Nowayback Skrevet 13. november 2018 #1 Skrevet 13. november 2018 (endret) ? Endret 30. oktober 2019 av ... 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #2 Skrevet 13. november 2018 Det finnes flere som kjemper disse kampene. De er ofte ansatt i systemer og organisasjoner. Vi begynner for eksempel å få helsebror på skoler, og for litt siden så jeg en dokumentar der små gutter som sa de syntes det var "vanskelig å snakke om følelser". Men ikke alle samfunnsengasjerte bryr seg så mye om dette. Det er sant. Det er ikke slik at alle de barnløse mennene er ufrivillig barnløse. Det mange av artiklene har glemt å nevne er at det er mange frivillig barnløse menn. Dessuten tror jeg ikke det er det samme å bry seg om menn generelt og å bry seg om sønnen sin. Akkurat som jeg fint tror at en anti-feminister helt fint kan bli gode fedre for en datter. Det er mye som skjer når den ubetingede kjærligheten til et barn kommer inn i bilde. Men ja, vi trenger større krefter på dette feltet. Anonymkode: 46711...ba9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #3 Skrevet 13. november 2018 10 minutter siden, ... skrev: Selv om menn oftere kan stå med rak rygg selv om de er alene og ensomme, er kvinnene mer avhengige av anerkjennelse og andre mennesker rundt seg. Hva mener du egentlig her? Menn står oftere med rak rygg når de er ensomme? Du mener vel at menn undertrykker følelser eller tar livet av seg? For det er jo gjerne i en av de to retningene pendelen svinger med menn; enten null følelser eller tap av kontroll over følelser. Å undertrykke følelser og behov er IKKE det samme som å stå med rak rygg. Mitt inntrykk er at kvinner er mye bedre på å tolerere og regulere følelsene sine og er derfor langt mer selvstendige enn menn. En del av det å ha følelsesmessig kompetanse handler om å kunne støtte seg på andre når man faktisk har behov for det. Anerkjennelse er vi alle avhengige av. Det er et grunnleggende psykologisk behov. Kvinner tør å snakke med andre om følelsene sine. Det samme kan ikke sies for menn. Menn blir til slutt desperate og tyr til desperate handlinger, som rus, vold, trusler, selvdrap eller drap på andre. Anonymkode: 7f183...66f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #5 Skrevet 13. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva mener du egentlig her? Menn står oftere med rak rygg når de er ensomme? Du mener vel at menn undertrykker følelser eller tar livet av seg? For det er jo gjerne i en av de to retningene pendelen svinger med menn; enten null følelser eller tap av kontroll over følelser. Å undertrykke følelser og behov er IKKE det samme som å stå med rak rygg. Mitt inntrykk er at kvinner er mye bedre på å tolerere og regulere følelsene sine og er derfor langt mer selvstendige enn menn. En del av det å ha følelsesmessig kompetanse handler om å kunne støtte seg på andre når man faktisk har behov for det. Anerkjennelse er vi alle avhengige av. Det er et grunnleggende psykologisk behov. Kvinner tør å snakke med andre om følelsene sine. Det samme kan ikke sies for menn. Menn blir til slutt desperate og tyr til desperate handlinger, som rus, vold, trusler, selvdrap eller drap på andre. Anonymkode: 7f183...66f Dette er sant, men det skal også påpekes at kvinner har mye bedre trening tradisjonelt sett for å snakke om følelser. Det er faktisk lettere for oss, men det er like nødvendig for menn. Det ser man av selvmordsstatistikken. En av faktorene er jo nettopp ensomhet og at man ikke søker hjelp. Anonymkode: 46711...ba9
Nowayback Skrevet 13. november 2018 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2018 (endret) . Endret 30. oktober 2019 av ...
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #7 Skrevet 13. november 2018 Akkurat nå, ... skrev: Men likevel prøver flere kvinner å ta livet sitt enn menn. Ja, det er selvfølgelig trist. Her er en artikkel om menn og selvmord fra en kyndig: https://www.dagbladet.no/magasinet/selvmord/67688755 Anonymkode: 46711...ba9 1
Nowayback Skrevet 13. november 2018 Forfatter #8 Skrevet 13. november 2018 (endret) . Endret 30. oktober 2019 av ...
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #9 Skrevet 13. november 2018 3 minutter siden, ... skrev: Det fins mange menn som er ensomme, alene og likevel ikke tar livet sitt. Det er vel også ganske mye forsket på at mange unge, flinke menn tar livet sitt. Menn som fungerte bra sosialt, og som ingen så noen faresignaler på. Som hadde venner, tok utdannelse og ellers var velfungerende. http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=418607&a=4 Det er trist lesning, men også oppløftende at det forskes på. Anonymkode: 46711...ba9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #10 Skrevet 13. november 2018 Mange tror at menn har det så lett. Men greia er at de på lik linje med kvinner har masse press på seg. Faktisk like mye kroppspress, da kvinner er minst like opptatt av utseendet som menn. Det forventes mer av dem innenfor karriere og utdannelse, og dette til tross for at gutter til stadighet kommer negativt ut i statistikker over lese, skrive og regnekunnskaper. Det er så utrolig ødeleggende at gutter i 5-års alderen begynner på skole. Jenter er av natur mer modne enn gutter, men samtidig henger det sammen med hvordan vi oppdrar barna våre. Gutter får i større grad kjøre sitt eget løp, og utfolde seg, mens det forventes mer eksemplarisk oppførsel fra jenter. Dette med å takle følelser er også mye hvordan barna blir oppdratt i visse kjønnsrollemønstre. Jenter blir fra dag 1 dullet mer med, og får mer positiv oppmerksomhet enn guttene. De får mer trøst når de slår seg, og det kan se ut til at voksne har et mer beskyttelsesinstinkt når det skjer noe med jenter. Når gutter slår seg, er tonen mer "det går bra, slutt å grine nå". Mens jenter får "åååå, dakar deg, skal jeg blåse litt på?". Vi må se på årsakene bak at menn i større grad er innesluttede, og stenger følelser inni seg, som senere blir til enorme problemer i å takle livets strabaser. Anonymkode: b25fc...fd6 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #11 Skrevet 13. november 2018 Det er lettere å engasjere seg i saker som omhandler kvinner nettopp fordi kvinner står samlet og flere står frem sånn at det blir satt fokus på det. Jeg synes det er rart når menn tar opp ting på for eksempel forum så er det med en gang det at kvinner ikke bryr seg, men så lurer jeg på hvorfor det bare kvinner skal bry seg? Hvorfor fremstilles det som at kvinner skal ta tak? Jeg mener ikke at kvinner ikke skal bry seg, men det må være menn som får ballen til å rulle. Det er de som vet hvordan de utfordringene påvirker dem og da har de et ansvar for å sette fokus på det, men man hører sjeldent om det. Det er bare på nett jeg ser noe om dette. Fordi det er fåfengt om kvinner skal engasjere seg om det fortsatt er stillhet fra menn. Jeg tror også at folk må lytte mer når menn forteller om sine utfordringer. For eksempel om man leser om sånt her på forumet så er det mange som latterliggjør det. Både menn og kvinner. Det er stort sett fokus på det å være en ekte mann og det tror jeg bare er ødeleggende og skaper enda mer vegring for å faktisk sette ord på ting og vise sårbarhet. Ekte menn gjør jo ikke det. Det er også sånn at menn har en annen måte å håndtere utfordringer på. De blir sinte, bitre og noen legger skylden på andre. Det kan det være vanskelig å se forbi og ta på alvor, men flere av de mennene tyr jo til vold. Enten mot seg selv eller andre. Jeg lurer noen ganger på om man kunne endret på det om man hadde møtt dem på en annen måte, men det er stort sett kun på nett man møter disse. Jeg må innrømme at jeg synes det er svært utfordrende å se hva jeg som kvinne kan gjøre, annet enn å sette fokus på det og si imot andre når de kommer med tåpeligheter og usannheter om menn. Anonymkode: 71d5f...c07 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #12 Skrevet 13. november 2018 Se hva som skjedde med The Red pil og Cassie Jay så ser man hva som skjer når noen prøver å snakke om menns problemer. Anonymkode: 24f8b...d87
AnonymBruker Skrevet 14. november 2018 #13 Skrevet 14. november 2018 Jeg opplever at det prates/skrives en god del om disse temaene og at folk bryr seg, ser derimot svært få forslag til løsninger. Anonymkode: 5ab53...952
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå