fant Skrevet 27. mars 2005 #1 Skrevet 27. mars 2005 Jeg har tenkt at min sønn på 7 år skal følge meg til alteret, han sier det er greit selv, det er jo viktig at mamma har en trygg, liten hånd å holde i så jeg ikke snubler i den store kjolen min Har ikke noe lyst til å bli fulgt av min far, siden jeg har hatt minimalt med kontakt med han de siste årene (har snakket med han på telefon en gang de siste fire årene :-( )Nå er det andre gang jeg skal gifte meg, og min far "ga meg bort" første gangen, og føler også derfor at det blir feil at han skal gjøre det igjen. Synes derfor at det er naturlig for meg at min sønn, som jo er den viktigste "mannen" i mitt liv, skal få "gi bort" mamma`n sin Er det noen som har noen synspunkt på dette? Hvordan skal dere ha det?
Minerva Grey Skrevet 27. mars 2005 #2 Skrevet 27. mars 2005 Min far skal følge meg til alters - men jeg har god kontakt med min far, så det faller seg naturlig. Ville nok heller ikke valgt far i ditt tilfelle - han har ikke 'fortjent' det! Dersom du ønsker noen andre enn sønnen din, så vet jeg noen velger mor/bror/søster eller andre nærstående familiemedlemmer, evnt. nær venn. Ellers har det jo også blitt populært å gå opp sammen, brud og brudgom - har sett dette i flere bryllup, og det var svært så stilfullt! Men uansett hva du gjør - gjør hva du vil, ikke gi etter for hva 'folk', 'de', eller 'alle' synes - det er ditt bryllup, og du skal være fornøyd!
Molla Skrevet 27. mars 2005 #3 Skrevet 27. mars 2005 Synes du skal gå for at sønnen din skal følge deg til alters siden det er det du ønsker. Jeg ønsker selv at min sønn på snart 10 år skal følge meg dersom min far ikke kan komme i bryllupet. Familien min bor på en annen kant av landet, så det er ikke sikkert dem kommer..
Snutus Skrevet 27. mars 2005 #4 Skrevet 27. mars 2005 Jeg syntes det hørtes fint ut at sønnen din skal følge deg opp. Sikkert stor stas for han også. Selv skal jeg gå sammen med min far som jeg har et veldig godt forhold til.
Calla Skrevet 27. mars 2005 #5 Skrevet 27. mars 2005 Syns også det høres fint ut å la sønnen din følge deg. Han kommer sikkert til å være kjempestolt! Jeg har heller ikke kontakt med min far, så mamma skal følge meg... (nå har jo ikke jeg noen andre å velge mellom heller da...men det faller naturlig at det blir mamma uansett..)
Trampe Skrevet 27. mars 2005 #6 Skrevet 27. mars 2005 Synes det høres kjempekoselig ut at sønnen din skal følge deg opp! Jeg har ingen kontakt med min far heller, og jeg tror at min onkel/gudfar eller min bror (lillebror på 18 år) skal få følge meg opp. En morsom vri når man ikke har far tilgjengelig!
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2005 #7 Skrevet 27. mars 2005 Jeg gikk sammen med pappa og det var helt vidunderlig. Det er så morsomt å se på videoen nå etterpå, for han går og stryker med på hånda mens vi går oppover..... Hvis jeg skulle ha giftet meg en gang til ville jeg valgt å gå sammen med min tilkommende, eventuellt min sønn og min datter, hvis de på det tidspunktet er voksne. Jeg syns det er feil å bli fulgt av barn, så lenge de har en annen funksjon enn å være brudebarn. Et annet alternativ for meg ville være forloveren min.
fant Skrevet 27. mars 2005 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2005 Hva er oddsen? Min far ringte nettopp til meg, så nå har jeg snakket med han to ganger på fire år :o Men, uansett... Tror nok jeg må ha en "back-up"plan i tilfelle sønnen min får panikk av alle som er i kirka og trekker seg. Men det blir i så tilfelle mamma eller lillebror. Vil ikke gå sammen med mannen min, han skal jo få en wow-opplevelse idet kirkedørene går opp
maki Skrevet 27. mars 2005 #9 Skrevet 27. mars 2005 Pappa skal følge meg, jeg har altid vært ei skikkelig pappajente
Gjest Madam Felle Skrevet 27. mars 2005 #10 Skrevet 27. mars 2005 Min far skal følge meg, for jeg føler det er riktig for meg. men skulle jeg giftet meg for andre gang, ville jeg kanskje valgt å gå opp alene. For meg blir det feil, at et barn skal gi bort mammaen sin, men meg om det
Martha Stewart Skrevet 27. mars 2005 #12 Skrevet 27. mars 2005 Jeg skal gå alene - det har jeg alltid sagt! Jeg vet at min distré far - som jeg ikke har så nært forhold til - bare ville gjort meg mer nervøs... Enhver brud må vel gjøre det hun synes er best.
Olifant Skrevet 27. mars 2005 #13 Skrevet 27. mars 2005 Jeg kommer enten til å gå alene,hvis jeg føler at jeg greier det, eller sammen med både mamma og pappa hvis jeg trenger en hånd å holde i.
Kristin S Skrevet 27. mars 2005 #14 Skrevet 27. mars 2005 Jeg går opp sammen med pappa. Men synes godt du kan gå sammen med sønnen din hvis du selv føler for det!
tommeline Skrevet 27. mars 2005 #15 Skrevet 27. mars 2005 Det naturlige for meg er å la min far følge meg til alteret. Har vært i bryllup der bruden gikk opp med en brudepike og en brudesvenn i hver sin hånd, og det var fint syns jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 27. mars 2005 #16 Skrevet 27. mars 2005 Jeg synes du skal gjøre det som føles riktig for deg på bryllupsdagen din! Om det er sønnen din du ønsker å ha ved siden av deg, da skal du gjøre det! Det er vel ikkenoe som er "riktig" eller "galt" ved et bryllup. Om jeg skulle komme så langt som til å noensinne gifte meg, tror jeg at jeg går alene opp kirkegulvet, med jentene foran som brudepiker. For meg blir det feil å bli "gitt" bort....
fant Skrevet 27. mars 2005 Forfatter #17 Skrevet 27. mars 2005 Er jo egentlig enig i at det blir litt feil å bli "gitt bort" , vi har jo bodd sammen i tre år... Men synes symbolikken i det er fin, på en måte godkjenne det...?
Gjest lillelou Skrevet 27. mars 2005 #18 Skrevet 27. mars 2005 Jeg skal gå alene. Har aldri hatt noe godt forhold til min far, og ønsker ikke å bli "gitt bort" av han. MÅTTE jeg ha valgt noen , ville det blitt min mor, eller forloveren min.
solisol Skrevet 27. mars 2005 #19 Skrevet 27. mars 2005 Pappa skal følge meg opp. Er pappas jente. Hvis jeg skulle hatt en backup plan måtte det blitt storebroren min
Gjest MrsL Skrevet 27. mars 2005 #20 Skrevet 27. mars 2005 Jeg gikk opp gulvet sammen med min far - en selvfølge for en pappajente som meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå