Gå til innhold

Bioheks!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter i en lignende situasjon som i en annen tråd her, nemlig at mor plutselig ikke vil ha ungene i jula likevel. Her er likevel forskjellen at far og mor har 50/50, jeg har ikke barn, og vi har ingen fellesbarn. I tillegg har mor kranglet seg til at hun skal ha ungene hver jul ettersom jeg ikke vil ha en fellesmiddag med mor og hennes nye mann på julaften de julene ungene egentlig skulle vært her. Det ble for tøft for henne å ikke kunne spise julemiddag med barna 😛 

Nå har vi bestilt tur i jula og vi hadde knapt nok rukket å fortelle ungene det før mor sendte en sms om at hun ikke kunne ha dem. Far ringte henne og hun hadde ikke noen annen god grunn enn at hun hadde for mye å gjøre. Da far sa at hun fikk fortelle dem det da, så svarte hun at det uansett var hans jul nå. Alt kuliminerte i en stor krangel dem imellom hvor mor truet med at barna ble å feire julaften alene (de er 11 og 13) om far ikke tok dem. 

Jeg så det var en tidligere som skrev om stehekser, men for meg virker det å være langt tettere mellom bioheksene :(

Anonymkode: 118fb...192

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars barn 😢

• Liker 17
Skrevet

Aner ikke hva «Bioheks» betyr. Er det en kvinne med barn som jobber som biolog?

• Liker 16
Skrevet
17 minutter siden, Rotemor skrev:

Aner ikke hva «Bioheks» betyr. Er det en kvinne med barn som jobber som biolog?

Bio = biologisk mor (ikke stemor/steheks)

Heks = det moren blir kalt

Jeg er ikke TS

Anonymkode: 472c2...de6

• Liker 4
Skrevet (endret)
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bio = biologisk mor (ikke stemor/steheks)

Heks = det moren blir kalt

Jeg er ikke TS

Anonymkode: 472c2...de6

Mammaen altså... Eller mor/moren.

Endret av Rotemor
  • Liker 6
Skrevet

Men da handler det jo ikke om at mor ikke vil, hun må vel jobbe eller noe annet. Dere bestilte tur til dere og barna da, regner jeg med? Ettersom det er far sin jul i år.

Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil spise middag med mor og stefar? Ungene syns vel at det hadde vært kjempestas! 

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, Sola* skrev:

Men da handler det jo ikke om at mor ikke vil, hun må vel jobbe eller noe annet. Dere bestilte tur til dere og barna da, regner jeg med? Ettersom det er far sin jul i år.

Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil spise middag med mor og stefar? Ungene syns vel at det hadde vært kjempestas! 

Eeehh...leste du innlegget i det hele tatt???

Anonymkode: 0ccf2...e92

• Liker 12
Skrevet

Hvorfor nekter du at dere spiser julemiddag med mor og hennes mann? 

• Liker 7
Skrevet

Stakkars barn. Håper virkelig ikke de forsto at mor og far kranglet om å ikke ha dem i julen. 

Anonymkode: b6bfd...fe7

• Liker 11
Skrevet

Far ble vel glad? Feire jul med barna må jo være supert for han! Eller? 

• Liker 7
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eeehh...leste du innlegget i det hele tatt???

Anonymkode: 0ccf2...e92

Jeg leste innlegget ja! Men dersom mor nå plutselig ikke vil ha dem, og sier dem blir alene på julaften dersom far ikke kan ha dem så må vel mor jobbe (slik jeg tolker det). Dessuten så er det jo fars jul i år står det i hi. Da burde jo far og stemor bestilt tur til seg og ungene.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sitter i en lignende situasjon som i en annen tråd her, nemlig at mor plutselig ikke vil ha ungene i jula likevel. Her er likevel forskjellen at far og mor har 50/50, jeg har ikke barn, og vi har ingen fellesbarn. I tillegg har mor kranglet seg til at hun skal ha ungene hver jul ettersom jeg ikke vil ha en fellesmiddag med mor og hennes nye mann på julaften de julene ungene egentlig skulle vært her. Det ble for tøft for henne å ikke kunne spise julemiddag med barna 😛 

Nå har vi bestilt tur i jula og vi hadde knapt nok rukket å fortelle ungene det før mor sendte en sms om at hun ikke kunne ha dem. Far ringte henne og hun hadde ikke noen annen god grunn enn at hun hadde for mye å gjøre. Da far sa at hun fikk fortelle dem det da, så svarte hun at det uansett var hans jul nå. Alt kuliminerte i en stor krangel dem imellom hvor mor truet med at barna ble å feire julaften alene (de er 11 og 13) om far ikke tok dem. 

Jeg så det var en tidligere som skrev om stehekser, men for meg virker det å være langt tettere mellom bioheksene :(

Anonymkode: 118fb...192

Ta ungene med på tur da vel!

Anonymkode: 53a39...f86

Skrevet

Hvor mange unger er det i dette landet som går rundt og føler seg uønsket i sine egne hjem? Til og med på julaften.....😢

disse menneskene burde fått prøvd seg noen år som ufrivillig barnløse. Kanskje det hadde lært dem å sette pris på ungene sine? 

Og denne debatten om terminologi blir bare helt latterlig! Man behøver ikke fyre opp med slike inflammatoriske beskrivelser hverken den ene el andre veien for å få frem poenget sitt. Det er ikke en krig som r skal vinnes av enten biologiske foreldre eller bonusforeldre. Det er kun ungene som skal gå ut av disse vanvittige familiekonstellasjonene med både psyken og barndommen i behold. 

Jeg blir helt matt av dere....

Anonymkode: d764e...a12

• Liker 10
Skrevet

Ærlig talt, dere forstår vel hva TS ville frem til?

Mor har insistert på å ha barna i julen hvert eneste år. TS og far bestiller seg ferie, siden mor skal ha barna også i år. ETTER at ferien er bestilt slår mor seg vrang og krever at far skal ta barna likevel. 

Dere skjønner vel frustrasjonen til TS dere også? Eller er dere så opphengt i at hun er en stemor at det er umulig å sette seg inn i hennes situasjon?

• Liker 38
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt, TS. Jeg kunne skrive flere bøker om emnet: biologisk mamma som ikke vil ha barna sine når det ikke passer henne!

Anonymkode: 400ab...06f

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror jeg ville straffet mor litt, og hatt en fin jul i prosessen. 

Dere har vel avbestillingsforsikring siden han har to barn? Avbestill turen, bestill en annen tur (rimeligere, annen destinasjon eller samme) og ta de med dere. 

Mor tror hun ødelegger ferien deres og "mister" julaften, men ødelegger for seg selv en hel uke i stedet. 

Anonymkode: 02538...432

• Liker 18
Skrevet

Enig med AB over. 

Ville gitt ungene en julaften de aldri glemmer! Slik at alle de andre julene ville dem sagt til mor at dem vil feire med dere :)

hun tror hun ødelegger deres julaften, men ikke la henne :)

• Liker 11
Skrevet
24 minutter siden, Sirah skrev:

Ærlig talt, dere forstår vel hva TS ville frem til?

Mor har insistert på å ha barna i julen hvert eneste år. TS og far bestiller seg ferie, siden mor skal ha barna også i år. ETTER at ferien er bestilt slår mor seg vrang og krever at far skal ta barna likevel. 

Dere skjønner vel frustrasjonen til TS dere også? Eller er dere så opphengt i at hun er en stemor at det er umulig å sette seg inn i hennes situasjon?

Situasjonen er enkel å forstå. Men hun fortjener ikke råd med det utspillet der....

Anonymkode: 4b8ff...a3f

• Liker 2
Skrevet

Ts: mannen din må ta ansvar for situasjonen og ordne opp på best mulig måte for alle sine barn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...