AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #1 Skrevet 13. november 2018 Via helsenorge kan man kontakte legekontor, og få tilsendt svar på henvendelser. Kan man stille spørsmål til legen også? Eks. Doseringspørsmål, forverring av medisiner (ved kronisk sykdom) osv. Eller forventes det en time for slike ting? Anonymkode: 521af...f4c
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #2 Skrevet 13. november 2018 Selvfølgelig bør alle leger kunne kontaktes digitalt for faglige spørsmål av en hver art. Helseinformasjon er en viktig oppgave, og alle spørsmål bør være fyldig besvart innen 2-3 dagers tid. Dersom det kreves større utredninger fra legen som vil kreve mangfoldige timers arbeid, kan lengre responstid tolereres. Ingen bør dog akseptere å vente mer enn en uke, uansett hva som er etterspurt. Anonymkode: 8c7a3...44f 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #3 Skrevet 13. november 2018 Mitt legekontor har pasientsky, der kan du sende spørsmål til lege, og så får du svar innen fem dager. Det koster det samme som en vanlig konsultasjon, så har du ikke frikort må du betale egenandel. Anonymkode: cc3e4...92b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #4 Skrevet 13. november 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig bør alle leger kunne kontaktes digitalt for faglige spørsmål av en hver art. Helseinformasjon er en viktig oppgave, og alle spørsmål bør være fyldig besvart innen 2-3 dagers tid. Dersom det kreves større utredninger fra legen som vil kreve mangfoldige timers arbeid, kan lengre responstid tolereres. Ingen bør dog akseptere å vente mer enn en uke, uansett hva som er etterspurt. Anonymkode: 8c7a3...44f Hm, dette fikk ikke jeg av min fastlege. Fikk kun beskjed om å bestille time i en melding der, selv om jeg tok opp en problemstilling som var kjent og snakket om før. Ingen svar på spørsmålene mine. Var ganske frustrerende, fordi det tok flere dager før svar og noen uker før jeg får time. Anonymkode: ab219...dd3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #5 Skrevet 13. november 2018 Gleder meg til at leger kommer ut av steinalderen og tar i bruk teknologi. Mer effektivt for alle, så får de mer tid som de alltid klager over at de ikke har Anonymkode: fb515...703
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå