Duckie Skrevet 12. desember 2018 #41 Skrevet 12. desember 2018 4 minutter siden, funginger said: Ops, det forsvant visst. Var det ikke sånn at hun ikke kunne få barn pga blodmagien i første sesong eller noe? Slik er det i hvert fall i boka, tror jeg. Det er vel flere og flere som ikke "heier" på Dany lenger. Spoiler Det er usikkert i bøkene. I bøkene får profetiene mye mer plass, og mange mener at Mirri Maz Duur sin i stor grad er oppfylt. Husker ikke hele, men Quentyn dør i Essos (sun rises in the west, sets in the east), høsten kommer og Dothraki Sea tørker ut (when the seas run dry). Mange tror og at blødningene Dany har i siste bok er en abort, og at hun nå kan bli gravid igjen. Spoiler fra bøkene 👆 2
BerntHulken Skrevet 12. desember 2018 #42 Skrevet 12. desember 2018 16 timer siden, funginger skrev: Den siste sesongen var jo omtrent som fan fiction. Og da Jon og Dany hadde seg, huff, lenge siden jeg har sett noe så kleint og dårlig. Uansett gleder jeg meg til kommende sesong. Viktig å pleie nevø/tante-forholdet🤣
funginger Skrevet 12. desember 2018 #43 Skrevet 12. desember 2018 52 minutter siden, æøå* skrev: Viktig å pleie nevø/tante-forholdet🤣 Det er jo ikke det som er det verste med den scenen. Jeg tror aldri jeg har sett dårligere kjemi i en sexscene. Han bare kom inn døra også hadde de klein stille sex liksom. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #44 Skrevet 13. desember 2018 «Brienne» advarer: - Hele verden vil oppsøke hjelp etter siste episodehttps://www.dagbladet.no/kultur/brienne-advarer---hele-verden-vil-oppsoke-hjelp-etter-siste-episode/70563213 Har jeg ingen tro på. Anonymkode: e271e...a00 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #45 Skrevet 13. desember 2018 http://mentalfloss.com/article/554247/game-of-thrones-fan-theories-final-season Hva tror dere? 🤔 Anonymkode: 6d38b...1bb
Duckie Skrevet 14. desember 2018 #46 Skrevet 14. desember 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: http://mentalfloss.com/article/554247/game-of-thrones-fan-theories-final-season Hva tror dere? 🤔 Anonymkode: 6d38b...1bb Jeg synes det var den dårlig artikkel, de har skrevet navn feil (BaratheAn?!) og tatt ut idiotiske teorier random folk på Reddit har kommet med. Er Varys en merman slutter jeg å se på. Det var ikke bare Varys som lærte seg å fly fra sted til sted på null komma svisj i de senere sesongene. Flere ting stemmer dårlig overens med bøkene og. Cersei og barn: Spoiler F.eks. Cersei og barn. Ifølge profetien skal hun få tre barn, og de har hun fått. Den førstefødte sønnen hun snakker om i sesong 1 finnes ikke i bøkene, jeg mistenker at han ble inkludert som enda enda en indikator på "The seed is strong". Jeg tenker at enten er hun ikke gravid nå, bare benytter det som et middel for å holde Jaime på sin side, eller så vil barnet (og hun) dø før barnet blir født. Gendry har vel uansett et slags krav på tronen. Selv om han er en bastard er han den siste legitime kongens eldste sønn, så vidt vi vet. Ser uansett ikke for meg at han går med et stort ønske om å bli konge Cersei og Maesters: Spoiler Vi vet lite om hva Maesterne holder på med bak lukkede dører, enda mer i bøkene enn i serien. Vi vet jo at de driver med ett eller annet magisk med tanke på glasslysene fra boka. Og at Cersei samarbeider med maesterne på grunn av Qyburn henger ikke på greip, han har jo blitt kasta ut og har ikke noe med Citadellet å gjøre lengre. Basert på infoen vi har per nå gir teorien om at Cersei og Citadellet har dannet en anti-magisk allianse ikke noe mening for meg i hvert fall. Men Cleganebowl, det håper jeg vi får!
