AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #1 Skrevet 13. november 2018 Jeg meldte meg arbeidsledig tidlug i september, og planen var å søke om dagpenger like etter. Venter imidlertid fortsatt på dokumentasjon fra min tidligere arbeidsgiver, som skal bekrefte at kontrakten min gikk ut tidligere i år. Har arbeidskontrakten liggende her, og der står det at vikariatet varer til og med en eksakt dato,men denne kontrakten alene er ikke nok dokumentasjon for NAV. Min tidligere arbeidsgiver skulle sende meg sluttattest for 2 måneder siden,og jeg har purret på henne flere ganger. For 4 uker siden fikk jeg en Mail der hun skrev hun var veldig travelt opptatt men ikke hadde glemt meg og skulle sende attest snarest. Dette har enda ikke skjedd og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Er snart tom for sparepenger. Noen som gar vært i lignende situasjon? Hva gjorde dere? Anonymkode: 6cc3c...eee
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #2 Skrevet 13. november 2018 Ringer og sier "Hei! Jeg får ikke dagpenger fordi jeg ikke har fått attest av deg ennå, og det begynner å bli kritisk for økonomien min. Jeg kommer og henter attesten i morgen, når på dagen passer det best?" Jeg gjorde det en gang det var kritisk ifht å bevise arbeidserfaring for et studie jeg hadde søkt på, da fikset det seg med en gang gitt. Noen folk er bare treige og trenger et realt spark bak. Kopier attesten når du har fått den før du leverer på NAV, i tilfelle den forsvinner i systemet. Anonymkode: 52444...6cc 1
Punhunter Skrevet 13. november 2018 #3 Skrevet 13. november 2018 Jeg har opplevd det samme. Jeg ringte faktisk nav der jeg forklarte problemet mitt, og hun jeg snakket med ble tydelig irritert og sa at hun skulle kontakte arbeidsgiver (jeg fikk nemlig heller ikke kontrakt mens jeg jobbet der, i tillegg til attesten). Jammen kom attesten i posten et par dager etter og dagpengene ble ordnet. 👍 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå