Gå til innhold

yasminelle erfaringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne på yasminelle nå, og lurer på om noen andre har erfaringer med disse? vet ofte at om noen har noe å komme med er det negativt, men hadde vært fint om noen kunne komme med noe positivt også.

Har gått på loette nå i 2-3 år og er veldig lei av å aldri ha kvisefri hud. Er ikke snakk om så mye, men har regelmessige utbrudd og alltid minst 1-2 urenheter i huden. Føler også at jeg har mye vann i kroppen og særlig ansiktet mitt føler jeg kan bli litt pløsete(som jeg ikke kan huske det var før ppillene).

Har derfor bestemt meg for å prøve yasminelle da legen min sa de har en vanndrivende effekt som kan få bort den "pløsete" bivirkningen og at de også for de fleste skal ha positiv effekt på huden. Jeg vil ikke ha yasmin eller diane for urenhetene da jeg ikke vil ha så mye hormoner. Yasminelle inneholder jo like mye østrogen som loette, men har drospiron istedenfor levonogestrel.

Anonymkode: 32fd6...249

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De beste pillene jeg har gått på, helt til jeg fikk ømme pupper.

Fikk ømme pupper og hadde det i månedsvis og ble til slutt vondt hele tiden så jeg sluttet. Men jeg savner de allerede, fordi nå begynte jeg på ny pille og blør hver dag... 😕 Er ikke lett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det positive med Yasminelle var at jeg fikk veldig fin hud! Men jeg ble mindre interessert i sex, derfor sluttet jeg etter hvert. 

Anonymkode: 5e961...a42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det positive med Yasminelle var at jeg fikk veldig fin hud! Men jeg ble mindre interessert i sex, derfor sluttet jeg etter hvert. 

Anonymkode: 5e961...a42

Hm.. jeg har allerede nesten 0 sexlyst med de jeg går på nå, så det kan ihvertfall ikke bli verre men forhåpentligvis bli bedre. har lest at noen får bedre sexlyst av de og andre får dårligere.. utrolig rart at de kan ha helt motsatt virkning på folk. Det som skremmer meg med ppiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Fineapple skrev:

De beste pillene jeg har gått på, helt til jeg fikk ømme pupper.

Fikk ømme pupper og hadde det i månedsvis og ble til slutt vondt hele tiden så jeg sluttet. Men jeg savner de allerede, fordi nå begynte jeg på ny pille og blør hver dag... 😕 Er ikke lett.

ømme som i vondtvondt, sånn at du ikke kan ligge på magen osv? har litt ømme pupper nå, men ikke sånn at det plager meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke skremme deg, men Yasminelle sin vanndrivende effekt gjorde at jeg fikk kronisk IC, en slags kronisk urinveisinfeksjon (uten bakterier). Jeg ble ekstremt tissetrengt hele tiden, som gikk over i sterke smerter i blæra. I tillegg gikk jeg opp 5 kilo og mistet  sexlysten totalt. Det positive var at huden ble perfekt, da. Null kviser, null prikker etter intimbarbering. Men det var liksom ikke verdt det... Nå har jeg Gynefix og er sykt fornøyd.

Anonymkode: eacc1...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

ømme som i vondtvondt, sånn at du ikke kan ligge på magen osv? har litt ømme pupper nå, men ikke sånn at det plager meg.

Kunne ikke bli klemt fordi det gjorde vondt. Gjorde vondt å ligge på magen etter komme borti dem med armene. Så ble vondt til slutt. 

Ok, men så lenge det ikke plager deg er det greit :) 

Endret av Fineapple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på yasminell (først Yasmin) i 15 år. Fikk utrolig fin hud! Får litt kviser i pilleform uke, ellers helt plettfri hud. Problemet er at jeg ikke kan slutte på pillene, da får jeg helt ekstremt mye kviser, fet hud og fett hår, selvom jeg er i midten av 30-årene. Så jeg skulle ønske at jeg aldri begynte på yasminelle. 

Anonymkode: bc87c...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2018 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått på yasminell (først Yasmin) i 15 år. Fikk utrolig fin hud! Får litt kviser i pilleform uke, ellers helt plettfri hud. Problemet er at jeg ikke kan slutte på pillene, da får jeg helt ekstremt mye kviser, fet hud og fett hår, selvom jeg er i midten av 30-årene. Så jeg skulle ønske at jeg aldri begynte på yasminelle. 

Anonymkode: bc87c...7a6

Så du har prøvd å slutte og opplever de bivirkningene? :) Det vil jeg tro man opplever etter p-piller generelt om man er disponibel for kviser og fet hud før man begynner på ppillene.

Tror ikke yasminelle er verre enn f.eks loette jeg går på på dette punktet da de så og si inneholder samme hormonmengde. Har hørt flere si det at de får kviser etter p-pillebruk, men tror ikke det ville vært annerledes for deg om du f.eks gikk på loette istedenfor yasminelle(?). Er vel bare en hormonforandring generelt, og mengden hormoner som da forsvinner og at kroppen må stabilisere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...