Aragorn ll Elessar Skrevet 14. desember 2018 #47 Skrevet 14. desember 2018 Nr 2 og 8 har jeg litt tro på kan skje
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #48 Skrevet 14. desember 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: http://mentalfloss.com/article/554247/game-of-thrones-fan-theories-final-season Hva tror dere? 🤔 Anonymkode: 6d38b...1bb Jeg fikk skikkelig troen på nr 10. etter å ha sett den tilhørende videoen!😮 Anonymkode: 908d7...b4d
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #49 Skrevet 14. desember 2018 On 12/12/2018 at 4:36 PM, Duckie said: Jeg synes "dødtiden" gjør det mer realistisk og at man da gjerne putter inn scener som viser karakterutvikling eller utvikling av forhold mellom karakterene. Dette mangler veldig i siste sesong synes jeg, noe av det beste med serien/bøkene er jo nettopp karakterene, hvordan de utvikler seg og forholder seg til hverandre. Det ble så heseblesende at de hopper fra ene scenen til den andre uten at man få tid til å fordøye det som skjer eller se på konsekvensene av det folk gjør. Og for meg ble tidsreisinga for drøy, sånn som i "Beyond the Wall". Gendry løper tilbake til muren, de sender en ravn til Dragonstone, og Dany dukker opp med dragene på null komma svisj mens gutta bare chiller litt på isflaket sitt så lenge liksom. Det er folk som har regnet på det at det vil ta ca 3 dager for isen å fryse, og at det er teknisk sett mulig for hun Dany å rekke opp til dem på 3 dager. Problemet mitt der er at de ikke viser at det går tid, så det virker nesten som om det bare går noen få timer. De skulle brukt noen minutter ekstra der med å vise at det faktisk gikk et par dager der, da hadde det blitt bedre Anonymkode: 59fb3...be2
Duckie Skrevet 14. desember 2018 #50 Skrevet 14. desember 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er folk som har regnet på det at det vil ta ca 3 dager for isen å fryse, og at det er teknisk sett mulig for hun Dany å rekke opp til dem på 3 dager. Problemet mitt der er at de ikke viser at det går tid, så det virker nesten som om det bare går noen få timer. De skulle brukt noen minutter ekstra der med å vise at det faktisk gikk et par dager der, da hadde det blitt bedre Anonymkode: 59fb3...be2 Jeg har lest intervjuer med de som lagde episoden, og konklusjonen der ble noe sånt som at det ikke var meningen man skulle overtenke det man så. Fair enough, men tydelig at produsentene ikke kjenner spesielt godt til GoT-fandomen med den kommentaren. :p Og hadde det bare vært det ene tidsproblemet hadde det vært greit nok. Problemet er at det skjer sånne rare ting hele tiden nå. Hele sesongen er full av tidsportaler og folk som dukker opp på ulogiske steder. Alltid uten at en eneste speider fra den andre siden har oppdaget de. Og i Beyond the Wall er det flere ting jeg og andre stusset over. Når Jon dreper en White Walker, dør alle wightsene - utenom en. Så praktisk! Når Viserion dør har WW plutselig med seg fine store kjeder de kan dra han opp av vannet med. Så praktisk igjen! Og de klarer fint å hente han opp fra vannet, selv om hele premisset for episoden er at wightsa ikke kan hoppe ut i vannet. Og Jon, som har vært i dagesvis (?) på et isflak, og burde være ganske kald, faller uti vannet, ligger der en stund, og så svømmer han opp og stabler seg på bena igjen. No problemo! Selv med store mengder klær som ville ha blitt fylt med vann og blitt rimelig tungt. I den forbindelse kan man jo også nevne Jaime og hans badetur i full rustning, også uproblematisk å komme seg opp av vannet igjen. Og så dukker Benjen helt tilfeldig opp og redder dagen. GoT ble kjent for å være serien hvor alle kan dø, og hvor man aldri vet hva som skjer. Etter at Jon kom tilbake har han fått for mye plot-armour til at de mest dramatiske scenene med han har noen virkning lengre. Det var vel ingen som trodde at han faktisk ikke kom til å komme seg opp av vannet og hjem igjen i den episoden. 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 14. desember 2018 #51 Skrevet 14. desember 2018 Jeg har siden begynelsen alltid ment at Game of Thrones ( En sang av Is og Ild) er historien om hvordan Huset Targaryen tar tilbake tronen. Og jeg tror ikke det er Daenerys som kommer til å sitte der når det er over men nevøen hennes Aegon Targaryen bedre kjent som Jon Snow som kommer til å sitte på tronen når det er over. Det er min teori en teori jeg antar det også er mange andre som har. Men egentlig er jeg ikke så nøye på hvem som ender opp på tronen mann eller kvinne bare det ikke er Cersei
funginger Skrevet 17. desember 2018 #52 Skrevet 17. desember 2018 På 14.12.2018 den 17.03, Duckie skrev: Jeg har lest intervjuer med de som lagde episoden, og konklusjonen der ble noe sånt som at det ikke var meningen man skulle overtenke det man så. Fair enough, men tydelig at produsentene ikke kjenner spesielt godt til GoT-fandomen med den kommentaren. 😛 Og hadde det bare vært det ene tidsproblemet hadde det vært greit nok. Problemet er at det skjer sånne rare ting hele tiden nå. Hele sesongen er full av tidsportaler og folk som dukker opp på ulogiske steder. Alltid uten at en eneste speider fra den andre siden har oppdaget de. Og i Beyond the Wall er det flere ting jeg og andre stusset over. Når Jon dreper en White Walker, dør alle wightsene - utenom en. Så praktisk! Når Viserion dør har WW plutselig med seg fine store kjeder de kan dra han opp av vannet med. Så praktisk igjen! Og de klarer fint å hente han opp fra vannet, selv om hele premisset for episoden er at wightsa ikke kan hoppe ut i vannet. Og Jon, som har vært i dagesvis (?) på et isflak, og burde være ganske kald, faller uti vannet, ligger der en stund, og så svømmer han opp og stabler seg på bena igjen. No problemo! Selv med store mengder klær som ville ha blitt fylt med vann og blitt rimelig tungt. I den forbindelse kan man jo også nevne Jaime og hans badetur i full rustning, også uproblematisk å komme seg opp av vannet igjen. Og så dukker Benjen helt tilfeldig opp og redder dagen. GoT ble kjent for å være serien hvor alle kan dø, og hvor man aldri vet hva som skjer. Etter at Jon kom tilbake har han fått for mye plot-armour til at de mest dramatiske scenene med han har noen virkning lengre. Det var vel ingen som trodde at han faktisk ikke kom til å komme seg opp av vannet og hjem igjen i den episoden. Enig, etter at de ikke lenger kunne hente fra bøkene har serien blitt mer som en alminnelig fantasy serie og ikke det politiske dramaet det var i begynnelsen. Den siste sesongen var totalt forutsigbar. På 14.12.2018 den 17.10, Aragorn ll Elessar skrev: Jeg har siden begynelsen alltid ment at Game of Thrones ( En sang av Is og Ild) er historien om hvordan Huset Targaryen tar tilbake tronen. Og jeg tror ikke det er Daenerys som kommer til å sitte der når det er over men nevøen hennes Aegon Targaryen bedre kjent som Jon Snow som kommer til å sitte på tronen når det er over. Det er min teori en teori jeg antar det også er mange andre som har. Men egentlig er jeg ikke så nøye på hvem som ender opp på tronen mann eller kvinne bare det ikke er Cersei Jeg ser det ikke som en selvfølge at noen ender opp på tronen. Et alternativ er jo at kongeriket blir delt igjen.
Aragorn ll Elessar Skrevet 17. desember 2018 #53 Skrevet 17. desember 2018 31 minutter siden, funginger skrev: Jeg ser det ikke som en selvfølge at noen ender opp på tronen. Et alternativ er jo at kongeriket blir delt igjen. Ja det kan også skje.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #54 Skrevet 24. desember 2018 Mindre enn fire måneder igjen! Anonymkode: 297d6...ab5
jabx Skrevet 24. desember 2018 #55 Skrevet 24. desember 2018 Håper det blir litt mindre Hollywood-klisjeaktig da. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #56 Skrevet 27. desember 2018 Gleder meg til april. Hadde tenkt å se meg opp på ses 1-7 som jeg har på bluray men det tar for mye tid,vil heller bruke tiden på ting jeg ikke har sett. Men hører fast på Filmpolitiets GOT podcast da,annbefales alle som digger serien.https://radio.nrk.no/podkast/game_of_thrones-podkasten/nrkno-poddkast-26622-146725-21122018090000 Anonymkode: c4009...47c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #57 Skrevet 8. januar 2019 Har det fremdeles ikke kommet noen nøyaktig dato enda? April 2019 er fremdeles det siste jeg har hørt iallefall. Anonymkode: 297d6...ab5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå