jenta98 Skrevet 13. november 2018 #1 Skrevet 13. november 2018 Hei! jeg tar privatist påbygg på NKI nettstudier. Jeg lurte da på om andre her har erfaring angående privatist eksamner? Hvordan foregår det og hvordan er de ulike fagene?
AnnaS87 Skrevet 13. november 2018 #2 Skrevet 13. november 2018 Hvilke fag tar du? Har tatt noen selv for noen år siden, både muntlig og skriftlige. Av erfaring er det lurt å lese mer på noen fag enn andre, mens bla. noen av de muntlige har du mulighet med litt faglig tyngde samt en god dose "prateferdigheter" mulighet å få gode karakterer på å vise at du kan reflektere deg frem til et svar.
agnesbjercke Skrevet 13. november 2018 #3 Skrevet 13. november 2018 2 minutter siden, jenta98 skrev: Hei! jeg tar privatist påbygg på NKI nettstudier. Jeg lurte da på om andre her har erfaring angående privatist eksamner? Hvordan foregår det og hvordan er de ulike fagene? Hva tar du opp da? Skal ha 6 nå nov/des. Hadde engelsk muntlig + skriftlig + historie ifjor. Skal ha matte, norsk (skriftlig+muntlig+sidemål), sosSosog av alle ting KROPPSØVNING 😄 haha
jenta98 Skrevet 13. november 2018 Forfatter #4 Skrevet 13. november 2018 Akkurat nå, agnesbjercke skrev: Hva tar du opp da? Skal ha 6 nå nov/des. Hadde engelsk muntlig + skriftlig + historie ifjor. Skal ha matte, norsk (skriftlig+muntlig+sidemål), sosSosog av alle ting KROPPSØVNING 😄 haha Jeg tar alle fagene. Forbedre karakterene.. Hvordan var historie muntlig ? Vi har heldigvis ikke engelsk vg3 på påbygg! puuhh!
agnesbjercke Skrevet 13. november 2018 #5 Skrevet 13. november 2018 (endret) haha står påbygg ja. Så litt fort. Du ta alt som privatist ja. Mye av det samme som meg da:) spennende. Jeg har det jo fra vis men har strøket i ett par fag + dårlige karakterer i mye som skal forbedres Endret 13. november 2018 av agnesbjercke
agnesbjercke Skrevet 13. november 2018 #6 Skrevet 13. november 2018 Akkurat nå, jenta98 skrev: Jeg tar alle fagene. Forbedre karakterene.. Hvordan var historie muntlig ? Vi har heldigvis ikke engelsk vg3 på påbygg! puuhh! Det gikk overraskende bra! Jeg har ikke veldig klisterhjerne men fikk om noe som interesserer meg så da gikk et bra.
jenta98 Skrevet 13. november 2018 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2018 Akkurat nå, agnesbjercke skrev: haha står påbygg ja. Så litt fort. Du ta alt som privatist ja. Mye av det samme som meg da:) spennende. Jeg har det jo fra vis men har strøket i ett par fag + dårlige karakterer i mye som skal forbedres Strøk i matte og gym når jeg gikk påbygg, men jeg meldte meg ut på grunn av læreren. Dumme meg ! haha. Forstår ikke hvordan jeg skal klare matte alene!
agnesbjercke Skrevet 13. november 2018 #8 Skrevet 13. november 2018 1 minutt siden, jenta98 skrev: Strøk i matte og gym når jeg gikk påbygg, men jeg meldte meg ut på grunn av læreren. Dumme meg ! haha. Forstår ikke hvordan jeg skal klare matte alene! Uff ja jeg var gravid så hadde så mye fravær. Tok vekk norsk for å få mindre fravær. men skal du ta matte nå? Og kroppsøving? Men det er oppmøte for deg eller på nett det og?
jenta98 Skrevet 13. november 2018 Forfatter #9 Skrevet 13. november 2018 Ja skal det.. Tar eksamen til sommeren tenker jeg.. Gruer meg skikkelig!!! Det er bare nett 🙂 Så vet ikke hvordan eksamen er, den er det oppmøte på hvis det var det du tenkte på.
jenta98 Skrevet 13. november 2018 Forfatter #10 Skrevet 13. november 2018 13 minutter siden, agnesbjercke skrev: Uff ja jeg var gravid så hadde så mye fravær. Tok vekk norsk for å få mindre fravær. men skal du ta matte nå? Og kroppsøving? Men det er oppmøte for deg eller på nett det og? Ganske tøft hittil hehe ! Prøver selv å bli gravid nå så får håpe det ikke krasjer.
agnesbjercke Skrevet 13. november 2018 #11 Skrevet 13. november 2018 12 minutter siden, jenta98 skrev: Ja skal det.. Tar eksamen til sommeren tenker jeg.. Gruer meg skikkelig!!! Det er bare nett 🙂 Så vet ikke hvordan eksamen er, den er det oppmøte på hvis det var det du tenkte på. 1 minutt siden, jenta98 skrev: Ganske tøft hittil hehe ! Prøver selv å bli gravid nå så får håpe det ikke krasjer. Ja ihvertfall muntlige blir kalt inn i rom 30 min før sin tur, slik at man har 30 minutter på og notere, stikkord og planlegge. Da får man tema og oppgave. Veldig greit. Pp skriftlig har man jo gjerne 5 timers tid Så spennede. Det går nok bra Lykke til med familieforøkelse
AnnaS87 Skrevet 13. november 2018 #12 Skrevet 13. november 2018 Matte P1 og P2 var vært fall den gang lagt opp slik at den besto av 2 deler: del 1 uten hjelpemidler, del 2 kunne en bruke alt av hjelpemidler uten mulighet for kommunikasjonsmuligheter (jeg hadde med lærebøker og kalkulator). I tillegg måtte noen oppgaver gjøres på pc, som var et krav. Mulig alt gjøres på pc nå (?).
jenta98 Skrevet 13. november 2018 Forfatter #13 Skrevet 13. november 2018 1 minutt siden, agnesbjercke skrev: Ja ihvertfall muntlige blir kalt inn i rom 30 min før sin tur, slik at man har 30 minutter på og notere, stikkord og planlegge. Da får man tema og oppgave. Veldig greit. Pp skriftlig har man jo gjerne 5 timers tid Så spennede. Det går nok bra Lykke til med familieforøkelse Har man kun 30 minutter på seg når det gjelder muntlig? får man ikke vite tema før 30 min før?! 😮
agnesbjercke Skrevet 13. november 2018 #14 Skrevet 13. november 2018 Akkurat nå, jenta98 skrev: Har man kun 30 minutter på seg når det gjelder muntlig? får man ikke vite tema før 30 min før?! 😮 nei Mulig det er annerledes for deg igjennom nei, men det tror jeg nom egentlig gjelder alle Det var ikke så ille som det høres ut. Fikk litt panikk selv. Du leser deg jo nogenlunde opp på kompetansemålene og læreplanen. Og temaet blir jo noe av det 😄
jenta98 Skrevet 13. november 2018 Forfatter #15 Skrevet 13. november 2018 3 minutter siden, agnesbjercke skrev: nei Mulig det er annerledes for deg igjennom nei, men det tror jeg nom egentlig gjelder alle Det var ikke så ille som det høres ut. Fikk litt panikk selv. Du leser deg jo nogenlunde opp på kompetansemålene og læreplanen. Og temaet blir jo noe av det 😄 Mhm ikkesant. Får håpe på det beste da. Var du på en videregående skole, eller var det et lokale? Og hvordan var det med fordeling av eksamens dagene, kom alle etterhverandre? trodde man hadde en forbedredelsesdag ! hehe
agnesbjercke Skrevet 13. november 2018 #16 Skrevet 13. november 2018 1 minutt siden, jenta98 skrev: Mhm ikkesant. Får håpe på det beste da. Var du på en videregående skole, eller var det et lokale? Og hvordan var det med fordeling av eksamens dagene, kom alle etterhverandre? trodde man hadde en forbedredelsesdag ! hehe på en videregående skole de var ganske tette. Nå har jeg den 20,21, 26 og 4,5, 11 des
jenta98 Skrevet 13. november 2018 Forfatter #17 Skrevet 13. november 2018 Akkurat nå, agnesbjercke skrev: på en videregående skole de var ganske tette. Nå har jeg den 20,21, 26 og 4,5, 11 des Wow såpass ja.. får håpe jeg ikke får eksamen ved skolen jeg gikk på da, det hadde vært krise! haha 🙂 Ville ikke møtt de lærerene igjen dessverre. Får håpe det går fint, jeg gruer meg kjempe masse... Du får ha lykke lykke til!
agnesbjercke Skrevet 13. november 2018 #18 Skrevet 13. november 2018 1 minutt siden, jenta98 skrev: Wow såpass ja.. får håpe jeg ikke får eksamen ved skolen jeg gikk på da, det hadde vært krise! haha 🙂 Ville ikke møtt de lærerene igjen dessverre. Får håpe det går fint, jeg gruer meg kjempe masse... Du får ha lykke lykke til! Jeg valgte selv men det var jo via privatistweb;) haha uff ja får håpe du slipper det! Takk det samme 😄
jenta98 Skrevet 13. november 2018 Forfatter #19 Skrevet 13. november 2018 Akkurat nå, agnesbjercke skrev: Jeg valgte selv men det var jo via privatistweb;) haha uff ja får håpe du slipper det! Takk det samme 😄 Jeg skjønner. Vet ikke hvordan opplegg jeg får, må vel søke i januar Jeg begynte nå 10 oktober ca, og fikk svar fra lånekassen i dag. med 940 timer totalt, så får jeg kun støtte fram til sommeren.. Noe jeg syntes er rart, i og med at de timene vil tilsvare et helt skole år.. sÅ jeg burde vel fått støtte fram til høst eksamen?
agnesbjercke Skrevet 13. november 2018 #20 Skrevet 13. november 2018 1 minutt siden, jenta98 skrev: Jeg skjønner. Vet ikke hvordan opplegg jeg får, må vel søke i januar Jeg begynte nå 10 oktober ca, og fikk svar fra lånekassen i dag. med 940 timer totalt, så får jeg kun støtte fram til sommeren.. Noe jeg syntes er rart, i og med at de timene vil tilsvare et helt skole år.. sÅ jeg burde vel fått støtte fram til høst eksamen? Ja Hm det aner jeg ikke! Men du må ved søke på nytt pr semester eller en gang i året vil jeg tro. Derfor kanskje ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå