Gå til innhold

Brukt. 8500 kr på mat på tre uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en voksen og ett barn.Må si jeg fikk sjokk.Har spist endel ute med men dette var mye. Hva bruker dere på mat i mnd? Spiser dere mye ute.Har dere noen gode hverdagsretter å anbefale.?Handler dere en gang i uken?

Anonymkode: 6383f...114

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker mellom 8000-9000

To voksne og tre barn. Planlegger innkjøp, prøver å ha middagslister for hele uken(for å unngå impulshandling.) Prøver at middagene koster 100-120 kr pr dag og gjerne mindre.

Kjøper mye datovarer.

Spiser sjelden ute.

Anonymkode: 93e06...36b

Skrevet

Handler litt hver dag. Vi er to voksne og to barn. Vi bruker ca. 10500-12000 på mat og husholdningsartikler per måned. Vi er ræva på planlegging av handleturer, dermed blir det aldri ukeshandling. Vi lever greit likevel. Men kjipt å bruke sp mye. Jeg er også ræva på å planlegge middager. Bestemmer meg hver ettermiddag. En av oss handler, så henter den andre barna. 

Anonymkode: dfb6a...aab

• Liker 1
Skrevet

To voksne, spiser egentlig det vi vil. Bruker ca 1000 kr/uka +- 200 ish. 

Vi spiser sjeldent ute. Planlegger alltid alle middager for hele uka og Storhandler. Må vi innom butikken så er det for å kjøpe smør, melk eller noe annet som mangler. Vi går da aldri rundt å ser om det er noe mer vi trenger da vi gjerne kommer ut med mye mer en nødvendig. 

Anonymkode: 535d5...7c0

• Liker 1
Skrevet

To voksne, 2 barn i barneskolealder og en baby. Bruker aldri mindre enn 10.000 på en mnd. Det inkluderer alt av husholdningsartikler. Syns det er mye, men er fornuftig og kjøper billige alternativer der jeg syns det er greit å gjøre det. Har handleliste og handler 2 ganger i uka. Det går mye brød, pålegg, frukt og grønt i matpakkene. Middagene ligger som regel på rundt hundrelappen. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker mellom 8000-9000

To voksne og tre barn. Planlegger innkjøp, prøver å ha middagslister for hele uken(for å unngå impulshandling.) Prøver at middagene koster 100-120 kr pr dag og gjerne mindre.

Kjøper mye datovarer.

Spiser sjelden ute.

Hvordan får du en middag til å koste 100 kr? Synes alle middager jeg kjøper blir mer.

Anonymkode: 19d58...e3f

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får du en middag til å koste 100 kr? Synes alle middager jeg kjøper blir mer.

planlegging er alfa omega for å få rimelige middager. Vi er go voksne og jeg kjøper middag, pålegg, brød etc for mandag-torsdag for 500 ca. 

Skrevet

Du som kjøper mye datovarer.,Er det noen spesielle tidspunkt du handler på? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får langt i fra alle middager til å koste 100 kr eller mindre.

Men f eks pølselapskaus, pasta med kjøttsaus, wok, dvs typisk alt i en panne middager. Og ved bruk av kjøtt/fisk som er datovarer til 50%, fyller opp fryseren.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på butikken, langt i fra alle som har mye av datovarer, men min nærbutikk er en Sparbutikk som tidvis har mye.. Torsdag og mandags formiddag er dagene jeg finner mest der

Kan også finne litt på Mega og Bunnpris. Kiwi og Rema har nesten aldri noe.

Skrevet

med mat, øl, vin, spising ute osv bruker vi nok i snitt 12-13000 i mnd tenker jeg, noen ganger mer om alle "ungene" er hjemme, noen ganger mindre om ikke alle er der. Vi er to voksne og to store barn med kjærester i slutten av tenårene / starten av tjueåra

Anonymkode: b60ca...7fe

Skrevet

1 voksen  2  tenåring jenter. Ca 4000 i mnd. Jeg Harry handler mye og planlegger . Storhandel en gang i  mnd. Planlegger hva vi skal spise og når.  Spiser ikke ute og mulig en pizza bestilling 4 ganger i året. 

Anonymkode: e32c5...3c3

Skrevet

Spis litt billig kjedelig mat i uken, og skei ut med noe godt til helgen. Så sparer man faktisk en del på det. Selv kjøper jeg noe first price, eldorado og coops billigvarer som jeg har i uken og skeier ut med noe godt kjøtt til helgen.

Funker for meg :)

• Liker 1
Skrevet

2 voksne, spiser plantebasert. Bruker rundt 4000-5000 kr i mnd vil jeg tro, da inkludert øl. Spiser ute innimellom, men velger da de rimeligere stedene. 

Skrevet

Bruker rundt 2000-2500 alene. Når jeg og kjæresten er i lag bruker vi 4-6000 avhengig om vi har lyst til å lage noe fancy.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mellom 09 og 13.00  og senest 14.00 er aller best, jeg springer ut i lunsjpausen. Har sånn kjølebag med kjøle element til kjøtt, ost og melk. 

Anonymkode: b8bd0...428

Skrevet

Er singel og bruker 2000-2500 pr mnd. Oftest er middagen rundt 50 kr.Lager alt fra bunnen selv, mye kylling og fisk og mye friske grønnsaker.

Anonymkode: a9744...5c3

Skrevet

Jeg og dama (22 år gamle begge to) brukte over 12 000 på mat sist måned.. 😮

Anonymkode: 96d46...145

Skrevet

En voksen, bruker ca 2000 i mnd. Spiser aldri ute. 

Anonymkode: 5daa9...290

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og dama (22 år gamle begge to) brukte over 12 000 på mat sist måned.. 😮

Anonymkode: 96d46...145

Wow 😳 luksusfellen neste.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...