Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #1 Del Skrevet 27. mars 2005 Er det noen som har gått til psykolog og fått noen tips om Hvordan man kan kvitte seg med plagsom paranoia? Jeg lider veldig, men har ikke råd til psykolog. Jeg er alltid paranoid om alt! For eksempel: - Jeg setter meg alltid i bakerste vogn i et tog i tilfelle det skulle kræsje. - Jeg velger alltid å bo (sove over) på et sted der jeg har lett rømingsvei i tilfelle det skulle begynne å brenne og jeg leser alltid evakuerings instruksjonene. - Jeg sliter med angst om jeg utsettes for situasjoner der jeg ikke har full kontroll - jeg tror folk ler av meg hvis jeg hører noen le i nærheten - jeg er kjempe redd for voldtekt klarer ikke å sove alene og hvis noen ringer på svarer jeg aldri om jeg ikke på forhånd vet hvem det er -hvis jeg ser muslimer på fly får jeg vondt i magen fordi de kan være terrorister. På båt pugger jeg rednings instruksjonene og teller liv vester -Hvis det lukter bensin får jeg panikk. osv..osv.. Lista er lang. Jeg innrømmer at det er slitsomt å leve med så mye frykt, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Jeg lider også av spesifikke fobier. Hundefobi, aracnofobi, og klaustrofobi. Håper noen har tips å komme med, jeg setter pris på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 28. mars 2005 #2 Del Skrevet 28. mars 2005 Hei! Egentlig så virket det på meg som om du har mye angst, at kanskje det er de som plager deg mest? Jeg vet ikke. Men tema er litt vanskelig, forstår at det er tungt for deg. Mentalhelse har en hjelpe telefon, nummeret står under viktige nummer i tlf katalogen, ring dit, jeg tror de kan hjelpe deg. Aurora er også en tlf for psykisk helse. Håper du tar kontakt med noen slike steder, det er anonymt og ingen får vite det, om ikke du vil selv. Det er så flott og konstruktivt når man er der du er, at man forsøker å gjøre noe med det, du må fortsette med det!!! Ønsker det lykke til, du er godt på vei bare med å skrive hit om det, det er kjempe bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå