AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #1 Skrevet 13. november 2018 Synes dere det burde være verneplikt for jenter også? Eller burde de kunne velge det bort om de ikke vil? Var militæret så tøft både psykisk og fysisk som det høres ut som? Ble dere skreket til? Ble dere skjelt ut? Var dere redd for de som jobbet der? Fikk dere godt samhold med de andre der inne? Fikk dere noen nye venner? Har ikke vært der selv altså, og skal ikke heller. Er kvinne Anonymkode: 83b03...506
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #3 Skrevet 13. november 2018 2 minutter siden, Testosteron skrev: Det bør være likestilling Fuck likestilling. Menn og kvinner er IKKE like og håper de aldri blir det heller. Det bør være frivillig for kvinner med verneplikt. Anonymkode: a9d4a...f03
Drakan Skrevet 13. november 2018 #4 Skrevet 13. november 2018 For, hadde satans lyst å være i militæret i ungdommen. Jeg er ikke en voldelig person derimot, så glad det var et valg.
Horten Market Skrevet 13. november 2018 #5 Skrevet 13. november 2018 (endret) Det er allerede verneplikt for kvinner: Jenter født i 1997 eller senere er vernepliktige på lik linje med guttene Om det er en god idé? - Forsvaret ønsker ikke negative forskningsresultater om verneplikt for kvinner Kvinner kan fylle mange roller i forsvaret av landet, men de enkelte roller bør fylles på bakgrunn av kvalifikasjoner, ikke kjønn. Endret 13. november 2018 av Horten Market 13
Uglems Skrevet 13. november 2018 #6 Skrevet 13. november 2018 Det burde være frivillig for kvinner. Kvinner er bygd annerledes, og hovedsakelig ikke for slik type aktiviteter. Jeg er for likestilling, men i den forstand med like muligheter og likeverd, ikke at alle skal behandles likt.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #7 Skrevet 13. november 2018 2 minutter siden, Uglems skrev: Det burde være frivillig for kvinner. Kvinner er bygd annerledes, og hovedsakelig ikke for slik type aktiviteter. Jeg er for likestilling, men i den forstand med like muligheter og likeverd, ikke at alle skal behandles likt. Enig i dette. Likeverd og like muligheter, men ikke lik behandling i alt. Anonymkode: 83b03...506
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #8 Skrevet 13. november 2018 Imot det er menn som skal slaktes ned ikke kvinner. Anonymkode: da702...f31
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #10 Skrevet 14. november 2018 Det kan vel innføres som frivillig for både menn og kvinner. Med med prikk like krav selvfølgelig. Anonymkode: 87147...8c4 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #11 Skrevet 14. november 2018 Er det ikke det da? Jeg mener det burde være frivillig for begge kjønn. Har inntrykk av at det ikke er så vanskelig å lure seg unna verneplikten. Anonymkode: b1b66...515 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #12 Skrevet 14. november 2018 Det er verneplikt for kvinner i Norge. Nå er det jo sånn at de fleste vil kunne dimme (slippe militærtjeneste) om de ønsker, så i praksis er det frivillig. Jegertroppen er noe annet enn vanlig førstegangstjeneste, men her er litt info om hvordan det arter seg: https://forsvaret.no/aktuelt/jegertroppen Anonymkode: e2bab...44d
Kalevala Skrevet 14. november 2018 #13 Skrevet 14. november 2018 Det er obligatorisk verneplikt for kvinner i Norge. Satt i drift fra 1.1.2015. Det er helt riktig mener jeg. Samtidig er det helt naturlig at mange er skeptiske. Rett og slett fordi mange har instinktiv motstand mot endring. Det kommer til å fortsette helt til alle som ikke er vokst opp med verneplikt for kvinner er døde. På samme måte som Halloween ikke blir fullt ut akseptert før alle vi som opplevde at Halloween "plutselig" var der er borte. Og elbil. Når barnebarna våre er gamle, kommer de ikke til å sutre over at det finnes elbiler, halloween og kvinnelig verneplikt, men de finner sikkert noe annet å bekymre seg over. For slik er vi laget, vi mennesker. 2
boblevann Skrevet 14. november 2018 #14 Skrevet 14. november 2018 Syns ikke det burde være verneplikt for noen, men frivillig basert. Men når vi først har verneplikt syns jeg den burde gjelde både menn og kvinner ja!
Kalevala Skrevet 14. november 2018 #15 Skrevet 14. november 2018 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har inntrykk av at det ikke er så vanskelig å lure seg unna verneplikten. Anonymkode: b1b66...515 Det er ikke vanskelig i det hele tatt, for bare 13% av de i vernepliktig alder kalles inn. Førstegangstjenesten har blitt et privilegie for de få. Ungdommene kjemper om å få komme inn. Hvert år får 60 000 vernepliktige tilsendt et elektronisk skjema, kalt sesjon del 1. Der skal det oppgis egenerklæring for helseinformasjon, motivasjon, karakterer på ungdomsskolen og fysisk form. Av disse blir 20 000 innkalt til sesjon del 2. Der er det fysisk oppmøte, med teoretiske og fysiske tester. Her blir de 8 000 som faktisk kalles inn til førstegangstjeneste silt ut. Endret 14. november 2018 av Kalevala bold 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #16 Skrevet 14. november 2018 For, men synes opptakskravene skal være like for menn og kvinner. Anonymkode: 601f1...2ab 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #17 Skrevet 14. november 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig i dette. Likeverd og like muligheter, men ikke lik behandling i alt. Anonymkode: 83b03...506 Hvorfor ikke lik behandling? Hva er det du tenker på da? Anonymkode: 5930d...3f4 2
Tibbie Skrevet 14. november 2018 #18 Skrevet 14. november 2018 Jeg er for likestilling, altså likt for begge kjønn. Samtidig er jeg så sinnsykt glad for at jeg ikke ble tvunget med på det der Skal kvinner kunne velge det bort, bør mennene også det. Likestilling går begge veier 1
Rullestolbruker Skrevet 14. november 2018 #19 Skrevet 14. november 2018 17 timer siden, Uglems skrev: Det burde være frivillig for kvinner. Kvinner er bygd annerledes, og hovedsakelig ikke for slik type aktiviteter. Jeg er for likestilling, men i den forstand med like muligheter og likeverd, ikke at alle skal behandles likt. Dett er tull. Det finne kvinner i millitære i mange land og de klarer det helt fint. Det finnes til og med kvinner blandt elitesoldater. En av de værste soldatene IS visste og fryktet var en kvinne.. 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #20 Skrevet 14. november 2018 1 minutt siden, Tibbie said: Jeg er for likestilling, altså likt for begge kjønn. Samtidig er jeg så sinnsykt glad for at jeg ikke ble tvunget med på det der Skal kvinner kunne velge det bort, bør mennene også det. Likestilling går begge veier Det kan de, i praksis. Det er ingen forskjell mellom menn og kvinner der. Anonymkode: e2bab...44d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå