Gå til innhold

Hjelp til interiørdetaljer. Bruk av speil, og sorte dørhåndtak

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg driver for tiden og prøver å få litt styling på leiligheten da den er uten bilder på veggene eller noe. Veggene er malt med en ganske lys grå som heter "Stål", mens listverk, dører og annet er hvitt. Møbler jeg ellers har er stort sett sort. 

Dørhåndtakene er av børstet stål, og jeg lurer på å skifte disse ut til noe som er sort, samt å skaffe sorte knotter og slikt til garderobeskap. Jeg føler at den rene metallfargen forsvinner litt i det andre som er grått og at jeg trenger noen detajer med litt kontrast på i forhold til det hvite og grå. Men er det noen som vet om noen sorte dørhåndtak som ikke er så veldig dyre? De jeg fant, så veldig umoderne og 70-talls ut, eller kunne koste flere tusen. Jeg tenker de enten må ha en moderne stil, eller hvis de først ser gamle ut, må de være mer sånn klassisk gammelt-gammelt.

Jeg har også en gang som er litt lang og smal, vinklet som en "L". Jeg lurer på å sette inn noen speil for å gi mer romfølelse, men er litt usikker på hvordan speil rent strategisk bør plasseres for å gi ønsket effekt.

Er det for eksempel en god strategi å plassere et speil slik at man "ser rundt hjørnet" før man kommer helt frem? Hva skjer om man har flere speil gjennom gangen på hver side slik at det speiler sikk-sakk bortover? Blir det "bra" eller "dårlig"? Og hva med speil som står helt vis-a-vis på veggen slik at de speiler "uendelig" frem og tilbake? Jeg tenker at det sikkert er noe man bør unngå for at det ikke skal se ut som en evig tunnel når man står midt mellom speilene.

Håper noen med litt interesse for interiør kan hjelpe en hjelpeløs ungkar her.

Anonymkode: 185a0...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående dørhåndtakene så vil jeg altså helst at de ser ganske enkle og minimalistiske ut, ikke noen voldsomme utsmykninger og slikt

Anonymkode: 185a0...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula har svarte dørhåndtak til 199 kr. For å bryte med det grå og hvite er det veldig fint med mørke dører, malt i f.eks Lady Dempet Sort. Når det gjelder speil ville jeg holdt meg til ett, evt. flere små samlet på en vegg. Speil på flere vegger i samme rom kan nesten gi en svimmelhetsfølelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...