Gå til innhold

Ligger man det opp til det selv om man får dickpic?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry for å lang enda en tråd om dette, men jeg lurer på hva folk tenker om det. Vi jenter har jo gjort det helt klart at vi ikke liker å få dickpics når vi ikke spør om det. Mulig det er noen jenter som ikke har noe imot det, men jeg tolker det slik at vi stort sett ikke vil få dem med mindre vi har sagt at vi vil ha dem. 
Kameraten min mener at man ligger opp til å få disse bildene om man kommuniserer med mennesker på nettet man ikke vet hvem er. Han mener ikke at det er greit, men at man må akseptere at det kan skje. Så hvis man får et bilde, så ignorer man personen og går videre med livet. Han mener at hvis man klager om det så er det sutring i noe man har lagt opp til selv med å ligge til fremmede på sosiale medier. 

Vi hadde en diskusjon rundt dette, og vi ble vel enige om at vi er litt uenige om dette. Vi er enige i at man ikke bare sender slike bilder til fremmede, men han mener også at det er sånn man vet kan skje på nett, så da er det bare sånn. Jeg lurer på om menn har en ganske annen opplevelse av hva det vil si å få tilsendt nakenbilde av fremmede. Jeg hadde blitt dritsur om jeg chatta med noen og de bare sendte meg et bilde av tissen sin. 

Anonymkode: 6c62c...a60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan også si at han har fått nakenbilder selv som han ikke nødvendigvis ville ha. Men han bare ignorer det, og gir beskjed om at det ikke er greit. 

Skrevet

Menn må lære seg at vi ikke liker det og respektere dette. Vi kvinner skal ikke tilpasse iss deres seksualitet. De er langt mer visuelle og er allerede kåte når de tar bildet. Det er ikke gitt at mottaker er kåt.

Når jeg flørter med en fremmed på en bar, ber jeg da om et klyp i puppen eller et dask på rumpa? Nei, da så....

• Liker 12
Skrevet
8 minutter siden, Rotemor skrev:

Menn må lære seg at vi ikke liker det og respektere dette. Vi kvinner skal ikke tilpasse iss deres seksualitet. De er langt mer visuelle og er allerede kåte når de tar bildet. Det er ikke gitt at mottaker er kåt.

Når jeg flørter med en fremmed på en bar, ber jeg da om et klyp i puppen eller et dask på rumpa? Nei, da så....

Enig. Jeg syntes ikke man skal bare godta det og si, "Ja, sånn er det på sosiale medier. Ikke prat med fremmede hvis du ikke kan takle et penisbilde." Jeg mener at det ikke er sutring når vi sier det gang på gang at vi ikke liker det. At enkelte menn har en forestilling i hodet sitt om at kvinner blir tent av det, det får være deres problem. Vi må få lov til å si ifra i media at det ikke er greit. Jeg syntes ikke at det er feil å føle seg krenket når andre blotter seg på den måten.

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg syntes ikke man skal bare godta det og si, "Ja, sånn er det på sosiale medier. Ikke prat med fremmede hvis du ikke kan takle et penisbilde." Jeg mener at det ikke er sutring når vi sier det gang på gang at vi ikke liker det. At enkelte menn har en forestilling i hodet sitt om at kvinner blir tent av det, det får være deres problem. Vi må få lov til å si ifra i media at det ikke er greit. Jeg syntes ikke at det er feil å føle seg krenket når andre blotter seg på den måten.

Menn kan ikke få begge deler! De kan ikke både ønske at kvinner skal møte dem på Tinder og samtidig forlange å prakke på oss pikkbilder; hvis dette er vanskelig for dem så får de pelle seg av tinder eller sende til hverandre..... Det forundrer meg stort at de viser så liten forståelse for kvinners seksualitet.

• Liker 8
Skrevet

En annen ting er at det faktisk er straffbart å sende disse bildene. Det kommer inn under loven om blotting, og blotting er faktisk ulovlig. Det vil si at det å vise fram kjønnsorganet sitt til fremmede som ikke har bedt om det, er ulovlig. Og dette kan anmeldes som blotting. 

Anonymkode: e87bd...f4e

• Liker 9
Skrevet

Ulovlig eller ikke, men slik samfunnet har blitt, mener jeg hver enkelt faktisk ta litt ansvar hvor lett tilgjengelig man stiller seg. (Jeg mener ikke noe noe direkte vedr dickpics, men på generell basis!) 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, MrGentlemann skrev:

Ulovlig eller ikke, men slik samfunnet har blitt, mener jeg hver enkelt faktisk ta litt ansvar hvor lett tilgjengelig man stiller seg. (Jeg mener ikke noe noe direkte vedr dickpics, men på generell basis!) 

Jo, jeg mener at man skal stille seg kritisk til folk generelt på internet. Så jeg ligger ikke ut informasjon om meg selv, og jeg gir ikke snapchat til folk som ber om det hvis jeg ikke vet hvem de er. Vi vet jo hva man kan få. Samtidig så tenker jeg at det må gå an å gi beskjed at man ikke syntes det er greit og at man føler seg krenket, uten at man da skal "sutre" over det. Man kan jo si "Ja, sånn er det, men jeg liker det ikke og jeg skulle ønske det tok slutt." 
Det er litt sånn som når man skriver sin mening i kommentarfeltet på en nyhetssak. Du kan forvente deg å få netthets, men det . må være lov å klage på det, og man skulle ønske at alle på internet var snille og høfflig mot hverandre.

Skrevet

Om jeg sier hei til noen på butikken så syns jeg ikke at jeg skal forvente at de slenger ut pikken og heller være glad om de ikke gjør det. Blir feil måte å se det på. Viser bare hvor egoistisk tankegangen på mange menn kan være.

Anonymkode: 2b8e2...366

• Liker 13
Skrevet

Hei 

Hei! 

Hvordan går det med deg i kveld da? 

Joda, sitter å ser tv.. Slapper av etter lang dag😊

DICKPICK 

*ignorerer den ukjente mannen *

Jada, la nok opp til den selv gitt! 

• Liker 8
Skrevet

Jeg tenker at noen MÅ ha respondert positivt på dickpics en eller annen gang, hvis ikke er det ingen som hadde sendt det. Problemet er at det er ingen som kjenner henne, er venninne med eller har snakket med den dama som sier "Yes, please!". Så hvem er hun? Det lurer jeg på... :vetikke:

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Arktis skrev:

Jeg tenker at noen MÅ ha respondert positivt på dickpics en eller annen gang, hvis ikke er det ingen som hadde sendt det. Problemet er at det er ingen som kjenner henne, er venninne med eller har snakket med den dama som sier "Yes, please!". Så hvem er hun? Det lurer jeg på... :vetikke:

Når jeg finner henne så skal hu få ei knehøne! 🤣

• Liker 4
Skrevet

Legaliser nakenhet! Man bør kunne gå rundt med dåsa eller kuken ute uten å bli bøtelagt.

Makan til religiøs moralisme må man til Saudi Arabia for å finne.

Hvorfor ser ikke folk dobbeltmoralen? Når en islamistkvinne må ha på seg et sjal er det et overgrep. Når jeg må ha på meg bukser er det en selvfølge? ABSURD!

Hvis kvinner ikke kan oppføre seg med et kjønnsorgan eksponert er det noe de må håndtere. Jeg burde ikke måtte dekke meg til på grunn av deres kjønnsdrifter. Hvis dere ikke klarer å beherske dere får dere skaffe dere hjelp.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Legaliser nakenhet! Man bør kunne gå rundt med dåsa eller kuken ute uten å bli bøtelagt.

Hvorfor ser ikke folk dobbeltmoralen? Når en islamistkvinne må ha på seg et sjal er det et overgrep. Når jeg må ha på meg bukser er det en selvfølge? ABSURD!

Hvis kvinner ikke kan oppføre seg med et kjønnsorgan eksponert er det noe de må håndtere. Jeg burde ikke måtte dekke meg til på grunn av deres kjønnsdrifter. Hvis dere ikke klarer å beherske dere får dere skaffe dere hjelp.

Hvis du hadde fått det igjennom, og det plutselig hadde gått masse nakne menn rundt med pikken ute, da hadde jeg prøvd å få resten av Kvinne-Norge til å starte vår egen kvinnelandsby. Da kunne dere bare gått rundt med pikken løst UTEN OSS KVINNER. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Chiyo skrev:

Hvis du hadde fått det igjennom, og det plutselig hadde gått masse nakne menn rundt med pikken ute, da hadde jeg prøvd å få resten av Kvinne-Norge til å starte vår egen kvinnelandsby. Da kunne dere bare gått rundt med pikken løst UTEN OSS KVINNER. 

Nakenhet er helt naturlig. Hvorfor blir du støtt av noe som er helt naturlig?

• Liker 1
Skrevet

Nei. 
Har vurdert å poste bilder av menn sin kukker på homseforum med link til deres dating profil... vurderer dette kraftig. 
Så kan menn klandre seg selv for at de slenger bilder online uten å tenke seg om.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Arktis skrev:

Du har rett i det. Det er damer som liker det. Var jo ei her inne som for en tid siden skrev at hun ville ha, men desverre ikke fikk noen. 

Problemet er likevel at selv om noen damer liker det, så er det ikke noe en sender uoppfordret uansett. En gjør bare ikke det, og det er veldig rart at de idiotene som gjør det ikke forstår det. Jeg tør nok tippe at de aller fleste av oss avskyr det. 

Anonymkode: aec92...536

• Liker 3
Skrevet

Ingen jenter jeg kjenner setter pris på å få bilder av kjønnsorganer rett opp i fleisen. Men det er stor forskjell på hvordan de håndterer det. Når man er interessert i gutten/mannen, så er det lett å "spille med" på hans seksuelle premisser fordi de gjerne ønsker et forhold. Ja, alle burde vært flinkere til å si klart ifra at sånne bilder ikke er greit, men det er ikke alltid så lett, spesielt om man kjenner vedkommende. 

Ubehagelig er det uansett . så bare slutt med det!

Anonymkode: 80ebe...b16

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Hva nøyaktig har dette med saken en diskuterer her å gjøre? 

Anonymkode: aec92...536

• Liker 1
Skrevet

Disse mennene har da fått kontaktinfoen deres på et vis. Kanskje være mer kritisk til hvem man gir det til?

Anonymkode: 86b89...672

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...