AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #1 Skrevet 13. november 2018 Hei, Vi er helt i startfasen av bryllupsplanleggingen, og vi ønsker innspill på små og store ting som kan bidra til å gjøre bryllupet vårt litt ekstra morsomt og personlig for gjestene. Har dere noen spesielle erfaringer eller tips/triks så vil vi gjerne høre! Har du kanskje vært i et bryllup hvor noen gjorde noe som ga et ekstra inntrykk på deg som gjest? Underholdning, videohilsener, snacpacks, nattmat, morsom vri på taler, bildevisning etc.? På forhånd takk! 😍 Anonymkode: dbcd9...797
Oslogs Skrevet 14. november 2018 #2 Skrevet 14. november 2018 - Jeg husker utrolig godt et bryllup vi var i, hvor de hadde taffelmusikk under middagen. En kar satt å spilte på piano(eller var det synth?). Han satt så helt rolig uten å spille under taler etc. - Barneunderholdningsbord (ikke for middag, men når barna er ferdigspist/mellom middag og dessert), om noen barn kommer. Lå lengst borte i kroken, med tegnesaker, fargeleggingsprinter, puslespill, dukker, (stille) biler og lignende. - Champagne(alkoholfritt, ettersom det er offentlig plass?) til alle utenfor kirken var en hyggelig gest. - Pass for all del på at ikke gjestene går uten mat/næring fra avreise før vielse kl 11 og til middagen starter kl 18. Enten om dere "arrangerer" at det er en pub/restaurant/butikk i nærheten av lokalet/på vei fra kirken til lokalet, eller noe "nattmat"-lignende før middag, mens brudeparet er på den nødvendige fotografageringen. Et annet mer spesielt bryllup vi var i for noen år siden, hadde annen rekkefølge på sermonien. Var selv kun bedd som kaffegjest, men dog: Bryllupsmiddag kl 13. Kaffegjester kom kl 17. Utevielse kl 18 med champagne, kaffe, kaker og fest deretter. Helt genialt! 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #3 Skrevet 15. november 2018 Ingen av de vanlige bryllupene har vært spesielt minneverdige, heller kjedelige, og jeg husker lite av det. Men noen venner hadde vennefest på et samfunnshus en helg etter de egentlig giftet seg på rådhuset. Vi pyntet oss, men trengte ikke kjøpe ekstra dyre engangsklær som kun passer i fine selskap. Vi slapp å sitte fire-fem timer til bords og konversere med brudens tante Kari, mens vinglasset sto tomt og tørt, men spiste gryterett fra papptallerkener og drakk vår medbrakte vin som selvsagt var rikelig og helt i vår smak. Noen proffe musikervenner av paret hadde en liten minikonsert på 2-3 sanger - i stedet for kleine taler av utrente og ubegavede talere som brudgommens mor. Etterpå var det dj, og vi storkoste oss på dansegolvet med nye og gamle hits i alle sjangre, ikke bare alt kjørt gjennom et halvgodt bands ompadansemusikk-kvern så alt høres likt ut. Superartig bryllup! Masse nye folk å.bli kjent med. Bryllup i tradisjonell stil er jo mest gøy for brudepar og nær familie, men jeg synes jo at man bør prioritere det, om man liker det. Men som sagt, dette var det artigste og beste bryllupet jeg har vært i, og det eneste jeg egentlig husker noe særlig fra. Anonymkode: 8eb4f...94a 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #4 Skrevet 15. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingen av de vanlige bryllupene har vært spesielt minneverdige, heller kjedelige, og jeg husker lite av det. Men noen venner hadde vennefest på et samfunnshus en helg etter de egentlig giftet seg på rådhuset. Vi pyntet oss, men trengte ikke kjøpe ekstra dyre engangsklær som kun passer i fine selskap. Vi slapp å sitte fire-fem timer til bords og konversere med brudens tante Kari, mens vinglasset sto tomt og tørt, men spiste gryterett fra papptallerkener og drakk vår medbrakte vin som selvsagt var rikelig og helt i vår smak. Noen proffe musikervenner av paret hadde en liten minikonsert på 2-3 sanger - i stedet for kleine taler av utrente og ubegavede talere som brudgommens mor. Etterpå var det dj, og vi storkoste oss på dansegolvet med nye og gamle hits i alle sjangre, ikke bare alt kjørt gjennom et halvgodt bands ompadansemusikk-kvern så alt høres likt ut. Superartig bryllup! Masse nye folk å.bli kjent med. Bryllup i tradisjonell stil er jo mest gøy for brudepar og nær familie, men jeg synes jo at man bør prioritere det, om man liker det. Men som sagt, dette var det artigste og beste bryllupet jeg har vært i, og det eneste jeg egentlig husker noe særlig fra. Anonymkode: 8eb4f...94a TS her! Så kult - takk for tips! Det er slike erfaringer vi er ute etter; hvilket type bryllup som oppleves gøy for gjestene (og ikke bare vi som gifter oss). Virker som man, i dette tilfellet, klarte å lykkes med å skape en god stemning jevnt over - og det er jo det viktigste! Anonymkode: dbcd9...797
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #5 Skrevet 15. november 2018 19 timer siden, Oslogs skrev: - Jeg husker utrolig godt et bryllup vi var i, hvor de hadde taffelmusikk under middagen. En kar satt å spilte på piano(eller var det synth?). Han satt så helt rolig uten å spille under taler etc. - Barneunderholdningsbord (ikke for middag, men når barna er ferdigspist/mellom middag og dessert), om noen barn kommer. Lå lengst borte i kroken, med tegnesaker, fargeleggingsprinter, puslespill, dukker, (stille) biler og lignende. - Champagne(alkoholfritt, ettersom det er offentlig plass?) til alle utenfor kirken var en hyggelig gest. - Pass for all del på at ikke gjestene går uten mat/næring fra avreise før vielse kl 11 og til middagen starter kl 18. Enten om dere "arrangerer" at det er en pub/restaurant/butikk i nærheten av lokalet/på vei fra kirken til lokalet, eller noe "nattmat"-lignende før middag, mens brudeparet er på den nødvendige fotografageringen. Et annet mer spesielt bryllup vi var i for noen år siden, hadde annen rekkefølge på sermonien. Var selv kun bedd som kaffegjest, men dog: Bryllupsmiddag kl 13. Kaffegjester kom kl 17. Utevielse kl 18 med champagne, kaffe, kaker og fest deretter. Helt genialt! TS her! Takk for mange bra tips! Taffelmusikk under middagen er jo en skikkelig hyggelig idé. Vi har også tenkt mye på dette med mat/næring etter vielsen og før middag - nettopp fordi det blir lange timer (og med lavt blodsukker kan stemningen også bli laber), så vi forsøker å få til et eller annet gøy "på kirketrappa", om det enten er noe alkoholfri drikke og pizzaboller, horn og noe snacks/søtt etc. - så hjelper det iallfall litt! 😄 Anonymkode: dbcd9...797
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #6 Skrevet 15. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her! Takk for mange bra tips! Taffelmusikk under middagen er jo en skikkelig hyggelig idé. Vi har også tenkt mye på dette med mat/næring etter vielsen og før middag - nettopp fordi det blir lange timer (og med lavt blodsukker kan stemningen også bli laber), så vi forsøker å få til et eller annet gøy "på kirketrappa", om det enten er noe alkoholfri drikke og pizzaboller, horn og noe snacks/søtt etc. - så hjelper det iallfall litt! 😄 Anonymkode: dbcd9...797 Å ja - bedre enn ingenting med noe snacks eller lingende. Dere kan jo sjekke litt priser osv, men kan jo fungere med frukt (også oppskjært). grønnsaker med dip i "stagingområdet", sammen med enkle snacks-retter. Kanskje noen slekt/vennepar baker litt for dere? - en proff (halvproff var han vel kanskje) toastmaster. Som tok en kjapp innføring i det å være bryllupsgjest før middagen. I en sommer med 4 bryllup, og dette var det siste, merket vi STOR forskjell. For det første: ikke lov å spise/bruke bestikk, skjenke drikke, reise seg osv under en tale. SÅÅ irriterende og ødeleggende med den ene som sitter og smatter eller skraper i tallerkenen under en tale, selv hvor kjedelig talen er. I tillegg la toastmasteren inn toalettpauser ofte (og varslet om det på forhånd, så ikke alle løp i frykt for at det ikke ble flere pauser). -Å ha en bar som er betjent, samt ingen sprit under middagen har fungert veldig bra i de bryllupene som har den, i forhold til fri flyt/faste serveringer som omtrent tvinger "mannfolka" til å ha noe på innerlomma... Anonymkode: 43030...2eb
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #7 Skrevet 15. november 2018 Ha korte/få taler, rikelig med god mat og drikke og god musikk, så er iallfall mine kriterier godt oppfylt! Anonymkode: 801a6...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #8 Skrevet 16. november 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Å ja - bedre enn ingenting med noe snacks eller lingende. Dere kan jo sjekke litt priser osv, men kan jo fungere med frukt (også oppskjært). grønnsaker med dip i "stagingområdet", sammen med enkle snacks-retter. Kanskje noen slekt/vennepar baker litt for dere? - en proff (halvproff var han vel kanskje) toastmaster. Som tok en kjapp innføring i det å være bryllupsgjest før middagen. I en sommer med 4 bryllup, og dette var det siste, merket vi STOR forskjell. For det første: ikke lov å spise/bruke bestikk, skjenke drikke, reise seg osv under en tale. SÅÅ irriterende og ødeleggende med den ene som sitter og smatter eller skraper i tallerkenen under en tale, selv hvor kjedelig talen er. I tillegg la toastmasteren inn toalettpauser ofte (og varslet om det på forhånd, så ikke alle løp i frykt for at det ikke ble flere pauser). -Å ha en bar som er betjent, samt ingen sprit under middagen har fungert veldig bra i de bryllupene som har den, i forhold til fri flyt/faste serveringer som omtrent tvinger "mannfolka" til å ha noe på innerlomma... Anonymkode: 43030...2eb Tuuusen takk for at du tar deg tid til å gi gode tips! Dette noteres ned. Det er slike tips som du kommer med som vi håper og tror at kan bidra til å løfte bryllupet enda litt mer for gjestene/oss. TAKK! Anonymkode: dbcd9...797 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #9 Skrevet 16. november 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ha korte/få taler, rikelig med god mat og drikke og god musikk, så er iallfall mine kriterier godt oppfylt! Anonymkode: 801a6...fb7 Flott! Takk for tips! Det noteres ned! Vi skal sørge for at toastmaster er streng på å formidle taletiden i forkant, også tenker vi det er klokt å begrense antallet talere (slik som du skriver). Skal leie DJ som sørger for god musikk, og forhåpentligvis mat som faller i smak! 😄 Anonymkode: dbcd9...797
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #10 Skrevet 16. november 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Flott! Takk for tips! Det noteres ned! Vi skal sørge for at toastmaster er streng på å formidle taletiden i forkant, også tenker vi det er klokt å begrense antallet talere (slik som du skriver). Skal leie DJ som sørger for god musikk, og forhåpentligvis mat som faller i smak! 😄 Anonymkode: dbcd9...797 Viktig med nok mat også! Jeg har vært i bryllup hvor det var nydelig mat, men veldig små porsjoner og middagen var lang! Var skrubbsulten utpå kvelden, kastet meg over nattmaten. Anonymkode: 801a6...fb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå