AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #1 Skrevet 13. november 2018 Advarsel: utblåsning! Hvor søren blir det av vanlig folkeskikk??! Er det så forbanna vanskelig å svare når det til og med dreier seg om et salg som vedkommende selv har lagt ut!! Å, blir så irritert! Så nå kjenner jeg at stalkeren i meg våknet. Neket er fullt søkbar på nettet, så navn, adresse og telefonnummer er lett tilgjengelig. I tillegg ligger det masse digitale spor som Generasjon Dust tydeligvis ikke tenker preger folks oppfatning av dem! Fra årevis tilbake, etter ett eneste enkelt googlesøk! Idioter! Såh - skal jeg ringe Nolduspersonen eller simpelthen bare legge reker i alle nøkkelhull i huset? Anonymkode: 2799b...aab
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #2 Skrevet 13. november 2018 Du prøver å få kontakt med en som selger noe på finn.no? Hvor lenge siden er det du tok kontakt? Det kan hende vedkommende er opptatt og ikke har sjanse til å svare med en gang. Jeg stemmer for at du kjøper deg ei krukke med tålmodighet og venter litt til, evt finner noen andre som selger den samme tingen. Anonymkode: ba952...850 18
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #3 Skrevet 13. november 2018 😂 Finn-mennesker er noe for seg selv. Jeg har helt sluttet og forvente normal folkeskikk. Og så blir jeg heller overrasket og kjempeglad når de faktisk har det. Anonymkode: 3f6ea...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #4 Skrevet 13. november 2018 Jeg HAR ventet! Har gitt opp tingen, det er ikke viktig, det er den manglende folkeskikken som irriterer meg! Anonymkode: 2799b...aab
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #5 Skrevet 13. november 2018 Når det er mange som skriver til meg om samme vare på finn og vil kjøpe så svarer jeg bare den første og kanskje den andre for å ha backup. Anonymkode: ae381...856 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #6 Skrevet 13. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Når det er mange som skriver til meg om samme vare på finn og vil kjøpe så svarer jeg bare den første og kanskje den andre for å ha backup. Anonymkode: ae381...856 Jah.. Da tilhører du kanskje Generasjon Dust, da! Hva med å slette annonsen, i det minste?! Anonymkode: 2799b...aab 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #7 Skrevet 13. november 2018 Men du mener altså at det er folkeskikk du fremstår med her? Eller er det kanskje bare på finn.no du mener man behøver å ha folkeskikk og ikke på KG? Anonymkode: adab0...403 10
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #8 Skrevet 13. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Advarsel: utblåsning! Hvor søren blir det av vanlig folkeskikk??! Er det så forbanna vanskelig å svare når det til og med dreier seg om et salg som vedkommende selv har lagt ut!! Å, blir så irritert! Så nå kjenner jeg at stalkeren i meg våknet. Neket er fullt søkbar på nettet, så navn, adresse og telefonnummer er lett tilgjengelig. I tillegg ligger det masse digitale spor som Generasjon Dust tydeligvis ikke tenker preger folks oppfatning av dem! Fra årevis tilbake, etter ett eneste enkelt googlesøk! Idioter! Såh - skal jeg ringe Nolduspersonen eller simpelthen bare legge reker i alle nøkkelhull i huset? Anonymkode: 2799b...aab Det hender jeg ikke svarer selv om jeg har lagt ut annonse. Fordi 1) jeg glemmer det eller 2) jeg ikke orker å forholde meg til henvendelsene allikevel. Det ligger sikkert ti ubesvarte for hver annonse jeg legger ut. Til mitt forsvar så tror jeg at jeg kommer til å følge opp, men ikke alltid det går. Håper ingen stalker meg av den grunn. Det er forøvrig valgfritt å svare. Det er litt drøyt av deg å stalke noen fordi de ikke svarer på din henvendelse... kanskje du er litt forstyrret...? Anonymkode: 02e28...9e2 19
Gjest theTitanic Skrevet 13. november 2018 #9 Skrevet 13. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg HAR ventet! Har gitt opp tingen, det er ikke viktig, det er den manglende folkeskikken som irriterer meg! Anonymkode: 2799b...aab Å rette opp i andres oppførsel er ikke din jobb. Du har for mye irritasjon. Blir det opprettet folkeskikk-politi og du blir ansatt der så kan du lage en ny tråd og få saklige svar
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #11 Skrevet 13. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jah.. Da tilhører du kanskje Generasjon Dust, da! Hva med å slette annonsen, i det minste?! Anonymkode: 2799b...aab Nei, sletter ikke annonsen før handelen er gjort. Både for min og kjøpers sikkerhet slik at begge er klare på betingelser for salget. (pris, tilstand etc). Jeg er nok generasjon dust. Men jeg bryr meg ingenting om at du synes det. 😎 Anonymkode: ae381...856 11
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #12 Skrevet 13. november 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jah.. Da tilhører du kanskje Generasjon Dust, da! Hva med å slette annonsen, i det minste?! Anonymkode: 2799b...aab Hvorfor slette annonsen når det ikke er solgt..... Anonymkode: 26d9a...98b 10
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #13 Skrevet 13. november 2018 Jeg har vært mye på finn som selger, og det hender rett som det er at jeg ikke svarer alle. Noen ganger får jeg masse henvendelser, svarer kanskje de 3-5 første. Kan ikke deaktivere annonsa før varen er henta, og da kommer det gjerne inn flere henvendelser. Opplever også dette når jeg kjøper ting sjøl, så dette reagerer jeg ikke på. Men folk som har avtalt å hente noe og som ikke dukker opp, det er det verste med finn! Anonymkode: 3162d...306 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #14 Skrevet 13. november 2018 Det er nok av kjøpere som er "Generasjon Dust" på Finn også. Når jeg selger noe der prøver jeg å svare alle, men det er dessverre ikke alltid jeg rekker det om det kommer mange henvendelser. Jeg venter med å sette annonsen som solgt til handelen er gjennomført, men om handelen ligger noen dager frem i tid pleier jeg å skrive "Reservert til *dato* kl. XX" i overskriften. Allikevel er det gjerne noen som sender melding av typen "Jeg tar den! Når kan jeg hente?" De gidder jeg faktisk ikke å svare på. Anonymkode: 6da85...1a5 1
Million Skrevet 14. november 2018 #15 Skrevet 14. november 2018 (endret) Jeg tilhører nok ikke Generasjon Dust, fordi jeg føler meg programforpliktet til å svare absolutt alle som henvender seg til meg på Finn. Jeg hadde ikke greid å drite i det om jeg så prøvde, jeg bare MÅ svare når folk sender en melding. Det er programmert inn i meg, uansett hvilken dust som skriver og gir skambud på noe e.l. Men jeg har irritert meg grenseløst over folk som ikke svarer på Finn selv. De kan henvende seg til meg fordi de er interessert i noe jeg skal selge og har annonse på, jeg svarer dem og så venter jeg.... og venter og venter. De svarer jo faen ikke mer! Utrolig mange dropper ut etter å ha først meldt interesse. Hvor vanskelig kan det være å bare skrive: "Beklager, men fant en annen vare jeg vil ha" eller "Jeg har ombestemt meg"....? Andre igjen svarer på mandag, og så hører man ikke noe igjen før f.eks onsdag...! Da har jeg jo gått videre på lista over henvendelser for lengst og solgt til noen andre, og så blir de fornærmet fordi de ikke får kjøpt den, selv om de bruker tre dager på å sende et svar! Nei glem det. Svarer du ikke i løpet av noen få timer, får du ikke kjøpe, enkelt og greit. For å svare på spørsmålet i overskriften; nei, det er dessverre ikke noe du kan gjøre med slike folk. Bare gå videre. Endret 14. november 2018 av Million 2
Drakan Skrevet 14. november 2018 #16 Skrevet 14. november 2018 Jeg pleier å si ifra til folk at noen er før dem når jeg selger noe på finn. ^_^ Man skal være ærlig. Jeg pleier også å si at om jeg ikke får svar på så, så lang tid så får andre forkjøpsrett Gidder ikke prøve å selge til noen som ikke er engasjert
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #17 Skrevet 14. november 2018 Hvis jeg svarer på en annonse på Finn, og ikke får svar, så tenker jeg bare at varen er solgt og at selger har glemt å slette annonsen. Ikke noe jeg gidder å irritere meg over. Jeg selger også en del på Finn, (designervesker/ klær). Jeg har flere gode bilder/ mye informasjon om produktene og får ofte stor respons på annonsene mine. Dessverre er mange av de som svarer lite seriøse, f.eks: Spør og graver i dagesvis, men ender opp med å ikke ha råd, avtaler møte/ hentetidspunkt og avlyser i siste liten, får lønn om tre dager og ber meg holde av, og så ombestemmer de seg når lønna kommer, osv. DET er irriterende det! Anonymkode: a323e...cb8 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #18 Skrevet 14. november 2018 Blir litt overrasket over at det er så vanlig å ikke svare! 😮 Når jeg selger ting, svarer jeg alle. Jeg deaktiverer også annionsen med en gang jeg har gjort en avtale med en kjøper. Dersom vedkommende ikke skulle dukke opp og hente varen, legger jeg bare annonsen ut igjen. Enkelt og greit. Anonymkode: e86d8...0d3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #19 Skrevet 14. november 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor søren blir det av vanlig folkeskikk??! Er det så forbanna vanskelig å svare når det til og med dreier seg om et salg som vedkommende selv har lagt ut!! Å, blir så irritert! Så nå kjenner jeg at stalkeren i meg våknet. Neket er fullt søkbar på nettet, så navn, adresse og telefonnummer er lett tilgjengelig. I tillegg ligger det masse digitale spor som Generasjon Dust tydeligvis ikke tenker preger folks oppfatning av dem! Fra årevis tilbake, etter ett eneste enkelt googlesøk! Idioter! Du virker som en ålreit person med folkeskikken i orden. Anonymkode: 33bba...89b 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #20 Skrevet 14. november 2018 15 hours ago, AnonymBruker said: Advarsel: utblåsning! Hvor søren blir det av vanlig folkeskikk??! Er det så forbanna vanskelig å svare når det til og med dreier seg om et salg som vedkommende selv har lagt ut!! Å, blir så irritert! Så nå kjenner jeg at stalkeren i meg våknet. Neket er fullt søkbar på nettet, så navn, adresse og telefonnummer er lett tilgjengelig. I tillegg ligger det masse digitale spor som Generasjon Dust tydeligvis ikke tenker preger folks oppfatning av dem! Fra årevis tilbake, etter ett eneste enkelt googlesøk! Idioter! Såh - skal jeg ringe Nolduspersonen eller simpelthen bare legge reker i alle nøkkelhull i huset? Anonymkode: 2799b...aab Du mener det er vanlig folkeskikk å stalke folk og legge reker i alle nøkkelhull? Når ble det folkeskikk å kalle andre for idioter, nek, nolduspersoner og generasjon dust? Før du kommenterer andres manglende folkeskikk så kan det vært greit se seg selv i speilet. Anonymkode: 3c88b...02d 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå