Gå til innhold

Kvinnefronten ønsker å undergrave likestilling for menn og ønsker særstilling til kvinner følge dem selv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://kvinnefronten.no/det-strafferettslige-diskrimineringsvernet/

Da er ikke feminister lengre siden de ikke følger ordbok definisjonen lengre da. Siden de ønsker fjerne "kjønn" til "kvinner" slik at menn ikke blir dekket lengre i diskrimineringsvernet, som med følger at menn kan diskrimineres lovlig i Norge siden de er menn.

Rent personlig så tviler jeg ikke på at de får møte ministere her og der får å gjennomslag for det de sier her, når får menn nok av dette og er det noe tilsvarende til kvinnefronten for menn så man ikke har en ensidig krig mot menn i Norge? Er det ikke noen i media som kan si til disse "feministene" at de ikke feminister lengre og de er helt ute på landet her?     

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Radikalfeminismens sanne ansikt. Aldri snakk om likestilling, men særrettigheter. 

Rettsvernet er viktigere enn som så. 

• Liker 5
Gjest Noenlundelikefremt
Skrevet

Dette var utrolig pussig. Er interessert i hva prosessen rundt dette høringssvaret har vært. Tviler sterkt på at det har gått gjennom mange ledd. Å endre ordlyden fra "kjønn" til "kvinner" har kun én effekt - å ekskludere andre kjønn enn kvinner fra diskrimineringsvernet. Det har ikke effekten naive meg regner med at Norsk Kvinnelobby ser for seg, nemlig at kvinner får enda sterkere diskrimineringsvern enn i foreliggende forslag.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Da har Hanne Inger Bjurstrøm likestillings- og diskrimineringsombud, avslått Kvinnefronten og samlings org kvinnelobby avslått å diskriminere menn bare fordi de er menn. Men tro meg det vil komme kampanjer på kampanjer ifra Kvinnefronten i via andre tentakler ifra søster org for å få menn ut ifra Likestillings- og diskrimineringsloven § 39.

Det jeg mener er i praksis i dag så kjemper kvinnefronten og søster org i dag for er å lovlig diskriminere menn på jobb og i det offentlige, hva som vil skje når i praksis menn har ingen rettsikhenhet på disse plassene vet ikke jeg. Kvinnfronten er en av de mest vellykkede feministiske org i Norge som har øret til akademikere og politikere spesielt i SV, V og selvfølgelig feministene i AP. Jeg tror de vil eskalere helt de får viljen sin ved "bak i gardinene" strategien (Ragnhild Rennum), og selvfølgelig Ragnhild som tilfeldigvis er i spissen av dette tullet. At Hanne Inger Bjurstrøm i det hele tatt møtte disse ekstremistene og hadde en høring, er jo selvfølgelig en del av hverdagen idag. Hva neste er det de finner på, menn i konsentrasjon leir?       

Høringssvar - Det strafferettslige diskrimineringsvernet: ligger ute på www.regjeringen.no på likestiling dep. 

• Liker 1
Skrevet

Det var ikke bare kvinnefronten som ønsker å frata menn diskrimineringsvern. Det var også:

Norsk Kvinnesaksforening, Juridisk rådgivning for kvinner (JURK), MiRA-Senteret, Kvinneuniversitetet i Norden, Krisesentersekretariatet, SNF-S\ami NissonForum/Samisk Kvinne Forum og Kvinnegruppa Ottar.

Kvinnelobbyen som har svart på høringsuttalelsen er en paraplyorganisasjon for de overnevnte.

Skrevet

Bare tenk om man hadde snudd kjønnene på denne saken. Så ville denne tråden nok allerede hat 10-20 sider.

• Liker 3
Skrevet

Argumentasjonen er merkelig; siden «nesten ingen» menn blir diskriminert på grunnlag av kjønn, må lovens ordlyd endres til å kun gjelde kvinner. Skal man se på andre lover også, og endre ordlyden til å gjelde ett kjønn der det passer ut fra statistikk mtp overrepresentasjon av ett kjønn i aktuelle problemstillinger? De ytterliggående feministene er på ingen måte opptatte av likestilling mellom kjønnene.

• Liker 3
Skrevet

Menn har aldri, og blir ikke undertrykt på grunn av kjønnet sitt i samfunnet. Kvinner er det undertrykte kjønn, sånn er det og derfor er det mange som mener at ordlyden bør rette seg inn på spesifikt kvinner.

Skrevet
32 minutter siden, pmon skrev:

Menn har aldri, og blir ikke undertrykt på grunn av kjønnet sitt i samfunnet. Kvinner er det undertrykte kjønn, sånn er det og derfor er det mange som mener at ordlyden bør rette seg inn på spesifikt kvinner.

Du kan ikke se at det kan komme til å skje, heller?

Som kvinne og født på 70-tallet kan jeg ikke si at jeg noen sinne har blitt undertrykket. 

Kvinner kan ikke påberope seg et eget rettsvern som kun skal gjelde dem, dersom man faktisk er opptatt av likestilling. 

Skrevet
4 timer siden, pmon skrev:

Og da undertrykke menn ved å gjøre nettopp det. Flott logikk. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Aragorn ll Elessar
Gjest Minesveiper
Skrevet

Og kvinner lurer på hvorfor vi er skeptiske til feminister :ler: Helt utrolig..

Skrevet
11 timer siden, pmon skrev:

Vil anbefale deg å lese litt historie. Å påstå at de millionene som ble tvunget ut i krig, der de ble kvestet og lemlestet, ikke var undertrykket på grunn av sitt kjønn fremstår ganske kunnskapsløst. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...