Gå til innhold

Har du mottatt voldsoffererstatning i nyere tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Lurte på om du fikk pengene på konto før brevet om at saken er ferdigbehandlet kom? Eller hørte du fra advokat før pengene var oversendt ? 

Anonymkode: 47c1f...605

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Skrevet

.

Skrevet

Har du det? 

Anonymkode: 0a29c...596

Skrevet

Jeg fikk for to år siden. Hvis jeg husker korrekt, så ringte advokaten meg og fortalte at jeg fikk det innvilget, fikk så et skriv fra kontoret for voldsoffererstatning. Tok så 2-3 uker til jeg fikk pengene inn på konto. 

Anonymkode: 8dac6...e9f

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Der lurer jeg også på. Saken er ferdigbehandlet, så nå lurer jeg på hvor lang tid det tar før pengene blir utbetalt. Hvordan var det for deg TS?

Anonymkode: dc3a1...810

AnonymBruker
Skrevet

Fikk det for 3-4år siden. Kom ganske ssmtidig. Husker ikke at jeg gikk og ventet, ihvertfall

Anonymkode: 161a0...41a

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk. Da håper jeg at pengene kommer på konto snart. 

Skrevet
På 14.11.2018 den 16.40, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk for to år siden. Hvis jeg husker korrekt, så ringte advokaten meg og fortalte at jeg fikk det innvilget, fikk så et skriv fra kontoret for voldsoffererstatning. Tok så 2-3 uker til jeg fikk pengene inn på konto. 

Anonymkode: 8dac6...e9f

Dette lurer jeg fælt på om dagen - så litt sprøtt at jeg kom over dette nå.. Tok du kontakt med bare en hvemsomhelst advokat da du skrev søknaden? Eller skrev du den selv? 

Syns søknaden ser så vanskelig ut å få grep om.. Redd for å ikke få med alt og det som er riktig, hvis du skjønner hva jeg mener?

Hva gjorde du ift å fremme søknaden?

setter stor pris på svar😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk de ikke utbetalt før over et halvt år senere om jeg husker riktig, det er to år siden.

Anonymkode: 6da8a...7e8

AnonymBruker
Skrevet

Et halvt år etter at vedtaket om utbetaling var fattet? Eller tok behandlingstiden fra du søkte?

Det er jo ingen grunn til at utbetalingen skal holdes igjen i over ett halvt år.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel vanlig at pengene først overføres til advokatens klientkonto, og så overfører h*n det videre til klienten? Det var hvertfall sånn det ble gjort i min sak, men det var kanskje fordi jeg ikke hadde fri rettshjelp og advokaten derfor skulle ha sin del. 

Jeg hadde ganske tett kontakt med advokaten, så han ringte meg når han fikk svar fra voldsofferkontoret (han fikk beskjed før meg siden det var han som sendte inn søknaden), og da gikk det maks en uke før pengene var på konto. 

Anonymkode: 0da12...819

AnonymBruker
Skrevet

Pengene skal inn på min konto, jeg har gjort opp med advokaten allerede. Det hadde nok vært annerledes om jeg hadde skyldt advokaten penger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte selv og ringte de et par ganger for å høre hvordan saken lå an. Brått fikk jeg pengene.

Du får dem gjerne før vedtaket fordi det sendes samtidig.

Anonymkode: c4680...ac2

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte selv og ringte de et par ganger for å høre hvordan saken lå an. Brått fikk jeg pengene.

Du får dem gjerne før vedtaket fordi det sendes samtidig.

Betalte du for bistandsadvokat??

AnonymBruker
Skrevet

Opps feil sitat over.

Ts: Betalte du for bistandsadvokat? 

AnonymBruker
Skrevet

En venninne har, trur fristen var 3 veker etter hun var innfomert. Gjekk i hvertfall fort når de var avklart 

Anonymkode: 1216d...76f

AnonymBruker
Skrevet

Det blir spennende å se hvor lang tid det tar. Jeg kan oppdatere her når jeg har fått utbetalingen, hvis det er interessant. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bistandsadvokaten min sa det kom til å ta to år før jeg eventuelt fikk innvilget erstatning, men det er ikke alle som får den innvilget når de søker særlig hvis saken ble henlagt. 

Anonymkode: ac941...179

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bistandsadvokaten min sa det kom til å ta to år før jeg eventuelt fikk innvilget erstatning, men det er ikke alle som får den innvilget når de søker særlig hvis saken ble henlagt. 

Anonymkode: ac941...179

Det stemmer nok. Men TS spør om hvor lang tid det tar å få pengene utbetalt når man har fått det innvilget.

De prioriterer saker som er avgjort med dom, der straffedømte er dømt til å betale oppreisning/erstatning til voldsofferet. De andre sakene, må vurderes grundig og det er derfor dessverre lang behandlingstid.

Håper det ordner seg for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...