Gjest Lily_88 Skrevet 13. november 2018 #1 Del Skrevet 13. november 2018 Hei Går det an å få jobb hvis man tar en regnskapsutdanning via privatskole på nett? Skal søke meg inn på vanlig bachelor til høst-19, men det tar jo 3 ÅR! Så går det an å ta snarveien og jobbe intensivt via privatskole på ett år, eller får man ikke jobb? Dere som har tatt regnskap, revisor, økonomi bachelor på vanlig høyskole, har dere fått jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily_88 Skrevet 13. november 2018 #2 Del Skrevet 13. november 2018 Og er det noen som vet om man kan få rentefri på lånet hvis man tar bachelorgrad på de 3 årene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #3 Del Skrevet 13. november 2018 Jeg tar økonomiutdanning på vanlig høyskole og slik vi ser på det i dagens marked så vil store deler regnskapsavdelingen bli digitalisert og for å få jobb som revisor (eller relevant jobb i det hele tatt) så kreves det ofte en master i tillegg. Sier ikke at det er umulig å få jobb med kun bachelor for mye går selvsagt på hva slags kontakter man har, men det er ingen hemmelighet at flere med kun bachelor i økonomi og administrasjon ender opp med å måtte jobbe i vanlig butikk en stund etter studiet mens de venter på å få relevant arbeid. Anonymkode: 7dae1...8eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 13. november 2018 #4 Del Skrevet 13. november 2018 Er du nyutdanna er det vanskelig å finne noe uansett. Har du erfaring så blir jobbene kasta etter deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2018 #5 Del Skrevet 13. november 2018 Som nyutdannet regnskapsfører bør du ha muligheter for jobb. Autoriserte er etterspurte. Anonymkode: 0813a...192 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily_88 Skrevet 13. november 2018 #6 Del Skrevet 13. november 2018 30 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tar økonomiutdanning på vanlig høyskole og slik vi ser på det i dagens marked så vil store deler regnskapsavdelingen bli digitalisert og for å få jobb som revisor (eller relevant jobb i det hele tatt) så kreves det ofte en master i tillegg. Sier ikke at det er umulig å få jobb med kun bachelor for mye går selvsagt på hva slags kontakter man har, men det er ingen hemmelighet at flere med kun bachelor i økonomi og administrasjon ender opp med å måtte jobbe i vanlig butikk en stund etter studiet mens de venter på å få relevant arbeid. Anonymkode: 7dae1...8eb Jeg ser det er mange jobber utlyst som regnskapsmedarbeider, sekretær eller kontormedarbeider som kan ta basic regnskap for bedriften (lønn, budsjett osv). Så jeg tror det burde være mulighet for å få jobb innen dette, enn så lenge? Bygge på master senere? Eller er det for mange som har denne utdanningen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #7 Del Skrevet 25. november 2018 Det går hvert fall ikke an å ta alle fag på ett år, fordi for flere fag fra 2. og 3. er opptakskrav at man har bestått fag fra tidligere semester. Imidlertid regner jeg med at man kan velge å ta flere fag enn 4 pr semester, det var tilfellet på min skole. Dessuten, jo flere fag man tar samtidig, jo mer mater man kortsiktig hukommelse framfor langsiktig. Når man starter i praksis er det en stor fordel å vise at man har solid teoretisk kunnskap, så arbeidsgivere slipper å måtte fortelle deg ting som du burde kunne fra skolen, og heller fokuserer på å lære deg praksisen. Jeg studerer 3. året i BRR og har vært i relevant jobb i et år, så det lar seg gjøre. Men da tror jeg at man skal bygge et profesjonelt nettverk tidlig og vise sin interesse for jobben og faget. Kontoret mitt (som ikke er en av de store, og heller ikke i en av de største byene) mottar ukentlig søknader fra nyutdannede/studenter som ønsker praksisplass, og jeg regner med at det samme gjelder mange kontorer. Anonymkode: d0858...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #8 Del Skrevet 25. november 2018 Innen du er ferdig med utdanningen din er store deler av yrket digitalisert, da vil regnskapsførere få en helt annen type arbeid (rådgivning) og jeg gjetter på at det blir behov for færre siden det meste av bilagsføring er automatisert - jeg hadde aldri turt å utdanne meg som regnskapsfører med dagens marked. Anonymkode: a7353...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #9 Del Skrevet 26. november 2018 Behovet for autoriserte regnskapsførere blir større og regnskapsmedarbeider mindre. Ville satset på å bli autorisert, da får du en bachelor i økad også, som kommer godt med vis du ønsker andre jobber. Anonymkode: 2eb6f...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #10 Del Skrevet 26. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Behovet for autoriserte regnskapsførere blir større og regnskapsmedarbeider mindre. Ville satset på å bli autorisert, da får du en bachelor i økad også, som kommer godt med vis du ønsker andre jobber. Anonymkode: 2eb6f...bc2 Man får ikke en bachelor i økad, men i regnskapsførerfag. De to gradene har de to første årene felles (unntatt for enkelte valgfrie fag, kanskje). Ønsker man en bachelor i økad i tillegg må man etter å ha fullført bachelor i regnskapsførerfag ta tredje år økad og eventuelt enkelte fag fra andre år. Anonymkode: d0858...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #11 Del Skrevet 26. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får ikke en bachelor i økad, men i regnskapsførerfag. De to gradene har de to første årene felles (unntatt for enkelte valgfrie fag, kanskje). Ønsker man en bachelor i økad i tillegg må man etter å ha fullført bachelor i regnskapsførerfag ta tredje år økad og eventuelt enkelte fag fra andre år. Anonymkode: d0858...ebe Der jeg studerte kalles det "bachelor i økad med regnskap". Det siste året kan man velge retning eller ta generelle fag, i tillegg til noen faste fag. Så da blir vel regnskap ansett som en retning. Anonymkode: 2eb6f...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #12 Del Skrevet 26. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Der jeg studerte kalles det "bachelor i økad med regnskap". Det siste året kan man velge retning eller ta generelle fag, i tillegg til noen faste fag. Så da blir vel regnskap ansett som en retning. Anonymkode: 2eb6f...bc2 Ok, så dette studium er ikke "vanlig" bachelor i økad. Dets oppbygging følger mest sannsynligvis studiemodellen som kvalifiserer til å bli autorisert, så da stemmer nok det du skrev. Men det må ikke forveksles med bachelor i økad, det er ikke alltid man kan ha fordypning i regnskap det tredje året, det avhenger av skolen. Anonymkode: d0858...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå