Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke i hvilken kategori jeg skal poste dette i, men... Jeg bor i en leilighet med 1 leilighet nede, 1 i midten og 1 over. Jeg bor i midten, å får bråk fra begge ender. Men personen som bor under spiller dunkende musikk døgnet rundt, alt fra kl 15 til kl 23/00. Dette er utroolig slitsomt, får aldri slappa av ordentlig når jeg kommer hjem fra jobb rundt 16-17 da det spilles fra jeg kommer hjem til jeg skal legge meg, av og til også når jeg prøver å sove. Hvor går grensa? Har jeg lov til å klage på musikken når det som regel ikke spilles på nattetid, men fram til den tiden som det skal være stille (23:00)? Er bare et så stort irritasjonsmoment at dette er hver eneste dag, og flere timer konstant hver gang det spilles.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt hvordan det føles, hadde det slikt på en studentbolig hvor det var dunkemusikk rundt meg konstant. Selv om jeg hørte på min egen musikk når jeg leste hørte jeg musikken deres gjennom, og det var umulig å lokalisere grunnet så mange rom/leiligheter. Jeg endte opp med å være minst mulig hjemme og lese hele dagen og kvelden på universitetet, men verst var det på søndager når jeg bare ville slappe av og ha det stille. Jeg flyttet etterhvert, ser egentlig ikke noen annen løsning, enn om du kan vite hvem det er og snakke med han/hun.  

Anonymkode: dc9a5...d71

Skrevet

Jeg forstår frustrasjonen din! 

Det er ikke sikkert at naboen din er klar over at det er såpass lytt mellom etasjene, du kan jo snakke med de og spørre om de kan dempe musikken, og se om det hjelper i første omgang?

Skrevet

Har du prøvd å snakke med dem?

Anonymkode: ee918...208

Skrevet

Som andre sier, så må du jo gjerne kommunisere at du synes det er mye bråk, men ville anbefalt deg å tenke på hvor du bor først. Bor du et sted som er dårlig isolert der lyd siver igjennom veggene? Leier du istedenfor å eie? Bor du et sted der det er mye unge mennesker rundt? barnefamilier rundt? etc. 

Hvis du bor et sted der du leier, så vil det faktisk kanskje være lettere å flytte til et stillere sted(bedre vegger eks, eller ikke i studentbolig). Om du eier, så er du der jo mye mer permanent å da ville jeg ihvertfall anbefalt deg å si ifra, kanskje de også tørr å si ifra om du bråker og? Er du i en studentbolig så er det dessverre nye folk som flytter inn i ny og ned, og om du sier ifra så er det kanskje ikke lenge før det kommer en som bråker og man må si i fra igjen?

Dette er alltid et kjipt dilemma fordi vi synes det er vanskelig å 1. si ifra til naboene fordi vi ofte ikke vil være til bry eller virke klagende(ens), 2. ikke si ifra, men fortsette å irritere oss over det.

Dette er et dilemma flere naboer har! Husker vi hadde en nabo forrige stedet jeg bodde som bestemte seg for å teste bassen sin klokken 3-4 om natten. Da var jeg ganske så sliten og irritert :P 

Anonymkode: 93297...dd9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...