevet

Det kommer helt Ann på hvor samarbeidsvillig exen din er.

Det er litt over 4 år siden jeg fikk innvilget bidrag for datteren min, her betales det ingen ting enda.

Ring NAV innkrevning, så kan de stort sett hjelpe.

Gjest BearMama
Skrevet

Om man er aleneforsørger så får en vel en del andre bidrag fra nav også...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...