Gå til innhold

Skal man ha sex selv om man ikke vil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med kjæresten? Vi har helt ulikt behov! Jeg vil aldri, og jeg hater å være sånn. Skal jeg ha sex med han selv om jeg ikke vil? For meg gjør det egentlig bare at jeg mister ENDA mer lyst.. Føler liksom det blir feil å aldri ha sex også, når han har lyst. 

Noen som har hatt samme problem og funnet ut av hvordan man fikser sin nesten aseksualitet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, mammaemma skrev:

Med kjæresten? Vi har helt ulikt behov! Jeg vil aldri, og jeg hater å være sånn. Skal jeg ha sex med han selv om jeg ikke vil? For meg gjør det egentlig bare at jeg mister ENDA mer lyst.. Føler liksom det blir feil å aldri ha sex også, når han har lyst. 

Noen som har hatt samme problem og funnet ut av hvordan man fikser sin nesten aseksualitet?

Er man i et forhold må man gi å ta. Å nekte den andre parten sex, ja da er ikke forholdet bærekraftig rett og slett. Det minste han bør få lov til er å ha sex med andre, fordi sex er utrolig viktig for den psykiske helsen til menn spessielt og mange damer, som frigjør lykkehormoner og gjør en gladere. Jeg er seksuelt frustrert uten ei uke uten sex, og hadde ikke fungert i et forhold uten sex. Da hadde det vært kroken på døra eller utroskap, men det sitter langt inne, så ville gått før det hadde gått så langt.

Anonymkode: 33cf4...f09

Skrevet

Har det vært slik hele tiden, eller har det blitt slik? 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er du sammen med noen du ikke vil ha sex med?

Det er ikke alltid jeg har behov for å snakke med partneren min. Det betyr ikke at jeg slutter å snakke med henne, fordi mine behov er oppfylt. Jeg vil jo selvsagt snakke med henne, fordi jeg vet hun liker det, og kanskje hun har behov for det.

Sex er akkurat det samme. Hvis man må være sprengkåt for å ville ha sex med partneren sin har man valgt feil partner. 

• Liker 5
Skrevet

Nei

Skrevet

Nei. Om kjemien ikke er der burde dere kanskje gå videre begge to. :) 

• Liker 1
Skrevet

For å svare på tittelen: NEI!!!!

Anonymkode: d92f1...4de

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke forholdet vil gå bra hvis du nesten er aseksuell, da må du nesten finne en med like liten lyst som deg eller høre hva du kan gjøre for å få mer lyst. Du kan selvfølgelig ikke tvinges til sex, men han kan ikke tvinges til å ikke ha sex. 

Skrevet

Nei, en skal ikke ha sex om man ikke vil. En kan enten tillate mannen å ha sex med andre eller skille seg. Sånn at mannen får mulighet til å ha sex som er et behov en bør få dekket. 

Anonymkode: b7790...d66

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man i et forhold må man gi å ta. Å nekte den andre parten sex, ja da er ikke forholdet bærekraftig rett og slett. Det minste han bør få lov til er å ha sex med andre, fordi sex er utrolig viktig for den psykiske helsen til menn spessielt og mange damer, som frigjør lykkehormoner og gjør en gladere. Jeg er seksuelt frustrert uten ei uke uten sex, og hadde ikke fungert i et forhold uten sex. Da hadde det vært kroken på døra eller utroskap, men det sitter langt inne, så ville gått før det hadde gått så langt.

Enig med deg; gi og ta. Men ikke når det kommer til sex. Ønsker ikke ene parten å ha sex, noen gang, og andre krever det mye - da går man videre. Her kan man ikke sette krav. Vil man ikke, så vil man ikke.

Ingen parter bør sette bånd på seg selv her, TS. Dere er ikke kompatible.

• Liker 1
Skrevet

Men vi passer sammen på alle måter og jeg elsker han og nærhet. Bare ikke sex. Problemet er at jeg ikke blir i humør. Aldri.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, mammaemma skrev:

Tittet litt på det har skrevet tidligere. Du har en sånn fra Før,  fått barn nr 2 med ny far. Og så stiller du dette spørsmålet. 

Ikke til å tro.

Anonymkode: 4a522...1c8

Skrevet

Sønn fra før.. skulle det stå 

Skrevet

Går du p-piller/hormonprevensjon? Prøv evt. å dropp denne?

Ulik sexlyst er vrient! Som kvinnen med mest lyst i de forhold jeg har vært i, det er ikke enkelt.

Jeg kan jo ikke presse ham til sex når han ikke har lyst, da går det bare mer i vranglås. Men det hjelper å snakke sammen, og finne måter å nærme hverandre på - sånn at en tilpasser seg litt hverandre, men uten å gå så alt for mye på akkord med seg selv. 

Det funker med han jeg er med nå - fordi han er villig til å strekke seg litt for at jeg skal ha det bra. Og jeg er villig til å dempe meg litt, sånn at han ikke skal føle seg tvunget. 

Jeg kommer lett, og han kan f.eks synes det er fint å bare bruke en vibrator kjapt på meg - og gleder seg over min nytelse. Og han kjenner seg trygg på at jeg lar det bli med det og ikke maser om noe mer. :)

De gangene det har skjært seg helt, er når partner bare har lukka ned helt og gått i vranglås, kalt meg stygge ting pga min sexdrive, osv. Ikke villig til å snakke om det og sånt. Da skjærer det seg, det gidder jeg ikke. 

Anonymkode: d3c9f...b9d

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, mammaemma skrev:

Men vi passer sammen på alle måter og jeg elsker han og nærhet. Bare ikke sex. Problemet er at jeg ikke blir i humør. Aldri.

Hva tenker du om hvordan han skal få dekket sexbehovet sitt da? 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, mammaemma skrev:

Få tips hos sexolog eller noe. Skader ikke å prøve å få sex lyst. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om hvordan han skal få dekket sexbehovet sitt da? 

Det er det jo han som må finne ut av?

Skrevet

Ts, dette må du snakke med partner om fortest mulig og bli enig om å gå fra hverandre eller oppsøke hjelp. Ellers er jeg ganske sikker på at han blir utro i nærmeste fremtid eller uansett forlater deg.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tittet litt på det har skrevet tidligere. Du har en sånn fra Før,  fått barn nr 2 med ny far. Og så stiller du dette spørsmålet. 

Ikke til å tro.

Har begge barna med min nåværende kjæreste:)

Skrevet
1 minutt siden, mammaemma skrev:

Det er det jo han som må finne ut av?

Om han vil bli, så blir han.

Selv hadde jeg ikke villet. Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å finne en som ikke var interessert i sex, så kan dere leve sammen som venner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...