Gå til innhold

Er dette utnyttelse av fattige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.dagsavisen.no/oslo/hybeleier-pa-toyen-trues-med-mulkt-1.1232647

jeg fatter ikke. Disse damene velger selv å bo her, super sentralt i Oslo sentrum.  de kunne flyttet til Søndre Nordstrand og bodd bedre og større. Hadde dette vært studenter hadde ingen blunket en gang, dette hørtes ut som et helt vanlig studentkollektiv.  Denne utleieren tilbyr  en bolig som ingen tvinges til å leie. Som han sier, det var en dyr leilighet å kjøpe, og ingen har vel lyst til å tape penger. Det virker til å være en utbredt holdning at utleiere skal være litt investor og litt NAV🙄

Anonymkode: 6b76d...22d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de har alternativet å flytte tilbake til Somalia også. 

Anonymkode: 167f4...751

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dagsavisen.no/oslo/hybeleier-pa-toyen-trues-med-mulkt-1.1232647

jeg fatter ikke. Disse damene velger selv å bo her, super sentralt i Oslo sentrum.  de kunne flyttet til Søndre Nordstrand og bodd bedre og større. Hadde dette vært studenter hadde ingen blunket en gang, dette hørtes ut som et helt vanlig studentkollektiv.  Denne utleieren tilbyr  en bolig som ingen tvinges til å leie. Som han sier, det var en dyr leilighet å kjøpe, og ingen har vel lyst til å tape penger. Det virker til å være en utbredt holdning at utleiere skal være litt investor og litt NAV🙄

Anonymkode: 6b76d...22d

Dette! Jeg kjenner flere som bodde i lignende kollektiv som studenter og det var ingen som reagerte på det. Var jo helt normalt.

Ellers enig i at om damene vil ha bedre plass så får de flytte til et sted der de får flere kvadratmeter for pengene. Det er ikke en menneskerettighet å bo i Oslo sentrum, uansett om det er flykningen Fatima fra Somalia eller sykepleieren Silje fra Sunnmøre som klager over at prisen er for høy og antallet kvadratmeter for lite i forhold til prisen. 

Anonymkode: e54b2...c97

• Liker 4
Skrevet

Som en Oslokar, vil jeg si at somaliere er de mest bortskjemte rasister vi har i Norge. Ellers er de andre folk med forskjellige bakgrunn helt fine folk.

Anonymkode: baf8c...145

• Liker 2
Skrevet

Ble helt sjokkert av den artikkelen. Hva har han utleieren gjort for noe galt? La vær å leie da, hvis det er så stusselig. Så lenge det er brannsikkert og lovelig, så må da det være opp til hver enkelt om man har lyst til å bo sånn. De betaler jo ikke leien selv en gang, flytt og slutt å klag! 

• Liker 1
Skrevet

For min del spiller det ingen rolle hvem som bor der, men det som bekymrer meg er hva slags bomiljø man ender opp med dersom man lovlig kan bygge om og leie ut leiligheter på denne måten. Årsaken til at han nå får varsel om tvangsmulkt er jo da også nettopp at han har bygget om leiligheten på en måte som er ulovlig. 

Når det gjelder å utnytte fattige så bør vel ikke Oslo kommune kaste stein i glasshus. Så vidt jeg husker fra avisartikler jeg har lest så tar de seg mer enn godt betalt for å leie ut knøttsmå leiligheter. 

• Liker 3
Skrevet

Her er det vel at det har blitt gjort en ulovlig ombygning (både i forhold til både kommunen og borettslaget) som er hovedgrunnen til at han har fått klage og beskjed om å reverse endringene. 

Anonymkode: ced70...47b

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...